Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- خطیب موقت نمازجمعه تهران گفت: راهپیمایی اربعین یک فرصت استثنایی برای تقویت بنیه سلوکی و معنوی است. از منظر تربیتی یک دستگاه تربیتی متفاوت در پرتو نهضت حسینی را در اختیار مسلمانان و مومنان قرار داده است که باید قدر آن را بدانیم. تاریخ انتشار: 13:06 - 26 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۹۸۱۸ به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدجواد حاج علی اکبری» در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۲۶ مهر) با بیان اینکه نعمتی بزرگتر از اربعین برای ما وجود ندارد، گفت: همگی باید در مقام شکر باشیم و خدای متعال را به خاطر این نعمت عظما و این عطیه بزرگ شاکر و سپاسگزار باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی ادامه داد: از جمله اقدامات برای شکر نعمت اربعین می‌تواند تلاش برای بازشناسی خود، حضور در این راهپیمایی بزرگ، تسهیل کردن سفر و خدمتگزاری برای زائران اباعبدالله و ترویج معارف اربعینی باشد.
خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: پدیده اربعین را می‌توان از منظر خودسازی براساس بیانیه گام دوم، یعنی آن جنبه فکری، اعتقادی، سلوکی، اخلاقی و از نظر ارتقاء فضیلت‌ها، رشد اخلاقی و معنوی مورد بررسی قرار داد.
وی عنوان کرد: اربعین، حقیقتا یک منبع بسیار عظیم و یک یاری‌گر بی‌بدیل و یک شتاب دهنده غیر قابل تصور است؛ آن هم در این عصر دشوار، مملو از آلودگی ها، جاذبه‌های دنیایی و شیطانی که باعث توقف،رکود، تخریب مبانی فکری و ایمانی می‌شود.
خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: این جذبه بی نظیر حسینی و بعد قرار گرفتن در این خیل عاشقان در این سفر و این حرکت پیاده و قرار گرفتن در پوشش زیارت حسینی، حقیقتا برای کسی که می‌خواهد از نظر معنوی و اخلاقی پاکیزه باشد یک مطهر و پاک کننده فوق العاده است.
وی عنوان کرد: انسان مومن در این سیروسلوک خود شیعی و حسینی اش را کشف می‌کند و ماجرای حسینی را از نزدیک لمس می‌کند. این حادثه شباهت زیادی به جریان دفاع مقدس از نظر سازندگی دارد.   حجت الاسلام علی اکبری یادآور شد: راهپیمایی اربعین یک فرصت استثنایی برای تقویت بنیه سلوکی و معنوی است. از منظر تربیتی یک دستگاه تربیتی متفاوت در پرتو نهضت حسینی را در اختیار مسلمانان و مومنان قرار داده است که باید قدر آن را بدانیم.
وی تصریح کرد: از منظر جامعه پردازی آنچه در پیاده روی اربعین، اتفاق می افتد خیلی فوق العاده است مخصوصا دردهه اخیر که هرچه هم جلو آمدیم این فرصت بیشتر فراهم شده است. این سرمایه اجتماعی بسیار بزرگ و کلانی برای جامعه مسلمانان است.
حجت الاسلام علی اکبری با اشاره به دستگیری روح الله زم تصریح کرد: از اقدام شجاعانه سربازان گمنام امام زمان (عج) در بهم ریختن این شبکه عنکبوتی خطرناک صمیمانه تشکر می‌کنیم؛ انشالله این اقدام شایسته تکمیل شود و برای همه عزیزان آرزوی توفیق داریم.

تکمیل می شود/ 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حجت الاسلام علی اکبری نمازجمعه تهران اربعین حسینی شیعیان جهان مقصد واحد حرم مطهر حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۰۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی در کربلا برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام حمید احمدی رییس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سومین همایش بین المللی معرفت و رسالت حسینی با حضور اساتید دانشگاه و مرکز پژوهش‌های کربلا (وابسته به عتبه حسینی)، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، سندیکای دانشگاهیان کربلا، مرکز مطالعات راهبردی حشد الشعبی، ستاد فرهنگی اربعین و بنیاد بین‌المللی اربعین در دانشکده فنی دانشگاه صنعتی فرات الاوسط پنجشنبه سی ام فروردین ۱۴۰۳ در کربلا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با همکاری جمعی از دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی ایران و عراق و با شرکت اندیشمندانی از شش کشور در دانشگاه صنعتی فرات الاوسط در روز پنجشنبه ۳۰ خرداد برگزار می‌شود.

حجت الاسلام احمدی اظهار داشت: این همایش با همکاری دانشگاه شهید بهشتی و معاونت پژوهشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها و پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی، سندیکای دانشگاه‌های عراق شعبه کربلا و بنیاد بین‌المللی اربعین در عراق و کمیته فرهنگی و آموزشی بعثه مقام معظم رهبری و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق و عتبه حسینی برگزار می‌شود.

رییس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین بیان کرد: برای این همایش بیش از ۱۳۹ مقاله از ۸ کشور به ۴ زبان ارسال شد که حدود ۹۰ مقاله پذیرفت و ۲۵ نقاله در این همایش که با حضور اندیشمندانی از عراق، ایران، کویت و سوریه و ترکیه و بحرین برگزار می‌شود، ارائه می‌گردد.

وی همچنین با اشاره به افراد حاضر در این نشست گفت: همچنین آیت الله دقیق از علمای مبارز عراق، آیت الله حسینی نماینده مقام معظم رهبری در عراق، دکتر آل کاظم سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، دکتر عبدالامیر قرشی معاون پژوهشی عتبه حسینی و چند تن از رؤسای دانشگاه‌های ایران و عراق و رئیس مرکز مطالعات استراتژیک حشد در اربعین و مقاومت اسلامی طوفان الاقصی و بازتاب‌های جهانی فرهنگ و شعائر حسینی و چشم اندازهای جهانی اربعین سخنرانی خواهند کرد. در این همایش از ۶ جلد کتاب مقالات منتخب همایش نیز رو نمایی می‌شود.

گفتنی است، دانشگاه فنی الفرات الاوسط که در سال ۲۰۱۴ تأسیس شد، یک مؤسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در محیط حومه شهر نجف واقع شده است.

این مؤسسه همچنین دارای یک پردیس شعبه در کوفه است. دانشگاه فنی الفرات الاوسط (ATU) که به طور رسمی توسط وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق به رسمیت شناخته شده است، یک مؤسسه آموزش عالی عراقی بزرگ است.

دانشگاه فنی الفرات الاوسط (ATU) دوره‌ها و برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدرک لیسانس، مدرک کارشناسی ارشد، مدرک دکتری در چندین زمینه تحصیلی می‌شود.

کد خبر 6079578 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • اولین جلسه ستاد مردمی اربعین حسینی ویژه اتباع
  • آموزش نماز به کودکان نیازمند برنامه‌ریزی اصولی است
  • سربازان انقلاب اسلامی پاسخ قاطعی به تجاوزگری رژیم غاصب صهیونیستی دادند
  • لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای اجرای بهتر راهپیمایی اربعین سال جاری
  • رویکرد تقویت و اصلاح نور و رنگ در راستای بهبود کیفیت منظر شهری
  • مبانی ما در کار؛ اسلام، اصول انقلاب و فرهنگ اهل بیت (ع) باشد
  • همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی در کربلا برگزار می‌شود
  • ضرورت تحقق منابع تقویت بنیه دفاعی
  • پاسخ ایران به اسرائیل جایگاه ژئوپلتیکی کشور را تقویت کرد
  • ضرورت آمادگی برای میزبانی شایسته در سالگرد حماسه «بازی دراز»