Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا علیزاده مدیر‌کل فرهنگ و ‌ارشاد اسلامی استان ‌کرمان به ایکنا از کرمان گفت: چهاردهمین سوگواره ملی تعزیه عاشورائیان استان فارس با حضور گروه‌هایی از 5 استان کشور در دهه پایانی ماه صفر در شهرستان لامرد این استان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه گروه تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل‌(ع) ده‌زیار به عنوان گروه استان کرمان در این سوگواره شرکت می‌کند افزود: از حدود چند ماه پیش ارسال اثر به دبیرخانه سوگواره انجام شده و پس از بازبینی آثار ارسال شده از سوی دبیرخانه سوگواره گروه‌ها به این سوگواره فراخوانده شدند که خوشبختانه گروه تعزیه‌خوانی ده‌زیار کرمان به این سوگواره کشوری راه یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه شرکت در جشنواره‌ها و سوگواره‌های ملی در سراسر کشور فرصتی برای معرفی استان است اظهارکرد: اواخر خرداد‌ماه امسال نیز نخستین سوگواره ملی تعزیه ده زیار برگزار شد و برگزاری این سوگواره‌ها ظرفیتی برای انتقال تجربیات و ارتقای سطح کیفی هنر آئینی مذهبی تعزیه است.
وی با بیان اینکه چهاردهمین سوگواره ملی تعزیه عاشورائیان استان فارس به مدت 10 روز همزمان با روز اربعین حسینی برگزار می‌شود تصریح کرد: گروه تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) ده‌زیار کرمان دو مجلس تعزیه شهادت حضرت علی‌اکبر(ع) و شهادت طفلان مسلم‌(ع) را در روزهای سه‌شنبه سی‌ام مهر‌ماه جاری و چهارشنبه یکم آبان را اجرای عمومی می‌کند.
علیزاده با اشاره به اینکه سوگواره ملی تعزیه عاشورائیان استان فارس در لامرد یکی از سوگواره‌های مهم تعزیه در کشور است که همه ساله برگزار می‌شود تأکید کرد: مراسم اختتامیه سال گذشته این سوگواره با حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کرمان فرهنگی تعزیه سوگواره ده زیار علیزاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۰۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شب‌های احیای تلویزیون برای ایرانیان مقیم خارج از کشور

برنامه «شب‌های قدر» با آیتم‌های ویژه «شب روشنی» و ارتباط با اماکن متبرک داخل و خارج کشور به روی آنتن می‌رود.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، این برنامه ۱۰ فروردین ماه با حضور کاپیتان ابراهیم ناحیان، خلبان هوایپمای مسافربری و خادم حرم قدس رضوی به روی آنتن می‌رود. 

گروه تواشیح الغدیر و گروه موسیقی عاشقان علی در آیتم های مختلف به اجرای برنامه می‌پردازند.

همچنین علی‌نامه‌خوانی مرشد ورمزیار برای علاقمندان پخش خواهد شد.

در روز یکشنبه، ۱۱ فروردین گروه دستان الهام (گروه سرود دختران ناشنوا) به سرپرستی محبوبه طاهری، قطعاتی در مدح حضرت علی (ع) اجرا خواهند کرد.

گروه تواشیح الغدیر و گروه‌ موسیقی عاشقان علی به سرپرستی محمدرضا چراغعلی همراه با علی نامه خوانی مرشد ورمزیار در بخش‌های دیگر به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

در شب ۱۲ فروردین، اتسوکو هوشینو مستبصر ژاپنی که حدود ۱۹ سال است که به دین اسلام مشرف‌شده و ساکن شهر قم است از چالش‌های کوچ از زادگاهش و انتخاب اسلام صحبت می کند.

در ادامه اجرای علی نامه‌خوانی مرشد ورمزیار و اجرای موسیقی عاشقان علی و گروه موسیقی هم‌آوایی الغدیر به روی آنتن می رود.

و در شب ۱۳ فروردین، ۲۱ ماه مبارک رمضان، حجت‌الاسلام عباس روزمه کارشناس فرهنگی و رسانه و کارشناس دینی مهمان برنامه است و از فضایل شب‌های قدر صحبت خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شب‌های احیای تلویزیون برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
  • شب های احیا در شبکه جام جم
  • مناجات‌خوانی، نقالی، پرده‌خوانی و تعزیه در محوطه باز مرکز تئاتر کانون
  • نمایش تعزیه در تئاتر شهر قزوین اجرا می‌شود
  • آغاز پنجمین سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» در حوزه هنری قم
  • مراسم معنوی ترتیل خوانی قرآن در حسینیه ثارالله یاسوج
  • مولودی خوانی به مناسبت میلاد امام حسن (ع) در روستای خان آباد + فیلم
  • نقالی، پرده‌خوانی و تعزیه در محوطه باز مرکز تئاتر کانون
  • مناجات‌خوانی، نقالی، پرده‌خوانی و تعزیه در محوطه مرکز تئاتر کانون
  • ۳۳ محفل جمع خوانی قرآن کریم در آذربایجان غربی برگزار شد