Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-28@21:43:49 GMT

مشاور بشار اسد: اردوغان متجاوز و اشغالگر است

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۰۳۳۵

به گزارش ایسنا، بثینه شعبان، مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در مصاحبه با شبکه خبری المیادین گفت: سوریه با هرگونه تجاوز خارجی از جمله تجاوز ترکیه مقابله خواهد کرد.

شعبان درباره توافق ترکیه و آمریکا برای آتش‌بس در شمال سوریه گفت: این یک توافق مبهم و نامشخص است. رسیدن به چنین توافقی نشان نمی‌دهد که به نفع سوریه است یا اینکه سوریه با آن توافق خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ابهام جای تعجب ندارد چراکه مشخص می‌کند که تمامی اظهارات ترکیه و آمریکا درباره منطقه امن و توافق بین این دو دقیق نیست.

وی درباره منطقه امن گفت: هیچ چیزی به اسم منطقه امن وجود ندارد. صرف وجود گروه‌های خارجی بر روی خاک سوریه به این معناست که این منطقه اشغال شده است نه منطقه امن. ابزارهایی که اردوغان در تجاوز به سوریه به آن تکیه می‌کند ابزارهای تروریستی هستند.

شعبان تأکید کرد: ارتش سوریه همچنان در مرزهای مناطق شمال سوریه به استقرار خود ادامه می‌دهد و ضرورت ورود به این منطقه را می‌داند. لازم است تمامی مردم سوریه با ارتش برای دفاع از منطقه همکاری کنند.

وی درباره اینکه آیا روسیه درباره عملیات ترکیه به دمشق اطلاع داده یا خیر گفت: ما از این عملیات هیچ اطلاعی نداشتیم. اظهارات ترکیه درست نیست و امکان ندارد روسیه با اشغال خاک سوریه توسط ترکیه توافق کند. ما به هم‌پیمان روسی خود اطمینان داریم و اظهارات ترکیه را باور نمی‌کنیم.

شعبان درباره اهداف پنهانی و آشکار تجاوز ترکیه گفت: رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به دنبال برپایی مجدد سلطنت عثمانی و گسترش فکر اخوانی در سرتاسر جهان است و این دو فکر بسیار خطرناک هستند.

وی درباره امکان دیدار میان ترکیه و سوریه گفت: اردوغان برای ما یک اشغالگر متجاوز است و هدف اصلی امروز ما آزادی خاکمان از اشغال ترکیه است. هیچ گونه میانجیگری از سوی روسیه برای دیدار با اردوغان وجود ندارد.

شعبان تأکید کرد: هماهنگی میان دو هم‌پیمان ایرانی و روسیه دائمی و مستمر است و ما در استراتژی و اهداف توافق نظر داریم.

وی درباره نقش ترکیه در آستانه گفت: وزارت خارجه سوریه تأکید دارد که آنچه اردوغان در سوریه امروز و از آغاز بحران انجام می‌دهد باعث می‌شود که شایستگی ضامن را نداشته باشد و جایگاهی در روند آستانه نداشته باشد.

شعبان گفت: نیروهای سوریه دموکراتیک(قسد) و ارتش سوریه علیه تجاوز ترکیه متحد هستند. ما مذاکرات با قسد را چه مستقیم و چه غیرمستقیم قطع نکرده‌ایم و همواره از آن‌ها خواسته‌ایم از همکاری با متجاوز خودداری کنند. ما در طول چند سال گذشته از آن‌ها دست نکشیده‌ایم. سیاست انتقام در سوریه وجود ندارد. کردها بخش اصلی از جامعه سوریه هستند.

شعبان گفت: کمیته قانون اساسی تشکیل شده و شامل تمامی گروه‌های سوری از جمله کردها است.

او درباره عقب‌نشینی آمریکا از سوریه گفت:‌ این مسئله برگ برنده‌ای است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی این کشور از آن استفاده خواهد کرد. در محافل آمریکایی می‌گویند ایران خلأ ناشی از خروج نیروهای آمریکایی را پر می‌کند چنین حرفی ناشی از جهل و نادانی‌شان درباره ایران است.

شعبان تأکید کرد: موضع اعراب درباره مخالفت با تجاوز ترکیه استراتژیک نیست بلکه بیانگر دشمنی برخی کشورهای عربی با ترکیه است با این حال ما از مواضع کشورهایی که مخالفتشان را با تجاوز ترکیه اعلام می‌کنند قدردانی می‌کنیم.

وی درباره روابط سوریه با عراق گفت: ما روابط ویژه‌ای داریم چراکه اهمیت مرزهایمان را درک می‌کنیم. آمریکا تلاش زیادی کرد تا مانع ارتباط بین سوریه و عراق شود چراکه این ارتباط موجب تغییر در نزاع اعراب و اسرائیل می‌شود. عراق با سوریه در چارچوب تلاش برای بازگشایی مرزها و از ناحیه اقتصادی و تجاری به هماهنگی می‌پردازد.

شعبان تأکید کرد که رژیم صهیونیستی در تمامی رخدادهای سوریه طی سال‌های گذشته دست داشته است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۰۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: باید به فرزند بی‌قانون غرب فشار بیشتری وارد کنیم

رئیس‌جمهور ترکیه خواستار فشار بیشتر به رژیم صهیونیستی برای تبعیت از قطعنامه شورای امنیت درباره آتش‌بس در غزه شد.

به گزارش ایسنا، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز چهارشنبه گفت به رژیم صهیونیستی باید فشار بیشتری وارد کرد تا به آتش‌بس در غزه پایبند شود.

شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه قطعنامه «آتش‌بس فوری» را در غزه تصویب کرد اما مقام‌های تل‌آویو گفته‌اند به آن پایبند نخواهند بود.

اردوغان درباره این موضع مقام‌های رژیم صهیونیستی گفت: «برای اینکه اسرائیل، این فرزند بی‌قانون غرب به تصمیم سازمان ملل برای آتش‌بس در غزه پایبند باشد، باید فشار بیشتری را احساس کند».

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین از تصمیم شورای امنیت در تصویب قطعنامه آتش‌بس در غزه استقبال کرد و گفت معتقد است که مفاد آن اجرایی خواهد شد.

او در ادامه گفت آنکارا «تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا برادران فلسطینی در غزه هر چه زودتر به صلح و آرامش برسند».

اردوغان اخیرا نیز گفته ترکیه یکی از کشورهایی است که بیشترین حمایت را از فلسطین داشته و تندترین واکنش را درباره رژیم صهیونیستی از روز نخست حملات علیه غزه نشان داده است.

در همین راستا، «صالح ابو عزه» تحلیلگر فلسطینی در حساب کاربری خود در پلتفرم ایکس نوشت در اکثر تظاهرات مردمی در ترکیه، معترضان خواستار توقف تجارت با رژیم صهیونیستی هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تلاش دوباره مخالفان ترکیه برای شکست اردوغان
  • حمله اردوغان به ساکتان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی
  • اردوغان: به فرزند بی قانون غرب باید فشار بیاوریم | قطعنامه اجرایی خواهد شد
  • اردوغان: باید به فرزند بی‌قانون غرب فشار بیشتری وارد کنیم
  • انتخابات شهرداری استانبول / رای کردها، تعیین کننده رقابت اصلی
  • ترکیه باید گام های عملی برای دفاع از مردم غزه بردارد
  • رهبر انصارالله یمن: از ایران و مقاومت قدردانی می‌کنیم
  • رهبر انصارالله یمن: از ایران ومقاومت قدردانی می‌کنیم
  • رهبر جنبش انصارالله در نهمین سالگرد روز ملی مقاومت یمن: از ایران ومقاومت قدردانی می‌کنیم
  • الحوثی:آمریکا، انگلیس و رژیم اسرائیل طراح تجاوز به یمن بودند