Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-20@16:10:34 GMT

نصب المان آباده با نقوش منبت

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۰۱۹۵

نصب المان آباده با نقوش منبت

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، یزدان شناس مسئول زیباسازی شهرداری آباده گفت: المان آباده دارای ۳ متر ارتفاع و ۳۰ متر طول است که به صورت کلمه لاتین ABADEH با طرح نقوش منبت ساخته و نصب شده است.

او با اشاره به ثبت آباده بعنوان شهر جهانی منبت، افزود: یکی از آیتم‌های بازرسان شورای جهانی صنایع دستی نصب المان‌هایی با مضمون منبت در سطح شهر است که در این خصوص اولین قدم برداشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یزدان شناس ادامه داد: این المان از جنس آهن و دارای نور پردازی است.

بر اساس اعلام شورای جهانی صنایع دستی، آباده به عنوان شهر جهانی منبت معرفی شده است.

آبان ماه سال گذشته پس از بازدید‌های ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی از زیرساخت‌ها و امکانات شهرستان آباده در زمینه منبت، گزارش‌ها به امضای ارزیابان پنج قاره رسید و پس از مطالعه و بررسی در مقر شورای جهانی صنایع دستی در انگلستان، لوح ثبت جهانی شهر منبت، به آباده تعلق گرفت.

شهرستان آباده دارای ۱۵۰ کارگاه منبت کاری (خانگی و تجاری) و بیش از پنج هزار نفر هنرمندان منبت کار است.این هنر اصیل ایرانی که از ریشه نبات (گیاه) گرفته شده، هنر کنده کاری بر روی چوب است و مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بسیاری قرار دارد.

شهرستان آباده در ۲۷۴ کیلومتری شمال شیراز واقع است
انتهای پیام/م

نصب المان آباده با نقوش منبت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنایع دستی شهرداری میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۰۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان

به‌گزارش جام جم آنلاین از گرگان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مجید رحمانی خلیلی با اعلام این خبر گفت: موافقت‌نامه اصولی 14 طرح سرمایه‌گذاری گردشگری اعم از اقامتگاه بوم‌گردی، مجتمع گردشگری، گردشگری ساحلی، واحد پذیرایی، هتل‌آپارتمان و مرکز تفریحی سرگرمی در شهرستان‌های استان با حجم سرمایه‌گذاری  بالغ‌بر 5 هزار میلیارد ریال در اولین جلسه کمیسیون فنی سرمایه‌گذاری در سال جاری صادر شد.

 

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: این طرح‌ها با ایجاد زمینه اشتغال حدود 200 نفر طبق ضوابط و قوانین مصوب در شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در جلسه اخیر کمیسیون فنی برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری استان بررسی و مورد تصویب قرار گرفت.

او تصریح کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران و تسریع در اعطای مجوزهای لازم برای ایجاد تأسیسات گردشگری در سطح استان از اولویت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان است.

دیگر خبرها

  • اهتمام شهرداری شهرکرد برای معرفی صنایع دستی
  • ثبت ۵ اثر در آثار فاخر صنایع دستی کشور
  • بازارچه صنایع‌دستی زنان کارآفرین در کرج راه‌اندازی می‌شود
  • گلچیینی از صنایع دستی خراسان جنوبی در نمایشگاه‌های کشور چین
  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • آماده همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری در اصفهان هستیم
  • آماده همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری کشور در اصفهان هستیم
  • ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است