Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در آیین «چله عشق» از هفت نویسنده مطرح چون، مرحوم سیدشهاب‌الدین مرعشی‌نجفی مولف کتاب «موسوعه الامامه فی نصوص اهل السنه»، مرحوم شیخ‌عباس قمی به دلیل ترجمه اثر ماندگار«نفس المهموم ابن طاووس»، مرحوم محمدابراهیم آیتی مولف کتاب «تاریخ تحلیلی عاشورا»، مرحوم علی شریعتی به دلیل تالیف کتاب «حسین وارث آدم»، مرحوم سیدجعفر شهیدی برای کتاب «قیام حسین(ع)» تجلیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همچنین در این مراسم از حجت الاسلام رسول جعفریان به دلیل خلق اثر ماندگار «تاملی در نهضت عاشورا» و محمد اسفندیاری نویسنده کتاب ماندگار «کتاب شناسی تاریخی امام حسین(ع)» تجلیل خواهد شد. 

آیین «چله عشق» با هدف تجلیل از اسناد چهره‌های موثر فرهنگی و هنری که طی یک قرن اخیر در حوزه واقعه عاشورا آثار ماندگاری خلق کرده‌اند، تدارک دیده شده است. 

در این مراسم از خالقان ۴۰ اثر برجسته‌ای که در گونه‌های مختلف فرهنگی و هنری مرتبط با واقعه عاشورا از جمله تالیف و پژوهش، هنرهای تجسمی و ترسیمی، هنرهای دراماتیک، موسیقی و ادبیات تولید شده، تجلیل می‌شود. 

از دیگر ۴۰ پدید آورنده اسناد ماندگار عاشورایی می‌توان به استاد محمود فرشچیان خالق آثار متعددی از جمله تابلو «عصر عاشورا»، بهرام بیضایی نویسنده فیلمنامه «روز واقعه»، مجید انتظامی آهنگساز و سازنده موسیقی فیلم سینمایی «روز واقعه» علی موسوی‌گرمارودی شاعر و خالق شعر ماندگار «خط خون» و فرامرز قریبیان بازیگر سینما به دلیل نقش آفرینی در فیلم سینمایی «سفیر»، علیرضا شجاع نوری به دلیل نقش‌آفرینی در فیلم سینمایی «روز واقعه» اشاره کرد. 

همچنین در این مراسم مجید انتظامی آهنگساز و موسیقیدان برجسته کشور پس از ۶ سال دوری از رهبری ارکستر قطعه «روز واقعه» را با همراهی ارکستر سمفونیک تهران اجرا خواهد کرد. آیین «چله عشق» به همت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، ۲۹ مهر ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۵ در تالار قلم مرکز همایش‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار خواهد شد. 

۲۴۱۲۴۱

کد خبر 1311936

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: نویسنده علی شریعتی عاشورا کربلا امام حسین ع اربعین ترکیه سوریه کردهای سوریه ایالات متحده آمریکا باشگاه استقلال پیاده روی اربعین دونالد ترامپ باشگاه پرسپولیس جام حذفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۰۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت آیت الله خامنه‌ای از چگونگی آشنایی‌شان با حاج احمد آقا

به گزارش خبرنگار جماران، یک سالی از رحلت مرحوم حاج احمد آقا خمینی می گذشت که گفت و گویی با آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره آن مرحوم انجام شد. در بخشی از این گفت و گو ایشان به سابقه آشنایی شان اشاره کرده و اینگونه روایت کرده اند:

 

اولین برخورد من با ایشان مربوط به حدود سال 41 است که ما در قم به منزل امام زیاد رفت و آمد می‌ کردیم. ایشان ظاهرا دبیرستان می‌ رفتند. من  می دیدم که با دوچرخه از در «اندرونی» به منزل می‌ رفتند و ما از در «بیرونی» می‌ رفتیم اول ایشان را نمی‌ شناختم و بعدا گفتند که «آقازاده امام» هستند.‌

‌‌بعد از آن ایشان را نمی‌ دیدم و حتی در جریانات سال های 42 نیز چیزی از ایشان به یاد ندارم. و البته من خبری ندارم که کجا بودند و چه می‌ کردند، ولی در حدود سال های 44 - 45 شنیدیم که ایشان طلبه شده‌ اند. و طلبه خوبی هم شدند. و خیلی جدی مشغول درس شدند. در آن زمان نقل می‌ شد که امام به ایشان فرموده‌ اند که اگر به دانشگاه می‌ خواهی بروی مخارج بر عهده خودت است، اما اگر طلبه بشوی من هم شهریه‌ ای به تو می‌ دهم. به این وسیله امام ایشان را به سمت طلبگی تشویق می‌ کرده‌اند.‌

‌‌بعدها، کم کم آشنایی ما بیشتر و از نزدیک شد. حتی یک بار من به قم رفتم و به منزل ایشان. آن وقت تازه ازدواج کرده بودند و در کوچه ادیب (که جای خوبی هم بود) می نشستند و من از مشهد آمده بودم. گفتم: «بروم و فرزند امام را ببینم.» رفتم، ایشان را‌‎ ‎‌دیدم و از نزدیک با هم آشنا شدیم. ‌

‌‌این اوایل آشنایی ماست. بعدها ایشان به نجف رفتند و از نجف برگشتند، دستگیر‌‎ ‎‌شدند و پس از آزادی در تهران در منزل آقای ثقفی وارد بودند و من هم آن وقت اتفاقاً در‌‎ ‎‌تهران بودم، به دیدن ایشان آمدیم و جمعی از دوستان هم در آنجا بودند. پس از آن، ایشان‌‎ ‎‌در بعضی از کارها با ما ارتباط پیدا کردند، هم کارهای مربوط به مبارزه مثل اعلامیه هایی‌‎ ‎‌که از نجف می آمد که ایشان چند مورد (البته معدود) برای من به مشهد فرستادند، و از‌‎ ‎‌نجف هم یک یا دو مورد یا شاید بیشتر برای من اعلامیه فرستادند، اعلامیه را در لای‌‎ ‎‌جلد کتاب جاسازی می کرد و کتاب را صحافی می کرد و یک کتاب برای من می فرستاد.‌‎ ‎‌همچنین ارتباط ما در بعضی زمینه های روشنفکری بود، مثلاً کتاب «در خدمت و خیانت‌‎ ‎‌روشنفکران» آل احمد را که تازه درآمده بود و دستگاه اجازه چاپ نمی داد، ایشان تلاش‌‎ ‎‌کرد و اقدام کرد (البته به کمک چه کسانی، من درست به یاد ندارم) و برای آنکه از جهات‌‎ ‎‌گوناگون، اطمینانی پیدا کنند، یک نسخه را برای من فرستاد و من هم نظراتی دادم. پس‌‎ ‎‌ارتباطات ما از این دو جهت بود و سابقۀ آشنایی ما چنین است. ‌

 

برشی از کتاب گنجینه دل: مجموعه خاطرات یاران در وصف یادگار امام حجت الاسلام و المسلمین حاج سید احمد خمینی؛ ص 15-16

 

دیگر خبرها

  • روایت آیت الله خامنه‌ای از چگونگی آشنایی‌شان با حاج احمد آقا
  • عکس| رونمایی از فرش «تخت جمشید»
  • اجرای طرح پرچمداران دین‌و اندیشه و تجلیل از علمای خوی 
  • معرفی کتاب‌های «فصل بی هراسی» و «مدیریت منابع آب» در «چاپخانه»
  • رونمایی از فرش تخت جمشید
  • (عکس) فرش تخت جمشید رونمایی شد
  • فرش تخت جمشید رونمایی شد + عکس
  • رونمایی از فرش «تخت جمشید»
  • رونمایی از بزرگترین فرش تاریخی با طرح «تخت‌ جمشید و سنگ‌ نگاره‌های باستانی»
  • جایزه کتاب سال «نِرو» به «نیش زنبور» رسید