Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، سید موسی خادمی استاندار لرستان گفت: تمام گزارشات خسارات ناشی از سیل امسال استان به میزان ۸ هزار میلیارد تومان به قرارگاه نوسازی مناطق سیلزده اعلام شده است.

سید موسی خادمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب در جمع خبرنگاران در خصوص شبهات اخیر اختلاف آمار اعتبارات سیل با بیان اینکه فکر نمی‌کردم موضوع به این سادگی مسئله‌ساز شود، اظهار داشت: در دسته‌بندی‌های خسارات وارده سیل دو گروه خسارت وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این خسارات خسارت وارد به اشخاص است که در این رابطه دولت برای پرداخت تسهیلات به افراد خسارت دیده یک چهارچوب مشخص تعیین کرده است و اینکه چه میزان خسارت به اشخاص وارد شده مورد بحث نیست و در این رابطه آنچه پرداخت میکنیم برآورد جبران خسارت است.

او  افزود: در این بخش در حوزه‌ی کشاورزی و مسکن اعتبارات ما به صورت کامل دریافت شده که بیش از ۱۲هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ۴درصد پرداخت و حدود سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض نیز برای ما تصویب شده است.

استاندار لرستان اظهار داشت: در لرستان حدود هفت هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال وام و حدود یکهزار و ۹۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض نیز از طریق دولت پرداخت شده است.

خادمی گفت: بنیاد مسکن باید در حوزه‌ی تسهیلات زیربنایی کار کند چرا که حدود ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای کمک به زیربنا‌هایی که در حوزه‌ی ساخت مسکن است در اختیار داریم، از طرفی باید اعتباری برای مخارج ستاد‌های معین، دستگاه‌های اجرایی و نیرو‌های فعال نیز اختصاص دهیم.

او گفت: در حوزه‌ی کشاورزی حدود ۲هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و ۲هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض تصویب شده است که از این مبلغ بلاعوض یکهزار و ۴۵۰ میلیارد ریال آن در حساب استان است و به تدریج پرداخت میشود.

استاندار لرستان گفت: البته چند حوزه‌ی خصوصی وجود دارد که آن‌ها را جزو خسارات حساب کرده‌ایم یعنی در ردیف درخواست‌ها، محاسبات و خسارات وارد به افراد است، اما هنوز دولت مصوب نکرده و پولی برای آن‌ها پرداخت نشده است.

خادمی گروه دیگر را حوزه‌ی زیرساخت‌ها و دستگاه‌های عمومی دانست و گفت: در این حوزه چند بخش وجود دارد، در حوزه‌ی راه حدود ۲۴هزار میلیارد ریال اعلام خسارت کرده‌ایم، اما اعتباری که به ما اختصاص داده‌اند حدود ۳هزار میلیارد ریال است همچنین در حوزه‌ی شهری، آب روستایی و برق روستایی نیز اعلام خسارت کرده‌ایم.

او ادامه داد: در حوزه‌ی زیرساخت‌های عمومی نیز اعلام خسارت کرده‌ایم و بالغ بر ۱۰هزار میلیارد ریال به استان اختصاص یافته است، اما دولت هنوز بعضی از این حوزه‌های اعلام شده را مصوب نکرده است.

استاندار لرستان در پایان اظهار داشت: عددی که نماینده، ولی فقیه در استان اعلام کردند همان عددی بود که در حوزه‌ی زیرساخت‌های آب، برق، راه روستایی و دیوار‌های ساحلی اعلام کردم که حدود ۱۰هزار میلیارد ریال است البته عدد آقای نوبخت نیز کاملا درست است.

انتهای پیام/ر

تمام خسارات ناشی از سیل گزارش شده است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۱۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۳۰ میلیاردی سیل اخیر در الیگودرز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، سید حسین حسینی گفت: سیلاب و بارندگی‌های هفته گذشته ۱۳۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌های عشایری این شهرستان خسارت زد که پل لوله‌ای سرکول در مسیر مرگسر به خودسیاه تخریب شد.

وی با اشاره به اینکه خسارات سیل بیشتر در محور‌های عشایری و شبکه آبرسانی کانون‌های عشایری بوده است، افزود: ۲۰۰ رأس دام نیز تلف شد.

سامانه بارشی اخیر عصر یک شنبه پنجم فروردین وارد جو لرستان شد که باعث خسارت در زیرساخت‌ها و راه‌های ارتباطی چندین روستای استان شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۳۰ میلیاردی سیل اخیر در الیگودرز
  • سیل ۱۳۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌های عشایری الیگودرز خسارت زد
  • امید آفرینی برای محرومین جامعه به همت گروه‌های جهادی بسیج
  • پنج هزار میلیارد ریال برای جبران سیل سیستان و بلوچستان اختصاص یافت
  • درخواست امام جمعه نورآباد برای تخصیص اعتبار
  • تلف شدن گوسفندان در تیران و کرون ۱۰ میلیارد ریال خسارت به بارآورد
  • شعار سال در اردستان محقق شود/ لزوم تشکیل قرارگاه
  • ابلاغ آیین نامه استقرار مدارس و مراکز غیر دولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف کشور
  • بارندگی ۶ فروردین ۲ هزار میلیارد ریال خسارت در یزد به بار آورد
  • احداث ۱۰۴پروژۀ آموزشی در لرستان