Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور سابق امنیت ملی دولت افغانستان با اشاره به روند صلح این کشور گفت که رهبران دولت کابل از این روند بی‌خبرند، در حالی که متحدان افغانستان از لحاظ حقوقی امارت اسلامی طالبان را پذیرفته‌اند. ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «رنگین دادفر اسپنتا» مشاور امنیت ملی سابق افغانستان در کنفرانس امنیتی هرات اظهارداشت که رهبران دولت این کشور از روند صلح بی‌اطلاع هستند بنابراین به مردم دروغ می‌گویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد که در مذاکرات صلح بطور عملی به قدرت سیاسی طالبان مشروعیت داده شده است و متحدان افغانستان نیز از لحاظ حقوقی امارت اسلامی را پذیرفته‌اند.

اطلاعات روز نیز به نقل از اسپنتا نوشت که روند صلح باید با مالکیت و رهبری افغان‌ها باشد و در هر صلحی نیز عدم حضور تروریست‌های خارجی مانند داعش و القاعد در قلمرو افغانستان ضمانت شود.

مشاور سابق امنیت ملی افغانستان اظهارداشت: خروج نیروهای خارجی از افغانستان باید با هماهنگی دولت کابل انجام شود و مردم افغانستان نیز در گفت‌وگوهای صلح حضور فعال داشته باشند.

وی در بخشی از سخنانش با اشاره‌ مستقیم به پاکستان گفت که این کشور هنوز هم در پی عمق استراتژیک در افغانستان است و دلیل عمده و اساسی جنگ کنونی نیز مداخلات اسلام‌آباد در امور دولت کابل است.

طالبان: جنگ در افغانستان تا زمان حضور نظامیان خارجی ادامه می‌یابددیپلمات آمریکایی: درباره طالبان درخواست آتش‌بس نمی‌کنیمتحلیل| بازی «دست برتر»؛ هم‌آوردی «ملاهبت‌الله» و «ترامپ» در صلح افغانستانپاکستان بار دیگر مشکلات مرزی با هند را به روند صلح افغانستان گره زدگزارش تسنیم| آیا گره کور صلح افغانستان در سفر نخست وزیر پاکستان به آمریکا باز می‌شود؟

گفتنی است که هشتمین نشست امنیتی هرات امروز جمعه در این شهر آغاز شده و برای دو روز ادامه می‌یابد. در این نشست امنیتی، نمایندگان و دیپلمات‌های نزدیک به 20کشور شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۰۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت سفری متفاوت به افغانستان پس از حمله ایران به اسرائیل؛ «خوش‌آمدی قهرمان ایرانی»!

محمدجعفر یاسینی، فعال حوزه  اقتصادی که سال‌ها در افغانستان مشغول فعالیت است از تجربه سفر امروز خود به افغانستان می‌گوید که روایتی خواندنی‌ست.

سال‌هاست بنا به فعالیتی که دارم سفرهای متعددی به افغانستان داشته‌ام و‌ به تبع دوستان و همراهان زیادی در این خاک گرم و مهمان‌نواز پیدا کرده‌ام.

دوستی، مهر و محبت افغانستانی‌ها و مهمان‌نوازی‌شان برایم دیگر تبدیل به یک عادت شده است و با آن خو گرفته‌ام، اما سفر امروز رنگ و بوی دیگری داشت.

پرواز در فرودگاه کابل به زمین نشست و پس از پیاده شدن چندین مسافر افغانستانی نوبت به من رسید که پای از پرواز بیرون بگذارم؛ انگار قهرمانی وارد کشورشان شده.

همه افراد حاضر در فرودگاه کابل به محض مواجهه با من و دوستان همراهم محکم ما را در آغوش می‌گرفتند و می‌بوسیدند و بابت سیلی ایران به رژیم صهیونیستی با شعفی وصف‌ناپذیر تبریک می‌گفتند.

وارد سالن کنترل پاسپورت شدم و مأمور امارتی به محض دریافت پاسپورت و آگاهی از اینکه ایرانی هستم از جایش بلند شد و با صدای بلند گفت: «خوش‌آمدی ایرانی قهرمان»!

و این موضوع در صف تاکسی‌ها و کوچه و بازار هم ادامه داشت.

وصف این اوضاع در این کلمات نمی‌گنجد اما برای من که سال‌هاست به افغانستان می‌آیم حال و هوایی جدید است و حس غرورش وصف‌ناکردنی...

منبع: کانال هیواد تایمز

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۲۵ هزار جلد پاسپورت در فاریاب
  • سفر گروه پزشکی ترکیه به کابل
  • تاکتیک تیم ملی برمبنای شوت بود/ به لحاظ تیمی خوب نبودیم
  • ترور یکی از افراد نزدیک به رئیس طالبان در پاکستان
  • پایان کار داعش در افغانستان
  • نشست سازوکار ارتباطی کابل و پکن برای کمک‌ به افغانستان
  • انتقاد دیپلمات طالبان در کراچی از عدم همکاری دولت پاکستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • نقش دفتر سیاسی طالبان در قطر برای تعامل کابل با کشورهای جهان
  • روایت سفری متفاوت به افغانستان پس از حمله ایران به اسرائیل؛ «خوش‌آمدی قهرمان ایرانی»!