Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-24@11:11:01 GMT

یارانه مهرماه قابل برداشت شد

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۰۴۳۰

یارانه مهرماه قابل برداشت شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، وازیر یارانه در حالی صورت گرفت که دولت دور جدید حذف یارانه برخورداران را در دستور کار دارد. بر این اساس پیش بینی شده است یارانه سه دهک پرآدرامد که جمعیتی نزدیک به ۲۴ میلیون نفر را در بر می گیرد ، حذف شود . در ماه گذشته یارانه حدود ۱۷۰ هزار نفر یعنی جمعیتی بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر حذف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  مبلغ یارانه دریافتی هر یک از مشمولان دریافت یارانه نقدی همانند نوبت‌های گذشته ۴۵۵ هزار ریال است.

افزون بر یارانه‌ها، افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور نیز واریز شده که بلافاصله امکان برداشت آن وجود دارد.

یارانه نقدی در چارچوب قانون هدفمندی یارانه‌ها از آذر ۱۳۸۹ تاکنون به مشمولان مربوطه پرداخت می‌شود و تا کنون ۱۰۴ مرحله به حساب سرپرست خانوار واریز شده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: هدفمندی یارانه ها یارانه واریز یارانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۰۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبعات منفی فرسودگی جمعیت برای جامعه مخرب است

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، فرهاد قائمیان بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با اشاره به چالش‌های منفی سالمندی جمعیت در جامعه  گفت: هر چند این امر نشان می‌دهد که سلامت عمومی جامعه بالا رفته، اما نباید تبعات منفی این سالمندی و فرسودگی جمعیت را نادیده بگیریم.

وی درباره تهدیدات جمعیتی سال‌های آتی در ارتباط با پیری و میانسالی جمعیت گفت و عنوان کرد: هر چند سالمندان هم می‌توانند در توسعه کشور نقش داشته باشند، اما آن نقش خلاقانه و ایده پردازانه‌ای که جوانان می‌توانند در پیشرفت کشور داشته باشند را نخواهند داشت.

این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به توجه به ساختار جمعیتی در نسل‌های آتی گفت: ما نیاز داریم که دولت به تسهیلات بیمه‌ای و اعتبار، مداخلات پزشکی و سلامتی جامعه نیز توجه ویژه داشته باشد تا نسل جوان به راحتی به فرزندآوری توجه کند و جزو برنامه‌های سال‌های ابتدایی تشکیل خانواده‌اش باشد.

وی با اشاره به نقش هنر در راستای تقویت روحیه جوانی جمعیت گفت:  نگاه جوان امروز با دیدن فیلم و سریال و مستند‌های به دور از شعارزدگی،به بحث فرزندآوری مثبت می‌شود و نسبت به تهدیدات پیری جمعیت آگاهی پیدا می‌کند.

اهمیت موج رسانه‌ای و تبلیغات

قائمیان با اشاره به زنگ خطر‌های جمعیتی در کشور گفت: قانون جوانی جمعیت می‌تواند کمک کننده به برون رفت از بحران سالمندی باشد، البته این اتفاق با موج رسانه‌ای و تبلیغات درون و برون مرزی نیز خیلی مرتبط است چرا که ما باید تبلیغات مناسب در این راستا داشته باشیم، مطالعات جمعیتی باید هدفمند و براساس شرایط برهه کنونی باشد باید بتوانیم شعار‌های مناسب دراین راستا تولید کنیم.

وی در پایان با اشاره به تسهیلات حمایتی برای فرزندآوری گفت: جوانان ایران باید پشتوانه حمایتی هم برای ازدواج و فرزندآوری صحیح داشته باشند تا با برنامه ریزی قانون جوانی جمعیت به بار بنشیند.

لازم به یادآوری است، دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگا‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آثار غیرشعاری می تواند ذهنیت جوانان را به فرزندآوری مثبت کند
  • تبعات منفی فرسودگی جمعیت برای جامعه مخرب است
  • هنر می‌تواند تقویت کننده روحیه جوانی جمعیت باشد
  • اولین کودکستان‌های «تاک» دانشگاه آزاد مهرماه افتتاح می‌شوند
  • برداشت چهار همت از صندوق خسارت‌های بدنی: مجلس سکوت می‌کند؟
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد
  • راه اندازی نخستین درمانگاه تخصصی بچه های اوتیسم تا مهرماه
  • بدعت عجیب در جریان تصویب بودجه؟
  • شاخص آلودگی هوای مشهد امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت