Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:13:54 GMT

۲۱ درصد از جمعیت قم مشغول فعالیت‌های ورزشی هستند

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۱۲۷۷

۲۱ درصد از جمعیت قم مشغول فعالیت‌های ورزشی هستند

رسول منعم در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم افزود: توجه به ورزش از ابعاد مختلف دارای اهمیت بوده و در آموزه‌های دینی به‌عنوان پیش‌نیاز حرکت به سمت رشد و کمال مطرح‌شده است و می‌تواند نقش ارزنده‌ای در اخلاق و فرهنگ جامعه داشته باشد.

وی بابیان اینکه وقتی قهرمان ورزشی در میدان‌های بین‌المللی پس از پیروزی سجده شکر به‌جا می‌آورد پیام معنویت را به جهان منتقل می‌کند، اظهار داشت: اگر به مساله ورزش اهمیت داده شود، بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی کاسته شده و شور، نشاط و شادابی در جامعه به وجود می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ورزش و جوانان قم، ورزش را ازجمله عوامل مهم در ایجاد همدلی و همبستگی میان ملت‌های دنیا دانست و گفت: وقتی سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران پس از غلبه بر رقبای ورزشی نواخته می‌شود، قدرت و صلابت ایران اسلامی به رخ کشیده شده و هنگامی‌که ورزشکار ایرانی از رقابت با اسرائیل غاصب پرهیز می‌کند، پیام‌های بسیار مهمی در پی دارد.

وی بابیان اینکه بسیاری از آسیب‌ها و ناراحتی‌های جسمی و روحی در جامعه به دلیل دور شدن از ورزش ایجادشده است، خاطرنشان کرد: امروز وظیفه اصلی مسئولان، تشویق قشرهای مختلف مردم به مساله ورزش و فراهم آوردن امکانات و زمینه‌های لازم در این رابطه است.

منعم در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه از سال ۹۲ تاکنون ۳۱ مکان ورزشی با مساحت ۱۱۴ هزار مترمربع در استان قم احداث‌شده است، تصریح کرد: سرانه ورزشی در قم از ۱۹ صدم مترمربع به ۵۰ صدم مترمربع افزایش‌یافته و مجموعه‌های ورزشی بسیار خوبی در استان به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به کسب صدها عنوان جهانی و ملی توسط ورزشکاران قمی در سال‌های اخیر ازجمله مقام سوم کشتی فرنگی جهان و کسب سهمیه المپیک در این رشته، گفت: استان قم طی این مدت میزبان ۴۱۴ رویداد کشوری و در حوزه ورزش قهرمانی میزبان ۴۰ رویداد و اردوهای تیم ملی بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان قم با اشاره به برنامه‌ها و اقدام‌ها در حوزه جوانان، از افزایش سازمان‌های مردم‌نهاد در این رابطه به ۴۴ سمن خبر داد و گفت: خانه‌های جوان در مراکز بخش‌های استان شکل‌گرفته و تسهیلات بسیاری در حوزه اشتغال جوانان پرداخت‌شده است.

وی بابیان اینکه در حوزه ازدواج جوانان کارگاه‌های آموزشی بسیاری در استان قم برگزارشده و تسهیلات ازدواج نسبت به سال ۹۶ بیش از ۳۸ درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: ستاد ساماندهی امور جوانان در استان شکل‌گرفته و برنامه‌های بسیاری را برای تحقق اهداف و سیاست‌ها در این حوزه در دستور کار قرار داده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش همگانی قم ورزش و جوانان نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۱۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند

به گزارش خبرنگار مهر، صبح سه شنبه نشست تخصصی نایب رؤسای هیأت‌های ورزشی استان هرمزگان حضور حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس در دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده در این نشست فعالیت بانوان در عرصه ورزشی را مایه ایجاد شور، نشاط و شادابی دانست و گفت: این شور و نشاط می‌تواند از طریق جامعه بانوان به جامعه منتقل شود و نشاط اجتماعی را افزایش دهد.

وی با قدردانی از تلاش‌های بانوان ورزشکار استان هرمزگان افزود: باید شرایط را جهت افزایش افتخارات بانوان افزایش دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با اشاره به جایگاه ورزش و تندرستی در دین مبین اسلام تاکید کرد: جوانان باید به سمت تلاش برای تقویت سلامت روح و روان تشویق شوند.

امام جمعه بندرعباس بیان کرد: تحصیل، تهذیب و ورزش باید در اولویت نسل جوان قرار گرفته شود تا هم به اعتلای روح کمک کند و هم ابعاد جسمانی آن‌ها ورزیده‌تر شود.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده جایگاه روح سالم را بدن سالم معرفی کرد و ضمن دعوت از ورزشکاران به خودسازی در همه ابعاد ادامه داد: ورزش می‌تواند در گسترش فرهنگ به خصوص فرهنگ پهلوانی تأثیر گذار باشد.

امام جمعه بندرعباس عنوان‌کرد: ورزش و جوانان دو مقوله به هم پیوسته هستند و باید همگام با هم برای تأثیرپذیری بیشتر پیش بروند.

وی خاطرنشان‌کرد: هیأت‌های ورزشی بایستی ضمن رسیدگی به فعالیت‌های ورزشی در حوزه فرهنگی نیز ورود کنند تا ابعاد جسمانی و روحانی ورزشکاران توأم باهم رشد کند.

کد خبر 6086013

دیگر خبرها

  • وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ ۱۲۰۰ میلیارد برای بازسازی آزادی
  • حضور منتخبان جامعه جوانان ورزشی در مناطق عملیاتی جنوب
  • شرکت ۲۰ هزار نفر در المپیاد ورزشی فرهنگی بسیجیان مازندران
  • آکادمی ورزش و تندرستی دانشگاه علامه‌طباطبایی راه‌اندازی شد
  • وعدۀ افتتاح ورزشگاه خرم‌آباد در سفر دوم رئیس‌جمهور
  • امروز بهترین روز ورزش ایران است/ ۵ درصد استقلال و پرسپولیس برای پیشکسوتان
  • قهرمانان واقعی شهدا هستند
  • هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند
  • ۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است
  • آغاز فعالیت‌های تفریحی ورزشی در ایستگاه‌های تندرستی