Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، محمدرضا شانه‌ساز در حاشیه برگزاری شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت کشورهای مدیترانه شرقی اظهار کرد: ایران، کشوری است که در حال تمدن‌سازی است، وقتی می گوییم تمدن‌سازی، به این معناست که برای تمامی نیازهای جامعه بشری، ایده، طرح و حرفی برای گفتن داریم. در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی هم حرف‌های جدیدی برای کشورهای منطقه داریم و می‌توانیم در حوزه خلیج فارس و امرو، ایفای نقش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کشورهای مختلف منطقه برای کار مشترک با ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی علاقه زیادی داشته و تمام وزرای بهداشت و معاونان آنها در این اجلاس، به نوعی به بحث تولید مشترک دارو و تجهیزات پزشکی، خرید و یا انتقال دانش فنی از ایران، اشاره داشتند.

وی ادامه داد: برخی از کشورها به دلیل نیاز به اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی و برخی دیگر به دلیل توان سرمایه‌گذاری مشتاق هستند که با ما همکاری کنند.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: کشوری هستیم که شرکت ها و کمپانی های ما ایده های بسیاری داشته، اما نیاز به نقدینگی دارند؛ اگر بتوانیم رابطه مستمر با این کشورها برقرار و اعتماد آنها را جلب کنیم، می‌توانیم هم با سرمایه‌گذاری‌های داخلی و هم سرمایه‌گذاری خارجی کارهای مشترکی انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در ایران سود بالایی دارد، عنوان کرد: کشور ما جزو کشورهایی است که سود سرمایه‌گذاری در آن بسیار بالاست. می‌توانیم در درجه اول در کشور خودمان و در درجه بعدی در کشورهای دیگر سرمایه‌گذاری مشترکی در زمینه تولید دارو و تجهیزات پزشکی داشته باشیم. براین اساس، تمام کشورهای منطقه می‌توانند از وابستگی دارویی به کشورهای چند ملیتی رهایی پیدا کنند و هم اینکه بازار اشتغال و تولید ثروت در منطقه برای نخبگان ما و افرادی که صاحب دانش و فن هستند، فراهم می‌شود.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، رییس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: نشست های اجلاس سران کشورهای عضو سازمان بهداشت جهانی منطقه مدیترانه شرقی، در جهت آشنایی کشورها با توانمندی‌های ما و جنبه اعتماد آنها بسیار مفید بود.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: رییس سازمان غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۰۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۷ همت به طرح دارویار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از خانه ملت سلمان اسحاقی در تشریح نشست مشترک اعضای این کمیسیون با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: تامین دارو، شیرخشک و تجهیزات پزشکی از موضوعات مهمی است که در اولویت کمیسیون بهداشت مجلس قرار دارد و برای تحقق این مهم باید هماهنگی هایی میان متولیان یعنی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با محوریت سازمان غذا و دارو، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه انجام شود و این مساله مهم دراین نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

اسحاقی افزود: بحث معیشت کادر درمان، تبدیل وضعیت نیروهای طرحی و استفاده از ظرفیت این نیروها و تعرفه گذاری پرستاری از جمله مسائل و موضوعات مطرح شده توسط اعضای کمیسیون بود .همچنین استفاده از ظرفیت برنامه هفتم و بودجه 1403 در پیشبرد اهداف نظام سلامت مورد بررسی قرار گرفت .

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: توجه به مشکلات حوزه سلامت توسط کمیسیون بهداشت به گونه‌ای است که در پی نشست کمیسیون بهداشت با مسئولان وزارت بهداشت، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه، ۷ همت بابت پرداخت مطالبات ذی نفعان اصلی یعنی داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش اختصاص یافت که اتفاق مثبتی در زمینه تامین دارو ایجاد شود.

دیگر خبرها

  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • دارو باز هم داد مجلس را درآورد؛ دارویار پس از ۲ سال به کجا رسید؟
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • اختصاص ۷ همت به طرح دارویار
  • قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • برای واردات کالا‌های اساسی و دارو ۶۳۶ میلیون دلار تامین شد
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲
  • تامین ۴.۳ میلیارد دلار ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی در ۱۴۰۲