Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مشاور بشار اسد گفت: اقدام ترکیه را یورش به کشور خود می‌دانیم و تلاش می‌کنیم همه اقدامات لازم را برای مقابله با این تجاوز و بیرون راندن متجاوزان اتخاذ کنیم.
به گزارش خبرگزاری آریا، مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس جمهور سوریه تاکید کرد تا بیرون راندن همه تروریست‌ها از خاک سوریه به مبارزه خود ادامه خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بثینه شعبان در گفتگوی اختصاصی با برنامه نیوزمیکر شبکه تلویزیونی روسیا الیوم درباره تجاوزات ترکیه به شمال سوریه گفت: از مسائل مربوط به شمال سوریه نمی‌توان به عنوان تحولات یا عملیات نظامی ترکیه نام برد بلکه این یک یورش و تجاوز به حاکمیت جمهوری عربی سوریه و اراضی سوریه به بهانه‌های ساختگی است که اردوغان این بهانه‌ها را جعل کرده است، ولی هدف واقعی وی تحقق رویا‌های عثمانی وی برای جدا کردن و تصرف بخش‌هایی از سوریه و عراق است همان طور که بار‌ها وی در گذشته اعلام کرده است که می‌خواهد سلطان عثمانی باشد. از این رو ما این مسئله را تجاوز به کشور خود می‌دانیم و تلاش می‌کنیم همه اقدامات لازم را برای مقابله با این تجاوز و بیرون راندن متجاوزان اتخاذ کنیم.
وی با اشاره به استقرار مجدد ارتش سوریه در مناطق شمال و شمال شرق و همچنین مرز‌های این کشور با ترکیه گفت، این مسئله برای دمشق مفاهیم زیادی دارد، زیرا ارتش عربی سوریه که 8 سال در مقابل تروریسم مبارزه کرد اکنون نیز در مقابل حملات و تجاوزات ارتش ترکیه مقاومت و مقابله می‌کند و ما اطمینان داریم که این ارتش به زودی تروریست‌هایی را که به رهبری اردوغان به خاک ما تجاوز کرده اند بیرون خواهد راند. یاد آور می‌شوم بیشتر کسانی که در کنار اردوغان می‌جنگند از اعضای جبهه النصره و داعش هستند. از این رو، تروریست‌هایی که اردوغان ظرف 8 سال گذشته به آن‌ها اجازه داد با عبور از مرز‌های ترکیه وارد سوریه شوند، پس از آن که در ماموریتشان شکست خوردند اکنون خود اردوغان به بهانه‌های موهوم امنیتی که جعل کرده است و به هیچ وجه چه در خصوص کرد‌ها و چه در رابطه با ایجاد منطقه امن واقعیت ندارد، برای اشغال بخش‌هایی از سرزمین سوریه این تروریست‌ها را فرماندهی می‌کند.
مشاور رسانه‌ای بشار اسد در پاسخ به سئوال مجری در خصوص این که آیا توافقی میان آنکارا و دمشق در خصوص گروه‌های مخالف و تروریستی وجود دارد یا خیر؟ گفت: اگر هر کشوری بخواهد از خواسته‌های خودش در خاک کشور دیگر سخن بگوید قانون جنگل حکمفرما می‌شود. امروز اظهارات مقامات کشور هم پیمان و متحدمان روسیه را شنیدم که تلاش می‌کنند نشستی امنیتی میان سوریه و ترکیه در سوچی به منظور بررسی اوضاع جاری در خاک سوریه برگزار کنند، طبعا ما آنچه را که هم پیمانان روس می‌گویند جدی تلقی می‌کنیم، ولی همه این مسائل بستگی به تحولات روز‌های آینده و همچنین دیدگاه و خواست رهبری سوریه دارد چرا که ایشان در زمان مقتضی باید تصمیم لازم را بگیرد.
بثینه شعبان درباره ماهیت توافق میان دولت سوریه و نیرو‌های سوریه دموکراتیک (قسد) گفت، واقعیت این است که دولت سوریه هیچگاه دست از تلاش برای توافق و همچنین جذب سازمان‌های کردی و برخی برادران کرد برای قرار گرفتن در کنار ارتش سوریه برنداشته است ما میان کرد‌ها که بخشی مهم از ملت سوریه هستند و میان برخی گروه‌ها که راهشان را گم کردند و با آمریکا همکاری کردند تمایز قائلیم ما در تمام طول این مدت موضع ثابتمان این بود که آن‌ها به خودشان بیایند و به همکاری با ارتش سوریه بازگردند. اما حالا پس از آن که تجاوزات ارتش ترکیه به سوریه آغاز شد این گروه‌ها حتی آن‌هایی که با آمریکا همکاری می‌کردند از دولت سوریه خواستند به این مناطق بیاید و با آن‌ها برای جلوگیری از این تجاوزات همکاری کند؛ بنابراین دولت سوریه همواره موضعش ثابت بوده و از هر تحول ملی در کشور در راستای حفاظت از حاکمیت و استقلال کشور حمایت می‌کند.
خبرنگار شبکه گفت: شما تاکید کردید که دمشق بار‌ها تلاش کرد که باب گفتگو با کرد‌ها در شمال شرق سوریه را باز کند، اما نیرو‌های سوریه دموکراتیک و همچنین کرد‌ها در شمال شرق سوریه همواره شرط‌هایی را مطرح می‌کردند، آیا اکنون روی این شرط‌ها توافق شده است یا آن که کرد‌ها از شروط خود عقب نشینی کرده اند؟
بثینه شعبان پاسخ داد: فعلا نمی‌توانم درباره جزئیات صحبت بکنم، ولی در حقیقت این سازمان‌ها بودند که از دولت و ارتش سوریه درخواست کردند و شاهد برگزاری جشن‌های مردمی در حسکه و منبج در استقبال از ورود ارتش سوریه بودیم تردیدی نیست که آنچه روی آن توافق شده محافظت از مرز‌های کشور و بیرون راندن متجاوزان و اشغالگران از خاک کشور است.
وی در پاسخ به سئوالی درباره نقش این گروه‌ها و سازمان‌ها در حل و فصل سیاسی مسائل در سوریه گفت: همه مردم سوریه در حل و فصل مسائل نقش دارند و این مسئله نیز بستگی به تحولات روز‌های آینده و همچنین اراده دولت سوریه دارد، ولی در سوریه هیچکس در کمیته قانون اساسی وابستگی خاصی به هیچ گروه و قومیت و نژاد و مذهبی ندارد بلکه همه زیر پرچم سوریه و دولت سوریه قرار دارند بنابراین در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد و همه کسانی که به نام کشور سوریه مذاکره و صحبت کنند و به منافع، حاکمیت، عزت و وحدت خاک سوریه پایبند باشند هیچ مشکلی نخواهد داشت.
مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس جمهور سوریه در پاسخ به سئوالی درباره احتمال وقوع درگیری میان ارتش سوریه و ترکیه به ویژه با توجه به پافشاری اردوغان بر ادامه عملیات نظامی تا تحقق اهداف آن گفت: هر چیزی احتمال دارد. ولی بار دیگر یادآوری و تاکید می‌کنم تنها تعداد اندکی از نیرو‌های ارتش ترکیه در خاک سوریه هستند و اکثریت بالایی از عناصری که اردوغان وارد خاک سوریه کرده است عناصر جبهه النصره، داعش و تروریست‌هایی هستند که آن‌ها را وارد خاک سوریه کرده است؛ و نبرد ما با این افراد و با همه تروریست‌ها تا پاکسازی کامل کشور از همه تروریست‌ها ادامه خواهد داشت. من از همه کسانی که اظهارات امروز اردوغان را شنیدند می‌خواهم به این نکته توجه داشته باشند که هیچیک از اظهارات وی که در تمام این سال‌ها تکرار کرده است مطلقا صحت ندارد. حتما به یاد می‌آورید که یک زمانی وی گفت: ما به همراه آمریکا وارد خاک سوریه خواهیم شد و در عمق منطقه حضورمان را تثبیت می‌کنیم. اگر بخواهید سخنان راست و درست اردوغان را در گذشته شمارش کنید این سخنان بسیار اندک خواهد بود. از این رو، باید با همه سخنان وی به شدت با احتیاط برخورد کنیم و سابقه وی را در نظر بگیریم که معمولا حرف هایش درست نیست.
وی درخصوص اظهارات برخی که می‌گوید این عملیات نظامی ترکیه در نهایت هم از نظر خروج نیرو‌های آمریکایی و هم حصول توافق میان دمشق و نیرو‌های سوریه دموکراتیک به نفع دولت سوریه تمام شده است، گفت: تردیدی نیست که ما از خروج نیرو‌های آمریکایی خوشحالیم، زیرا آن‌ها نیز متجاوز و اشغالگر بودند، ولی نمی‌خواهیم نیرو‌های اشغالگر ترکیه جایگزین نیرو‌های اشغالگر آمریکایی بشوند و همان طور که گفتم در تمام طول این سال‌ها ما همواره در تلاش برای برقراری تماس و توافق با برادران کرد بودیم که بعضا با مخالفت و خودداری آن‌ها مواجه می‌شدیم، ولی امیدوارم که مهمترین نتیجه این تجاوز ترکیه به سوریه آن باشد که دنیا به نقش منفی اردوغان در منطقه و جهان پی ببرد. من نقش او را به طور کامل شبیه نقش هیتلر در سال 1938 می‌دانم که موسولینی حاکم ایتالیا و همچنین دولت انگلیس با وی توافق مونیخ را امضاء کردند، ولی با این وجود وی چکسلواکی و اتریش را اشغال کرد و پس از آن روسیه و اروپا در سال 1939 در مقابل وی ایستادند و امیدوارم که این سخن را به یاد داشته باشید که اردوغان در واقع هیتلر قرن 21 است.
مجری روسیا الیوم گفت: اردوغان پیش از این عملیات هر بار که از برگه آوارگان استفاده می‌کرد مورد حمایت اروپائیان قرار می‌گرفت، ولی این بار با توجه به نگرانی‌ها از بازگشت داعش در شمال شرق سوریه، دیگر این برگه کارایی خود را از دست داده است، حال اگر ارتش سوریه این مناطق را تحت سیطره خود دربیاورد با نیرو‌های تروریستی موجود در این منطقه که همچنان در زندان هستند و همچنین با اردوگاه الهول چه رفتاری خواهد کرد؟
بثینه شعبان پاسخ داد: تنها جنگی که ضد این تروریست‌ها در شرق سوریه و در سراسر خاک سوریه به راه افتاد از سوی ارتش سوریه و ائتلاف روسی و همچنین برادران مستشار ایرانی و حزب الله بود از این رو، ما همچنان به جنگ خود علیه این تروریست‌ها ادامه می‌دهیم و تا زمانی که به یاری خداوند از شر آن‌ها در سراسر خاک سوریه خلاص نشویم از پای نخواهیم نشست. این نبرد تا بیرون راندن کامل تروریست‌ها از خاک سوریه ادامه خواهد یافت؛ و تمام ادعای به اصطلاح ائتلاف (آمریکایی) در خصوص زندانیان داعش و این که آن‌ها دشمن تروریست‌ها هستند و نگرانند که این تروریست‌ها بگریزند همه ادعا‌های غیرواقعی است، زیرا این ائتلاف آمریکایی بود که از داعش پشتیبانی کرد و از داعش در بسیاری از اماکن مانند التنف و سایر مناطق حمایت کرد تا در مقابل ضربات ارتش سوریه شکست نخورند بنابراین ارتش سوریه با کمک دوستانش روسیه و ایران به نبرد خود ضد تروریسم، که از طرف همه جهان و همچنین به نفع همه جهانیان با آن‌ها می‌جنگیم، ادامه خواهد داد.
وی در پاسخ به سئوالی درباره این که آیا خروج نیرو‌های آمریکایی مقدمه‌ای برای خروج همه نیرو‌های عضو به اصطلاح ائتلاف آمریکایی از خاک سوریه خواهد بود، گفت: قطعا پیش بینی همین است چرا که پس از آغاز خروج نیرو‌های آمریکایی، فرانسه نیز اعلام کرد می‌خواهد نیروهایش را از شمال سوریه خارج کند به نظر من هر کشوری اندکی عقل و منطق داشته باشد نیرو‌های خود را از سوریه خارج خواهد کرد. در خصوص تجاوز ترکیه این نکته را هم اضافه بکنم که امروز ترکیه از سومالی و قطر به خاطر حمایت از تجاوزش به سوریه تشکر کرد، یعنی حتی اروپا و همه دنیا با این تجاوزات مخالف است و در حقیقت درست است که ما در سوریه هزینه این تجاوز را می‌پردازیم، ولی واقعیت اردوغان را آشکار ساخت و او را در مقابل دنیا رسوا کرد.
مجری روسیا الیوم پرسید فرصت‌های پیش روی آنکارا و دمشق برای گفتگو در زمینه این بحران و همچنین در خصوص غرب فرات کدامند؟
بثینه شعبان پاسخ داد: همان طور که گفتم ما برای گفتگو با نیرویی که بخشی از خاک کشورمان را اشغال کرده است و در اعزاز، جرابلس و عفرین اهداف خاصی را دنبال می‌کند، تلاشی نمی‌کنیم. ولی لازم است این نکته را یادآور بشوم که در سیاست هیچ امر غیرممکنی وجود ندارد و جنگ‌ها معمولا به مذاکرات و توافقات منجر می‌شوند و همان طور که گفتم دوستان روس ما امروز اعلام کرده اند تلاش می‌کنند ترتیب برگزاری دیداری میان مقامات سوریه و ترکیه در سوچی را بدهند، این چیزی است که از دوستان روس خود شنیده ایم، ولی ما هیچ رابطه یا تماس یا گفتگویی با نیرو‌های ترکیه که سرزمینمان را اشغال کرده اند نداریم.
مجری شبکه گفت: مسکو همچنین برای نزدیک کردن دیدگاه‌های دیگر کشور‌های عربی که به نوبه خود این حملات نظامی ترکیه را رد کرده اند تلاش می‌کند، آیا به نظر شما این مسئله زمینه را برای بازگشت سوریه به دامان اتحادیه عرب هموار می‌کند؟
مشاور رسانه‌ای بشار اسد پاسخ داد، به نظر من، مهمتر از بازگشت به اتحادیه عرب آن است که این مسئله زمینه را برای حصول یک راهبرد عربی هموار کند به گونه‌ای که عرب‌ها احساس کنند اگر تفرقه بین آن‌ها باشد همیشه ضعیف خواهند ماند و لذا باید به شکل راهبردی بیندیشند که قوت و قدرت آن‌ها در حفظ وحدتشان است از این رو باید فرمولی برای همکاری مشترک بیابند که یک قدرت منطقه‌ای به آن‌ها بدهد که شایسته و در شأن آن‌ها و ملت‌ها و آینده ملت هایشان باشد. سوریه همواره حامی واقعی همکاری کشور‌های عربی و مقاومت و ایستادگی در مقابل تجاوزات اسرائیل و اشغالگری این رژیم در فلسطین بوده است از این رو سوریه از هرگونه تلاشی که در این راستا باشد و تلاشی واقعی مبتنی بر رویکرد راهبردی ثابت که در خدمت امت عربی از دریای مدیترانه تا خلیج فارس باشد استقبال می‌کند.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا این مسئله می‌تواند فرایند حل و فصل سیاسی را که در سوریه آغاز شده است به ویژه با توجه به آغاز تشکیل کمیته قانون اساسی، تسریع کند، گفت: ممکن است این مسئله حل و فصل سیاسی را سرعت ببخشد، زیرا وقتی همکاری عربی و بین المللی ضد تجاوزات و تروریسم و حملات نظامی ترکیه به سوریه وجود دارد، این مسئله می‌تواند حل و فصل سیاسی مسئله را سرعت ببخشد. ما به عنوان دولت سوریه از همان ابتدا برای پایان این جنگ تروریستی که بر ما تحمیل شد تلاش کرده ایم منافع ما ملت سوریه در جنگ نیست بلکه در سازندگی کشورمان است، ولی این جنگ بر ما تحمیل شد از این رو، دولت سوریه به رغم همه موانع موجود و اقدامات منفی که در مقابل آن وجود داشت همواره در تلاش برای حل و فصل سیاسی پیشقدم بوده است.
مجری روسیا الیوم پرسید آیا دمشق انتظار نتایج مهمی از سفر پدرسون فرستاده سازمان ملل دارد؟
بثینه شعبان پاسخ داد: پدرسون تا به حال سفر‌های متعددی به سوریه داشته است ما به تشکیل کمیته قانون اساسی خوشبین هستیم و تا این لحظه با آقای پدرسون به عنوان فرستاده‌ای که تلاش می‌کند ماموریتش را به نتیجه برساند همکاری کرده ایم و می‌کوشیم به موفقیت ماموریتش کمک کنیم. زیرا موفقیت این ماموریت را مسئله‌ای مثبت برای سوریه می‌دانیم به شرطی که خود سوری‌ها رهبری راه حل را در دست داشته باشند و این راه حل در اختیار سوریه باشد. زیرا ما برای تضمین آینده سوریه تلاش می‌کنیم و می‌خواهیم این کشور با عزت، کرامت و دارای حاکمیت باشد و همچنین می‌خواهیم این کشور را برای نسل‌های آینده حفظ کنیم.
مجری شبکه گفت: چه چیزی ممکن است این راه حل سیاسی را با مانع مواجه کند به رغم آن که به نظر می‌رسد یک شبه توافق بین المللی روی آن وجود دارد گر چه سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفته است که با تشکیل کمیته قانون اساسی موافقت شد هرچند برخی کشور‌ها با اکراه با تشکیل آن موافقت کردند. آیا این نگرانی وجود دارد که مسائل دیگری فعالیت کمیته قانون اساسی را با مشکل مواجه کند؟
بثینه شعبان گفت: بخشی از پاسخ در سئوال شما وجود داشت. من از جناب لاوروف تشکر می‌کنم که گفت: برخی کشور‌ها با اکراه با تشکیل کمیته قانون اساسی و راه حل پیشنهادی موافقت کردند، زیرا ایشان خوب می‌داند که این کشور‌ها از آنچه که مخالفان سوری می‌نامند حمایت می‌کنند و این به اصطلاح مخالفان تنها ابزاری در دست آن‌ها هستند، از این رو، همین مسئله است که آقای لاوروف را نگران کرده است که مبادا فرایند سیاسی را با مشکل مواجه کند و ما نیز در سوریه با ایشان در این نگرانی شریک هستیم. ما نیز به عنوان دولت سوریه که نماینده مردم سوریه هستیم خواستار حل و فصل سیاسی عزتمندانه‌ای هستیم که منافع سوریه و تمامیت ارضی و وحدت این کشور را تامین کند. ولی کسانی که این راه حل را با مشکل مواجه می‌کنند کسانی هستند که از همان ابتدا با دشمنان این ملت شرط بندی کردند و اکنون می‌کوشند جای پایی برای خود در سوریه داشته باشند یا دست کم بخشی از دستور کاری را که تا این لحظه در تحقق آن شکست خورده اند عملی کنند. من به آن‌ها می‌گویم آن‌ها نخواهند توانست چیزی را محقق کنند مگر آن که با منافع ملت سوریه هماهنگ باشد، زیرا ما اجازه نخواهیم داد طرحی که با منافع ملت سوریه توافق ندارد و آزادی، حاکمیت و عزت آن را تضمین نمی‌کند، تحقق یابد.
مجری روسیا الیوم گفت: آیا به نظر شما تحولات میدانی که به نظر می‌رسد به طور کلی به نفع ارتش و دولت سوریه است، این کشور‌ها را به موافقت با راه حل‌هایی که مسکو بر آن اشراف دارد ناگزیر خواهد کرد؟ به ویژه آن که رویکرد آن‌ها در مبارزه با تروریسم تا حد زیادی محقق شده است.
مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد در پاسخ گفت: تردیدی نیست که تحولات میدانی و مواضع این کشور‌ها به نفع حل و فصل سیاسی است و شکی نیست که رویکرد روسیه و راهبرد این کشور حتی از اول اکتبر سال 2011 که روسیه و چین نخستین وتو مشترک را به نفع ملت سوریه ضد تهدیدات غربی‌ها انجام دادند از همان زمان رویکرد روسیه به مبنای راه حل تبدیل شد این در حالی است که رویکرد آمریکا از همان آغاز اشتباه و شکست خورده بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حمله ترکیه تجاوز عربی سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۰۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است

حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسن البغدادی در نشست تجلیل تحولات خاورمیانه از طوفان الاقصی تا وعده صادق که سالن همایش‌های شهید احمدی روشن دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به توقف روند عادی سازی روابط کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی گفت: اگر عملیات طوفان الاقصی نبود، اهداف اسرائیل و حامیانش در زمینه عادی سازی روابط محقق می‌شد.

وی با اشاره به درگیری‌های اخیر حزب الله لبنان با رژیم غاصب صهیونیستی گفت: سران کشور‌های غربی حامی اسرائیل بدانند هنوز حزب الله وارد جنگ نشده و صرفا این تحرکات و اقداماتش یک بازی و (شوخی) است نه جنگ!

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان با بیان اینکه اصلی‌ترین و بهترین موشک‌های حزب الله در انبار آماده شلیک است و هنوز وارد میدان نشده گفت: در عین حال این را هم باید در نظر گرفت که پاسخ اخیر ایران در عملیات وعده صادق نیز بیشتر جنبه تادیب داشت و شروعی برای جنگ نبود.

وی گفت: گستره حمله پهپادی و موشکی ایران، از نظر سیاسی دارای پیام‌های فراوانی بود که معادلات آمریکا و غرب در حمایت از رژیم صهیونیستی را تغییر داد.

شیخ حسن البغدادی با اشاره به اتفاقات اخیر در اصفهان، به فرافکنی‌های رسانه‌های عربی در این خصوص اشاره کرد و گفت: در حالی رسانه‌های عربی از حمله گسترده موشکی به اصفهان خبر می‌دادند و تیترهایشان را می‌زدند که خود اسرائیل تاکید میکرد من حمله موشکی به ایران نکرده ام!

وی با بیان اینکه محور مقاومت همچنان محکم و استوار، هیچ ترسی از مقابله با رژیم غاصب صهونیستی ندارد گفت: در راه مقابله با اقدامات و فعالیت‌های این رژیم کودک کش بر اساس تکلیف عمل خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • رئیس جمهور روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  • رئیسی فرا رسیدن روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  • رئیسی به بشار اسد تبریک گفت
  • (ویدئو) رئیس‌جمهور عراق: حاکمیت عراق باید محترم شمرده شود
  • هشدار روزنامه جمهوری اسلامی درباره اختلاف میان ایران و کشور‌های عربی
  • نماینده پارلمان عراق: ترکیه ۵۰۰۰ بار حاکمیت عراق را نقض کرده است
  • پدافند ارتش سوریه تجاوز نظامی بامدادی اسرائیل را ناکام گذاشت
  • برگزاری اولین همایش حضوری سال ۱۴۰۳ ائمه جمعه استان آذربایجان شرقی