Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، علی‌رغم اینکه آمریکا و ترکیه شب گذشته (پنجشنبه) بر سر برقراری آتش‌بس پنج روزه در شمال سوریه به توافق رسیدند و همزمان نیز این توافق وارد فاز اجرایی شد؛ اما درگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری رویترز خبر داده است که صدای انفجارها و تیراندازی در منطقه «رأس العین» در نزدیکی مرز ترکیه در شمال سوریه به گوش می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگار این خبرگزاری از شهرک «سیلان بینار» در داخل خاک ترکیه گزارش داده است که صدای انفجارها و تیراندازی از «رأس العین» سوریه شنیده می‌شود.

نهاد موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» نیز گزارش داده است که حملات توپخانه‌ای و راکتی ارتش ترکیه و تروریست‌های «ارتش آزاد» به شهر «رأس العین» ادامه دارد. به گزارش این مرکز، محور شمال شهرک «عین عیسی» در آرامش نسبی به سر می‌برد.

«مظلوم کوبانی» از فرماندهان «نیروهای دموکراتیک سوریه» شب گذشته به تلویزیون محلی «روناهی» گفت که این نیروها هر کار ممکنی برای موفقیت‌آمیز بودن توافق آتش‌بس انجام خواهند داد. او اما تأکید کرد که اهداف ترکیه در شمال سوریه نباید محقق شود.

علی‌رغم اینکه ترکیه و آمریکا بر سر آتش‌بس در تمام طول مرزی در شرق فرات تا مرز عراق به توافق رسیدند، اما نیروهای دموکراتیک کرد در بیانیه‌ خود صرفا آتش‌بس در حد فاصل شهرهای «رأس العین» و «تل ابیض» را پذیرفته‌اند. با این تفاسیر به نظر می‌رسد برداشت‌ها و خواسته‌های ترکیه و شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» از متن توافق در تعارض با یکدیگر است.

دیده‌بان سوریه همچنین گزارش داده است که ساکنان شهرهای قامشلی و حسکه و دیگر مناطق شب گذشته و پس از اعلام آتش‌بس به شادی و تیراندازی هوایی پرداختند که در اثر آن ۲۰ نفر زخمی شدند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۰۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود مشکوک بالگرد‌های آمریکایی در دیرالزور سوریه

تسنیم: منابع خبری از فرود مشکوک بالگرد‌های اشغالگران آمریکایی در شمال شرق دیرالزور سوریه پرده برداشتند.

منابع خبری از فرود بالگرد‌های شنوک اشغالگران آمریکایی در پایگاه غیرقانونی آنها در میدان گازی کونیکو در حومه شمال شرقی دیرالزور سوریه خبر دادند.

به گفته این منابع، این بالگرد‌ها حامل نظامیان و تسلیحات سبک بوده اند که در این مکان فرود آمده اند.

این پایگاه اشغالگران آمریکایی بار‌ها هدف عملیات تلافی جویانه مقاومت اسلامی عراق به سبب حمایت اشغالگران از جنایات مستمر رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع نوار غزه قرار گرفته است.

دولت سوریه بار‌ها بر ضرورت پایان اشغالگری آمریکا در خاک این کشور و همچنین پایان حمایت‌های آشکار آن از گروه‌های تروریستی تاکید کرده اس

tags # سوریه سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • فرود مشکوک بالگرد‌های آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • این استان ها منتظر باران باشتد
  • فیلم/ خسارت زلزله ۵.۶ ریشتری در شمال ترکیه
  • زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه، امشب + فیلم
  • (ویدئو) خسارت زلزله ۵.۶ ریشتری در شمال ترکیه
  • زلزله ۵.۶ ریشتری شمال ترکیه را لرزاند
  • خسارت زلزله ۵.۶ ریشتری در شمال ترکیه + فیلم
  • پادنای علیا رکوردار باران بهاری در استان اصفهان
  • قطر: مذاکرات آتش‌بس غزه در مرحله حساسی است
  • جشن تولد خونین در باغ ویلا | قتل دلخراش دو جوان با شلیک گلوله