Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: از لحاظ حقوقی استرداد لایحه مدیریت خدمات کشوری معنا و مفهوم اداری و سازمانی ندارد لذا باید رئیس مجلس با استرداد آن مخالفت کند. ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

عباس گودرزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به تقاضای دولت مبنی بر استرداد اصلاح و دائمی کردن قانون مدیریت خدمات کشوری، گفت: استرداد این لایحه  توهین به بازنشستگان، نیروهای انسانی و کارکنان دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان مجلس است که زمان زیادی را برای بررسی این لایحه صرف کرده‌اند تا به نتیجه برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت‌رئیسه مجلس: لایحه مدیریت خدمات کشوری را به دولت ارجاع نمی‌‌دهیم

وی افزود: برای بررسی جزئیات لایحه مذکور کمیسیون مشترکی در مجلس تشکیل شده و اعضای کمیسیون در حدود یک سال و نیم، مفاد لایحه را بررسی کرده و دولت در زمانی که لایحه برای ارسال به جلسه علنی آماده شده نامه‌ای مبنی بر باز‌پس‌گیری این آن را به هیئت رئیسه مجلس ارسال کرده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: لایحه قانون خدمات کشوری بستر مناسبی برای رفع مشکلات اداری بازنشستگان و کارمندان دستگاه‌های اجرایی مختلف فراهم می‌کند، بنابراین استرداد آن نباید صورت گیرد، چرا که معنی ندارد همه کارمندان در تمام وزارتخانه‌ها با مدارک تحصیلی مشابه فعالیت یکسانی انجام دهند اما دریافتی آنها یکسان نباشد و به طور قطع این یک تبعیض و بی‌عدالتی آشکار است.

گودرزی با بیان اینکه تصویب  لایحه قانون مدیریت خدمات کشوری یک جراحی بزرگ در نظام اداری و اقدامی در جهت سالم سازی دستگاه‌های اجرایی و مبارزه با تبعیض و بی‌عدالتی بین نیروهای انسانی است، ادامه داد: بنابراین رئیس مجلس شورای اسلامی باید با استرداد آن مخالفت کند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس با ابراز اینکه با تأکید بر اینکه طبق آیین‌نامه داخلی مجلس زمانی که کلیات یک لایحه در مجلس تصویب می‌شود، امکان استرداد از سوی دولت وجود ندارد، مگر اینکه نمایندگان در جلسه علنی به آن رأی مثبت دهند، افزود: از لحاظ حقوقی استرداد معنا و مفهوم اداری و سازمانی ندارد بنابراین آن چه که دولت تقاضا کرده موضوعیت ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: لازم است تا موضوع استرداد لایحه در جلسه هیئت رئیسه مجلس بررسی شود  و نتیجه  آن در جلسه علنی اعلام شود.

انتهای‌پیام/

R1385/P/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط نمایندگان مجلس مجلس دهم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمایندگان مجلس مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۹۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمالا تعطیلی شنبه بر پنجشنبه‌ چربیده است

 در حالی که طرح تعطیلی شنبه‌ها و دو روزه شدن تعطیلات آخر هفته بحث برانگیز شده است، یک نماینده مجلس از موافقت کمیسیون اجتماعی با تعطیلی روز شنبه خبر داد.   به گزارش عصر ایران علی‌اصغر عنابستانی در گفت و گو با ایلنا گفت:   * درخصوص آخرین تصمیمات پیرامون لایحه اصلاح قانون خدمات کشوری که به طرح تعطیلات ۲ روزه آخر هفته مشهور است؛ کمیسیون در حال بررسی است، بنده از بحث استفتاء و استعلام اطلاع ندارم، اما کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون تخصصی در حال بررسی است و یک جلسه هم با اتاق بازرگانی و بخش خصوصی برگزار شد و نظرات مختلف شنیده شد.   * به نظر می‌رسد که آخرین جمع بندی کمیسیون و امضایی که دوستان کردند بر مبنای تعطیلات روز شنبه است و احتمالا گزارش کمیسیون به عنوان تعطیلات روز شنبه به هیات و برای صحن ارسال خواهد شد.   * (در پاسخ به این سوال که «در صورت تصویب این لایحه و اجرای آن، آیا کارگران و بخش خصوصی هم مشمول آن خواهند شد؟»): ببینید ما براساس لایحه دولت درحال اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری هستیم وقتی این قانون را اصلاح می‌کنیم یعنی داریم روی ساختار دولت صحبت می‌کنیم؛ البته در دولت ما نظام کارگری هم داریم، یعنی بخشی از کارگرها، کارمندان دولت هستند که قرارداد کارگری دارند، این دسته از کارگران در این مساله جزو دولت محسوب می‌شوند.   *  اما قاعده اش این است که وقتی دولت در یک روز مشخصی تعطیل می‌شود، بخش خصوصی هم خودش را وفق می‌دهد و تعطیلی اعمال خواهد شد.   * در متن لایحه‌ای که در کمیسیون مصوب شده دستگاه‌های امدادرسان که ضرورت دارد خدمات ارایه دهند فعال هستند که می‌تواند بخشی از شعب منتخب بانک‌ها هم جزو این‌ها باشد. ما در متن آوردیم که دستگاه‌های امدادرسان که فعالیت‌شان ضروری است مثل آتش نشانی و اورژانس و شعب منتخب بانک‌ها هم می‌توانند مشمول این متن باشند.   * وقتی قانون اصلاح شود دیگر نظام اداری ۴۰ ساعت کار در هفته می‌شود و آن وقت اگر کسی بیش از این یعنی در روز تعطیل شده (شنبه یا پنجشنبه) کار کند باید اضافه کار و حق شیفت و این موارد را به نیروی خود بپردازد و ساعت برای همه ۴۰ ساعت خواهد بود.   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می شود یا فراموش؟
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • احتمالا تعطیلی شنبه بر پنجشنبه‌ چربیده است
  • خبرهای مهم از مجلس درباره تعطیل شدن روز شنبه و استفتاء از مراجع تقلید
  • تکلیف واردات خودروهای کارکرده چه شد؟
  • مجلس با ارسال گزارش کمیسیون بهداشت به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش گرانی و کمبود دارو به قوه قضائیه
  • مخالفت با ارجاع گزارش وضع بازار دارو به قوه قضاییه