Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@02:03:15 GMT

اعتراضات لبنان: تغییر دولت راه حل نیست

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۰۶۱۵

اعتراضات لبنان: تغییر دولت راه حل نیست

وزیر کشور لبنان در حالی که تظاهرات معترضان از ساعت هشت شب گذشته (به وقت محلی) آغاز شده و همچنان در برخی مناطق ادامه دارد، گفت: تغییر دولت راه حل وضعیت موجود نیست.

"ریا الحسن" وزیر کشور لبنان تاکید کرد: هیچ راهی برای حل این وضعیت (اوضاع بد اقتصادی و مالی) وجود ندارد جز بودجه ریاضتی وافزایش درآمدها.

وی در گفت وگو با تلویزیون "الجدید" اظهار داشت: در صورت سقوط دولت، دولت دیگری نخواهد آمد که گزینه های بهتری از قبل داشته باشد؛ تغییر دولت راه حل نیست و در صورت سرنگونی آن، فروپاشی اوضاع حتمی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که برخی خبرها حاکی از این است که "ولید جنبلاط" رئیس حزب سوسیال ترقیخواه "سعد حریری" نخست وزیر را به استعفا فراخوانده و گفت: "هر دو با یکدیگر استعفا دهیم".

روزنامه "الجمهوریه" در این باره  نوشت: باید پرسید آیا دعوت به استعفای نخست وزیر از سوی برخی اعضای دولت از جمله جنبلاط با پاسخ حریری روبه رو خواهد شد؟ در صورت استعفای دولت عملا چه خواهد شد؟ بعد از آن چه اتفاقی خواهد افتاد؟

مجروح شدن 60 نیروی پلیس

در این میان با توجه به سنگ پرانی برخی تظاهرات کنندگان به سمت نیروهای امنیتی و ضد شورش، نیروی انتظامی و امنیتی لبنان تعداد مجروحان خود را 60 نفر اعلام کرده و در صفحه توییتر خود نوشت: با وجود اعتقاد و ایمان به آزادی بیان، اما نمی توانیم تجاوز به نیروهای امنیتی و نیز خسارت وارد کردن به دارایی‌های عمومی و خصوص را بپذیریم؛ در صورت مشاهده هرگونه قانون شکنی در این خصوص عوامل آن طبق قانون بازداشت خواهند شد.

تظاهرات شامگاه پنج شنبه لبنانی‌ها در اعتراض به اوضاع اقتصادی و مالی و نیز اقدام جدید دولت مبنی بر اعمال مالیات بر مکالمات واتساپی برگزار شد و در برخی موارد به درگیری بین تظاهرات کنندگانی که در تلاش برای عبور از موانع نیروهای امنیتی  برآمدند، پیش رفت.

این اعتراض‌ها موجب شد دولت لبنان شب گذشته از طرح اعمال مالیات بر مکالمات و تماس های صوتی با نرم‌افزار واتساپ عقب‌نشینی کند،؛ طرحی که حریری گفته بود سالانه ۲۰۰ میلیون دلار برای کشور درآمد ایجاد می‌کند.  

"محمد شقیر" وزیر ارتباطات شب گذشته اعلام کرد مالیات بر مکالمات واتساپی لغو شد.


هشدار سفارت عربستان و امارات به شهروندان خود

همچنین سفارت عربستان و امارات متحده عربی در بیروت به اتباع خود هشدار دادند احتیاط کرده و از نزدیک شدن به محل‌های برگزاری تظاهرات و اعتراضات خودداری کنند.

تظاهرات شب گذشته فقط به بیروت محدود نماند بلکه بعلبک در شرق، طرابلس در شمال، صیدا و نبطیه در جنوب نیز صحنه تظاهرات مشابه بودند.

تظاهرات کنندگان در بیروت بسیاری از راه‌ها از جمله مسیر فرودگاه بین المللی به مرکز شهر را با به آتش کشیدن لاستیک مسدود کردند تا جایی که بسیاری از مسافران مجبور شدند پیاده به سمت خارج از فرودگاه حرکت کنند.

تظاهرات کنندگان شعارهای "دولت باید برکنار شود، انقلاب، انقلاب" سر دادند.

تعداد زیادی از تظاهرات کنندگان نیز شب گذشته با تجمع در میدان "ریاض الصلح" واقع در مرکز بیروت که مقر نخست وزیری است، سعی داشتند وارد این محل شوند.
عده زیادی از آنان نیز با حرکت به سمت پارلمان در فاصله بسیار نزدیکی به آن تجمع کردند.

اکنون همچنان بسیاری از راه‌های ارتباطی در بیروت  مسدود است و مدارس و بانک ها امروز تعطیل اعلام شده است.

/ایرنا

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۰۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر شمسایی در خط دروازه تیم ملی جواب داد

به گزارش ورزش سه، یکی از نقطه نکات قابل توجه مصاف تیم ملی فوتسال ایران در برتری برابر کویت که آخرین دیدار مرحله گروهی محسوب می‌شد، اولین کلین شیت و دفاع بی‌نقصی ملی‌پوشان بود، تا سنگر توری شمسایی برای اولین بار در جام ملت‌های آسیا 2024 بسته بماند. سعید مومنی که در دوره گذشته آوردگاه بزرگ آسیایی موفق به ثبت پنج کلین شیت شده بود در مصاف با کویت حراست دروازه تیم ملی را بر عهده داشت و با شایستگی ماموریت خود را به پایان رساند.

تیم ملی فوتسال ایران در دو نبرد قبلی با افغانستان و بحرین، از باقر محمدی در قاب توری خود بهره می‌برد و بهترین دروازه‌بان فصل گذشته لیگ برتر به‌رغم دریافت چهار گل در آن دو مسابقه، نمایش قابل قبولی داشت و چندین مرتبه با عکس‌العمل‌هایش دروازه تیم ملی را نجات داد.

به هر حال کارت زرد باقر محمدی در بازی با افغانستان، وحید شمسایی را به این فکر انداخت تا با استراحت به این دروازه‌بان و خطر محرومیتش در مرحله حذفی، به دیگر سنگربان مطمئن خود سعید مومنی اعتماد کند و به او فرصت خودنمایی بدهد که مُزد انتخاب درست خود را با کسب اولین کلین‌شیت به ارمغان آورد. حالا با این نمایش باید منتظر ماند و دید که در مصاف با قرقیزستان در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا کادر فنی تیم ملی به کدام سنگربان فرصت حضور در ترکیب اصلی را خواهد داد.

تیم ملی فوتسال ایران در جام ملت‌های آسیا از دو دروازه مطمئن و با تجربه برخوردار است و هیچ نگرانی دروازه تیم شمسایی را تهدید نمی‌کند و گل‌های خورده تیم ملی در بازی‌های گذشته، آمیخته به برخی از اشتباهات در آرایش دفاعی بوده که علت آن بازی هجومی ملی‌پوشان و عطش آن‌ها برای گلزنی است.

دیگر خبرها

  • تظاهرات دانشجویی در آرژانتین 
  • فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی
  • تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو
  • گام اساسی دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی اقتصادی
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • ابعاد بی‌سابقه اعتراضات در آمریکا علیه حملات صهیونیست‌ها به غزه
  • ردپای آرامش در بازار‌ها
  • تغییر شمسایی در خط دروازه تیم ملی جواب داد
  • تغییر تاکتیک حزب‌الله مقابل رژیم صهیونیستی
  • حمایت فرانسویان از فلسطین