Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، حسینی بیدخت با تاکید بر اینکه بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، آموزش زبان خارجی باید نیمه تجویزی باشد، توضیح داد: یعنی مجموعه‌ای فراهم شده است که دانش آموز و والدین او می توانند از آن مجموعه، زبان مورد نظرشان را انتخاب کنند و الزاما فقط زبان انگلیسی نخواهد بود.

این مدرس دانشگاه اظهار کرد: شورای عالی آموزش و پرورش در سال ۷۲ یک مصوبه داشت که سال ۸۲ نیز آن را تکمیل کرد و بر اساس آن، این فضا مهیا شده است که برای آموزش زبان خارجی فقط به زبان انگلیسی بسنده نکنیم و در کنار زبان انگلیسی، به چهار زبان دیگر اشاره شده است که قابلیت انتخاب و یادگیری دارند؛ این زبان‌ها شامل آلمانی، فرانسوی، روسی و ایتالیایی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آنچه در مدارس ایران رخ داده این است که غالبا دانش آموز، والدین و مدارس، گرایش به زبان انگلیسی دارند که این مسئله دلایل مختلفی می تواند داشته باشد. یکی از عوامل گرایش والدین و دانش آموزان به زبان انگلیسی، ضعف آگاهی است، زیرا آن‌ها اطلاع ندارند اگر علاقه مندی شان را اعلام کنند مدرسه می‌تواند این فضا را برای آنها فراهم کند هر چند ممکن است تعداد کسانی که درخواست یک زبان مشخص را دارند، به تعداد لازم برای ارائه یک کلاس نرسد.

مسئول سابق سازمان پژوهش درباره دیگر عوامل عدم توجه به زبان هایی غیر از انگلیسی در مدارس اظهار کرد: ضعف تربیت مربی متخصص در زبان هایی همچون آلمانی، فرانسوی، روسی و ایتالیایی از دیگر دلایل است و این موضوع مستلزم ورود جدی دانشگاه‌ها و انجام یک کار فرا سازمانی است. در حقیقت دانشگاه‌ها باید برای تربیت مربی در این حوزه‌ها وارد شوند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۱۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه حداد عادل به مدارس غیرانتفاعی؛ حسابتان از نظام را جدا ندانید | برای این نظام نیرو تربیت کنیم

رئیس فرهنگستان زبان تاکید کرد: افرادی که مدرسه غیردولتی ایجاد می‌کنند حساب خود را از نظام و دولت جدا ندانند و برای این نظام نیرو تربیت کنیم، جاده‌صاف کن عده‌ای نباشیم که با پول و مالیات این کشور درس می‌خوانند اما به خارج رفته و در خدمت سایرین هستند.

غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی امروز در جمع مدیران مدارس غیردولتی و هیئت امنایی با اشاره به اینکه برخی مدارس غیردولتی را مفید و برخی مضر می‌دانند، اظهار کرد: اگر مؤسس مدرسه غیردولتی مدرسه ایجاد کند و به دنبال ایجاد بنگاه اقتصادی و فروش کالا باشد و به فکر کشور نباشد، این مسئله با عدالت آموزشی هماهنگ نیست.

بنابر روایت تسنیم، وی افزود: اگر هدف از تاسیس مدرسه غیردولتی، آموزش فرزندان کشور مستقل از سطح اقتصادی و طبقاتی آن‌ها باشد در آن صورت مدارس غیردولتی می‌توانند در پیشرفت کشور و عدالت آموزشی مؤثر باشند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی بیان کرد: برخی خانواده‌ها امکانات مالی دارند و می‌خواهند هزینه تحصیل فرزندشان را تامین کنند؛ این به معنای صرفه‌جویی است و آموزش وپرورش می‌تواند هزینه آن را صرف دانش‌آموزان دیگر کند.

حداد عادل بیان کرد: افرادی که مدرسه غیردولتی ایجاد می‌کنند حساب خود را از نظام و دولت جدا ندانند و برای این نظام نیرو تربیت کنیم، جاده‌صاف کن عده‌ای نباشیم که با پول و مالیات این کشور درس می‌خوانند، اما به خارج رفته و در خدمت سایرین هستند.

وی افزود: در تهران چندین مدرسه غیردولتی دارم و ۲۴ مدرسه در محروم‌ترین مناطق بلوچستان با ۳ هزار دانش‌آموز دارم، آبان ماه یک هفته با این دانش‌آموزان و والدین در ارتباط بودم و از استعداد دانش‌آموزان حیرت زده شدم.

‌وی مطرح کرد: اگر توانستیم در مدارس غیردولتی بیشتر خدمت کنیم بیشتر خوشحال باشیم که توانستیم نیروی کارآمدتر تربیت کنیم.

دیگر خبرها

  • برپایی آئین جشن تکلیف دختران سرفاریاب
  • عصر نوین آموزش زبان انگلیسی: نقش موثر آموزشگاه های زبان انگلیسی در تهران
  • ضرورت افزایش آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است
  • یاد گرفتن زبان انگلیسی باید در چه سنی انجام شود؟
  • والدین چطور می‌توانند به کاهش استرس کنکور فرزندشان کمک کنند؟
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • نگاه حداد عادل به مدارس غیرانتفاعی؛ حسابتان از نظام را جدا ندانید | برای این نظام نیرو تربیت کنیم
  • حدادعادل: افرادی که مدرسه غیردولتی ایجاد می‌کنند حساب خود را از نظام جدا ندانند
  • رقص زیبای دانش آموزان کرد در فضای باز با آهنگ کردی