Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@09:51:08 GMT

۵٧۱ هزار زائر اربعین از شلمچه به کشور بازگشته اند

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۹۹۶۰

۵٧۱ هزار زائر اربعین از شلمچه به کشور بازگشته اند

به گزارش خبرنگار مهر، کوروش مودت پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تردد یک میلیون و ۳۰۰ هزار زائر اربعین از مرز شلمچه افزود: از این تعداد ۹۳۶ هزار نفرشان از طریق این مرز خروج کرده و به عتبات عالیات و کربلای معلی رفته اند.

وی با تاکید بر مهیا شدن چندین موکب برای خدمات دهی به زائران در مسیر بازگشت اظهار کرد: ۷۵۰ دستگاه اتوبوس نیز در پایانه شلمچه برای انتقال زائران تا شهرها و استانهای محل زندگیشان مهیا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان اینکه نرخ اتوبوس ها مصوب و تعیین شده است، تصریح کرد: مسافران تا حد ممکن برای جا به جایی از این اتوبوسها استفاده کنند، و آن دسته از زائرانی که با خودروهای شخصی به مرز آمده اند در مسیر بازگشت اندکی در مواکب مهیا شده به استراحت بپردازند و سپس به سمت شهرهایشان عزیمت کنند و به هیچ وجه با خستگی ناشی از پیاده روی اربعین سوار بر خودروهایشان عزم بازگشت به منازلشان را نکنند.

فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر یادآور شد: در خرمشهر و آبادان حسینیه‌ها و مساجد بسیاری برای پذیرایی و اسکان زائران پیش بینی شده که از جمله آن می توان به اردوگاه شهید باکری خرمشهر با ظرفیت ۳۰ هزار نفر مهیا شده است.

کد خبر 4749888

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین 98 بازگشت زائران اربعین شلمچه فرماندار خرمشهر اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان رادیو اربعین قزوین شهرکرد شیراز استانداری سمنان بیرجند مرز شلمچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۹۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۳ هزار زائر یزدی به حج تمتع

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، علی اشرف گفت: نخستین گروه عمره‌گزاران یزدی هفتم اردیبهشت‌ماه اعزام می‌شوند ولی به طور کلی سفرهای عمره مفرده پس از محرم و صفر آغاز می‌شود و تا ماه رمضان ادامه می‌یابد.

وی در خصوص اعزام کاروان‌های حج تمتع استان یزد با بیان اینکه ظرفیت کاروان‌های حج تمتع یزد تکمیل است، عنوان کرد: ۳ هزار و ۱۳۰ زائر یزدی در عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ در قالب ۲۳ پرواز اعزام می‌شوند که این زائران مدینه قبل هستند.

مدیرکل حج و زیارت استان یزد ادامه داد: اعزام زائران حج تمتع تقریبا از نیمه خردادماه و از فرودگاه شهید صدوقی یزد آغاز می‌شود و این زائران هم اکنون در حال انجام معاینات پزشکی و شرکت در کلاس‌های آموزشی هستند.

خبرنگار: علیرضا شفیعی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228095 برچسب‌ها حج عمره سهمیه حجاج

دیگر خبرها

  • بازاری‌ها فروشنده شدند؛ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان
  • بازاری‌ها فروشنده شدند/ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • همراه داشتن کدام داروها در عربستان ممنوع است؟
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • آغاز عملیات احداث باند دوم محور اهواز خرمشهر
  • اعزام ۲۶۰ زائر از استان اصفهان به سرزمین وحی
  • اعزام ۳ هزار زائر یزدی به حج تمتع