Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، از ۲۶ مهر تا ۲ آبان هفته تربیت‌بدنی نامگذاری شده است. به همین مناسبت وزیر آموزش‌وپرورش در پیامی با اشاره به اینکه در هزاره سوم رواج زندگی ماشینی، آپارتمان‌نشینی و گسترش بهره‌برداری از فناوری‌های نوین، کودکان و نوجوانان را به یکجانشینی و بهره‌برداری از فعالیت‌های فراغتی توأم با سکون سوق داده است، تصریح کرد: وزارت آموزش‌وپرورش مصمم است با نوآوری و توجه به ویژگی‌های سنی دانش آموزان، مجموعه‌ای از طرح‌ها و پروژه‌های تربیت‌بدنی و ورزش را طراحی کند و به مرحله اجرا بگذارد که باعث ترویج و گسترش فعالیت‌های جسمانی بین دانش آموزان کشور شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر آموزش‌وپرورش در پیامی به مناسبت هفته تربیت‌بدنی از دانش آموزان خواست تا با بهره‌مندی از فرصت‌های به وجود آمده و شرکت جستن در فعالیت‌های مفرح تربیت‌بدنی مدارس و برنامه‌های ورزشی محلات، سلامت، شادابی، توانمندی و مهارت‌های خویش را ارتقا بخشند.

متن پیام وزیر آموزش‌وپرورش به شرح زیر است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

فَبادِروا بِصِحَّهِ الاجسامِ فی مُدَّةِ الاعمارِ

«در طول عمر، در حفظ سلامت جسم خویش کوشا باشید» حضرت امام حسین (ع)

در همزمانی هفته تربیت‌بدنی و ورزش با اربعین حسینی؛ شمیم جوانمردی، آزادگی، عدالت‌خواهی، ظلم‌ستیزی، شجاعت و ایثارگری، گستره جامعه ورزش کشور را عطرآگین کرده است. سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش با تأکید بر تعلیم و تربیت تمام ساحتی، فرصت ارزشمندی برای سرمایه‌گذاری و حمایت از برنامه‌های جذاب، شاداب و پرطرفدار تربیت‌بدنی و ورزش دانش‌آموزی فراهم آورده است و در سایه آموزه‌های آن، تربیت‌بدنی نقش تعیین‌کننده‌ای در تکوین شخصیت و ارتقای سطح توانمندی، سلامت و شادابی دانش آموزان ایفا خواهد نمود.

در هزاره سوم رواج زندگی ماشینی، آپارتمان‌نشینی و گسترش بهره‌برداری از فناوری‌های نوین، کودکان و نوجوانان را به یکجانشینی و بهره‌برداری از فعالیت‌های فراغتی توأم با سکون سوق داده است. این پدیده نه ‌تنها سواد حرکتی این نسل را تنزل داده است. بلکه کاهش سن ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر و گسترش آن، هشداری جدی پیش روی رهبران و سیاستگذاران جوامع نوین قرار داده است.

وزارت آموزش‌وپرورش مصمم است با نوآوری و توجه به ویژگی‌های سنی دانش آموزان، مجموعه‌ای از طرح‌ها و پروژه‌های تربیت‌بدنی و ورزش را طراحی کند و به مرحله اجرا بگذارد که باعث ترویج و گسترش فعالیت‌های جسمانی بین دانش آموزان کشور شود. بدیهی است، توسعه و ارتقای پایدار تربیت‌بدنی و ورزش در سطوح ملی و بین‌المللی کلیه کشورها، ریشه در تربیت‌بدنی و ورزش دانش‌آموزی آن کشورها دارد. در کشور ما نیز، ریشه و بنیان شجره ورزش همگانی و قهرمانی را باید در تربیت‌بدنی آموزشگاهی جستجو نمود.

ضمن گرامیداشت هفته تربیت‌بدنی و ورزش، بی‌شک معلمان و مربیان سخت‌کوش و شریف تربیت‌بدنی به‌عنوان رکن اصلی، نقش بی‌بدیل و تعیین‌کننده‌ای در ایجاد و استقرار جنبش ملی ورزش دانش‌آموزی کشور دارند که از یکایک این عزیزان صمیمانه تشکر و سپاسگزاری می‌نمایم.

 از دانش آموزان گرامی و فرزندان خویش نیز می‌خواهم که با بهره‌مندی از فرصت‌های به وجود آمده و شرکت جستن در فعالیت‌های مفرح تربیت‌بدنی مدارس و برنامه‌های ورزشی محلات، سلامت، شادابی، توانمندی و مهارت‌های خویش را ارتقا بخشند.

از والدین گرامی انتظار دارم همچون گذشته، با دغدغه داشتن فرزندانی بااخلاق، سالم، بانشاط، ماهر، جمع‌گرا مسئولیت‌پذیر، وظیفه‌شناس و خودباور، حمایت لازم را از شرکت فرزندان خویش در برنامه‌های سلامت بخش و نشاط‌آفرین تربیت‌بدنی به عمل‌آورند.

از مدیران پرتلاش مدارس سراسرکشور و همچنین از سازمان‌ها و نهادهای سهیم و مؤثر درخواست می‌نمایم برای داشتن یک ملت فعال و پرافتخار از تربیت‌بدنی دانش آموزان قویا حمایت کنند.»

کد خبر 4749885

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین حسینی آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش محسن حاجی میرزایی اربعین 98 شهرداری تهران شورای شهر تهران اربعین حسینی هفته ناجا نیروی انتظامی محسن هاشمی قوه قضاییه وزارت آموزش و پرورش شهر تهران پیروز حناچی ناجا آتش نشانی محمد سالاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۹۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس کهگیلویه وبویراحمد

سرپرست اداره کل آموزش وپرورش استان در مراسم نمادین نواخته شدن زنگ سلامت در دبستان شهید پرهیزگار مادوان گفت: هفته سلامت فرصت مناسبی برای بیان اهمیت و جایگاه بسیار مهم سلامت و بهداشت در راستای تامین سلامت کودکان و نوجوانان است.

 محمد جمالی افزود: ارتقاء سطح سلامت دانش‌آموزان سرمایه‌گذاری مهمی برای نسل‌های آینده است که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به آن توجه ویژه‌ای شده است.

 وی بیان کرد:آموزش و پرورش به دلیل اینکه جامعه بزرگ دانش‌آموزی را در اختیار دارد می‌تواند در حوزه سلامت بسیار اثر گذار باشد.

سرپرست اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید ویژه‌ای بر روی موضوع سلامت دانش آموزان در دو بخش جسمی و روحی شده است خاطرنشان کرد: بر اساس این سند باید در مدارس به دنبال تربیت نسلی باشیم که با فراگیری اصول مختلف بهداشتی و سلامتی در مسیر توسعه کشور گام بردارند.

وی افزود: آمادگی داریم با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی، برنامه‌ها و مراقبت‌های بهداشتی حوزه سلامت را در جامعه دانش‌آموزی عملیاتی و ترویج دهد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نیزدر این آیین گفت: هدف اصلی خلقت رشد و پیشرفت فردی و اجتماعی انسانها است که یکی از عوامل مهم رسیدن به این هدف سلامت و شادابی خانواده و جامعه است.

سعید جاودان سیرت با تقدیر از تعامل و همراهی خوب آموزش وپرورش با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان گفت:آموزش وپرورش محورتوسعه و تعالی جامعه در ابعاد گوناگون که لازمه تحقق اهداف تعلیم و تربیت و یادگیری دانش آموزان توجه به بهداشت و سلامت است که آنان به‌عنوان سفیران سلامت آموزه‌های خود را حتی به خانواده‌ها و هم سن و سالان خود انتقال دهند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان آینده سازان کشور هستند و سلامت آنها نقش مهمی در توسعه و بالندگی جامعه دارد گفت: هرچه اطلاعات دانش آموزان درحوزه سلامت بیشتر باشد، خانواده و جامعه سالمتری خواهیم داشت.

فرشید کرمی معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: بر اساس روزشمار هفته سلامت برنامه‌های متنوعی در سطح مدارس استان اجرا می‌شود.

کرمی، با بیان اینکه روح سالم در بدن سالم است و بدن سالم به تغذیه و ورزش نیاز دارد گفت: تبلیغات محیطی در مدارس، غربالگری فشار خون، قند و وزن، پیاده‌روی، جشنواره غذای سالم، ایستگاه سلامت و تبیین تغذیه سالم برای دانش آموزان بخشی ازمهمترین برنامه‌های هفته سلامت در مدارس کهگیلویه وبویراحمد است.

صالح داستار مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد نیز با بیان اینکه یکی از شاخص‌های اصلی توسعه کشور‌ها رشد خدمات سلامت و بهداشت و ارتقاء سطح سلامتی مردم است گفت: همکاری دانشگاه علوم پزشکی با آموزش وپرورش برای ارتقاء بهداشت و سلامت دانش آموزان امری ضروری است.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس کهگیلویه وبویراحمد
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت در مدارس + تاریخ برگزاری آزمون
  • جایگاه حوزه سلامت در برنامه‌های درسی خالی است
  • پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته سلامت
  • بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت/ برگزاری آزمون ۱۴ اردیبهشت
  • توجه ویژه به ساحت تربیت زیست بدنی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • چوب معلم گل نیست | تنبیه بدنی تا کی؟
  • مهارت آموزی ورزشی ۱۸ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در قم
  • اجرای برنامه‌های ارتقای سلامت دانش‌آموزان در مدارس همدان