Web Analytics Made Easy - Statcounter

رونمایی از جت پیشرفته یاسین/ آخرین اخبار از اربعین ۹۸/ تصویب پیشنهاد ایران در اجلاس بین‌المجالس درباره مقابله با پدیده ریزگردها/ وضع کلیه اقدامات مقابله‌ای علیه ایران در صورت تصویب نشدن پالرمو و سی‌اف‌تی تا بهمن ماه/ درخواست آلمان و فرانسه از ایران برای پایبندی به برجام/ ورود فراکسیون ورزش به بی‌احترامی بحرینی‌ها به سرود ملی ایران و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز پنج شنبه و جمعه، بیست و پنجم و بیست و ششم مهر ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در  مراسم رونمایی از جت پیشرفته یاسین، گفت: هواپیمای جت "یاسین" نه تنها ماهیت راهبردی علمی و فناورانه داشته و بر ارتقاء قدرت ملی تاثیر گذار خواهد بود بلکه به عنوان نماد بارز و افتخار آمیز در شکست و بی اثر کردن تحریم‌­­ها، پیام بسیار روشنی را به نظام استکبار منعکس خواهد کرد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش هم در همین مراسم گفت: جت «یاسین» مطابق با استاندارهای جهانی و برابر الگوی مطالبات و نیازهای آموزشی نیروی هوایی ارتش ساخته شده است.

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری، خطیب نمازجمعه این هفته تهران با بیان اینکه امروز اربعین به اسم رمز شیعیان برای سازماندهی تحولات تاریخی تبدیل شده است، اظهار کرد: جهان امروز شاهد یک اتفاق بزرگ، بی‌نظیر، حیرت‌انگیز و یک پدیده اعجاب‌آور به عنوان اربعین و پیاده‌روی اربعین است. از نگاه مومنان پدیده اربعین و پیاده‌روی اربعین یک اعجاز است که از تمام عالم میلیون‌ها نفر در این ایام خود را به کربلا می‌رسانند.

اربعین ۹۸

وزیر کشور در مرز شلمچه: همدلی‌ها برای اربعین، الگوی مناسبی برای کار کردن در کشور است

ذوالفقاری: ۷۷ زائر فوت شده‌اند/ زائران برای بازگشت به کشور استراحت کافی داشته باشند

رییسی به جمع راهپیمایان اربعین پیوست

معاون پارلمانی رییس جمهور: زائران به قوانین کشور عراق احترام بگذارند

تردد بیش از سه و نیم میلیون زائر از مرزهای کشور

توصیه‌های وزیر کشور به زائران اربعین در مسیر بازگشت

دبیر ستاد مرکزی اربعین: زائران با احتیاط سفر کنند

حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور در راهپیمایی اربعین

مازنی: اربعین تئوری‌های غرب را به چالش کشیده است

نماینده مردم سنندج: راهپیمایی اربعین قدرت‌نمایی در برابر ابرقدرت‌های دنیاست

***

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در ستاد اقتصاد مقاومتی استان سمنان از تغییر در رویکرد تقابلی عربستان و امارات با جمهوری اسلامی خبر داد و گفت: اماراتی‌ها برای ارتباط با جمهوری اسلامی پیشقدم شدند. واعظی همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص نظر دولت در قبال پیام‌رسان‌ها و احتمال رفع فیلتر از تلگرام گفت: سیاست دولت حمایت از پیام رسان های داخلی است. البته پیام رسان‌های خارجی که به دو تعهد :رعایت اخلاق و مدنظر داشتن امنیت کشور عمل کنند می‌توانند در داخل کشور فعالیت کنند.ضمن اینکه احترام به حریم خصوصی افراد و ماندن اطلاعات آن در داخل کشور از مسائلی است که مورد توجه دولت در این حوزه است.

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس از ورود این فراکسیون به موضوع بی‌احترامی بحرینی‌ها به سرود ملی ایران خبر داد و گفت که اقدامات و پیگیری‌های لازم در این زمینه در مجلس انجام خواهد شد.

همچنین سیده فاطمه حسینی، رییس شورای اجرایی ایران در IPU، با اشاره به بند پیشنهادی هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در قطعنامه صد و سی و یکمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانی IPU گفت: ما توانستیم در این اجلاس پیشنهاد ایران درباره لزوم همکاری دولت‌ها برای مقابله با بیابان زایی و پدیده ریزگردها را به تصویب برسانیم.

رئیس جمهور آمریکا با تکرار ادعاهای پیشین خود، مدعی شد ایران به خاطر مشکلات اقتصادی "به دردسر افتاده" است، گفت که آمریکا آماده مذاکره با ایران است. ترامپ افزود: ایران نمونه جالبی است. خواهیم دید که گفت‌وگو خواهند کرد یا نه. اگر گفت‌وگو کنند خوب است و اگر گفت‌وگو نکنند هم مشکلی نیست.

همچنین یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که معافیت تحریمی عراق برای واردات گاز طبیعی و برق از ایران به مدت ۱۲۰ روز دیگر تمدید شده است.

گروه ویژه اقدام مالی هم در اجلاس این هفته خود در پاریس، ضمن بررسی آخرین وضعیت کشورمان، با توجه به عدم تصویب نهایی دو کنوانسیون پالرمو و تامین مالی تروریسم، هشدار داد که اگر تا قبل از بهمن ماه آینده این دو کنوانسیون نهایی نشوند، کلیه اقدامات مقابله‌ای علیه ایران وضع خواهند شد و عملا وضعیت کشورمان به پیش از خرداد سال ۱۳۹۵ باز خواهد گشت.

ژاپن اعلام کرد به ائتلاف آمریکایی در خلیج فارس نمی‌پیوندد و به جای ملحق شدن به ائتلاف آمریکایی که با ادعای حفاظت از کشتیرانی در آب‌راه‌های خاورمیانه تشکیل شده است، نیروهای نظامی خود را مستقل از این ائتلاف به تنگه هرمز بفرستد.

در حالیکه طرف‌های اروپایی برجام تاکنون به تعهدات خود در برجام عمل نکرده‌اند، سران فرانسه و آلمان در بیانیه‌ای مشترک خواستار پایبندی ایران به تعهداتش در توافق هسته‌ای شدند.

صدراعظم آلمان همچنین با انتقاد از عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه بار دیگر خواستار توقف فوری آن شد و تاکید کرد که نقش ایران و روسیه در منطقه تقویت شده است.

* همچنین میتوانید مهمترین اخبار حقوقی در هفته گذشته را اینجا مرور کنید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اربعین ۹۸ نماز جمعه کشور ژاپن مذاکره با آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۰۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید با ائتلاف ناتو با ایران مقابله کرد! | ادعاهای تازه علیه ایران

به گزارش همشهری آنلاین، "اسحاق هرتزوگ" رییس رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای این رژیم درباره وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای ایران، نسبت به تولید تسلیحات هسته‌ای توسط ایران هشدار داد.

خبرگزاری دپ‌آ آلمان گزارش داد که هرتزوگ در گفت‌وگویی با روزنامه بیلد مدعی شد: مشخصا، بزرگ‌ترین تهدید علیه ثبات در جهان، تمایل ایران برای بمب است.

ادعای هرتزوگ در حالی مطرح می‌شود که رژیم صهیونیستی با وجود عضو نبودن در معاهده منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای(ان‌پی‌تی) بزرگ‌ترین زرادخانه اتمی در منطقه را دارد.
مقامات ایران تاکید کرده‌اند تولید و به‌کارگیری تسلیحات اتمی جایی در برنامه دفاعی ایران ندارد و ماهیت برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است.

رییس رژیم صهیونیستی خواستار اقدام جهانی علیه ایران در این زمینه، در صورت نیاز شد.

او بدون اشاره به فعالیت تخریبی رژیم صهیونیستی توسط برخی ریزبالگردها در روزهای اخیر در ایران که مقامات ایران آن را بی‌اهمیت تلقی کرده و پدافند دفاع هوایی نیز با موفقیت توانست با آن مقابله کند، گفت که در "بازی شطرنج سیاست جهانی موضوع این است که مسئولانه و با خویشتن‌داری عمل کنیم."

رییس رژیم صهیونیستی که تا کنون، علنا درباره این اقدام در ایران اظهار نظر نکرده است، با اشاره به این موضوع گفت: فکر می‌کنم بهترین کار این است که برای همه نامعلوم باشد.

هرتزوگ با نادیده گرفتن نقش ثبات‌زدای رژیم صهیونیستی در امنیت و ثبات منطقه به واسطه دهه‌ها اشغالگری، مدعی شد که ایران بی‌وقفه علیه تمدن غرب فعالیت می‌کند و به دنبال نفوذ بیشتر در خاورمیانه است و وحشت و نفرت را به سراسر جهان می‌پراکند.

او از اروپا خواست که به آنچه "تهدید واقعی علیه ثبات در جهان" و ناشی از ایران است توجه کند.

هرتزوگ در اظهاراتی ضدایرانی گفت که باید با ائتلاف ناتو با این کشور مقابله کرد.

کد خبر 846221 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران در سال جاری پرداخت می شود
  • شناسایی ۱۳۰ نقطه پرخطر در مسیر گذرگاه‌های اربعین
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • فرآیند تولید موتور‌های فوق پیشرفته جنگنده F-۳۵ در کارخانه آمریکایی (فیلم)
  • سردار بلندپایه سپاه: در عملیات‌های بعدی از موشک‌های پیشرفته تری استفاده می‌کنیم
  • باید با ائتلاف ناتو با ایران مقابله کرد! | ادعاهای تازه علیه ایران
  • راه‌اندازی مرکز پشتیبانی زائرکارت ایران در نوش‌آباد
  • اندیشکده آمریکایی: روسیه خود را برای جنگ با ناتو آماده می‌کند
  • ادعای مهم اندیشکده آمریکایی؛ روسیه خود را برای یک جنگ بزرگ آماده می‌کند
  • کنگره بین المللی سلامت اربعین برگزار می‌شود