Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@18:40:05 GMT

ما درباره وضع مالیات بیشتر هشدار داده بودیم

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۱۳۲۵

ما درباره وضع مالیات بیشتر هشدار داده بودیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، شیخ علی دعموش معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان به موضع گیری درباره اعتراضات مردمی در این کشور پرداخت.

وی افزود: اعتراضات مردمی که لبنان شاهد آن است ناشی از حجم بحرانی معیشتی است که مردم از آن رنج می برند. ما درباره سیاست های اقتصادی غلط و وضع مالیات بیشتر و تحمل بار بر روی دوش شهروندان هشدار داده و اعلام کرده بودیم که این به انفجار مردمی خواهد رسید زیرا مردم به مرحله سختی رسیده اند که دیگر توان اوضاع مشقت بارتر معیشتی را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رئیس اجرایی حزب الله لبنان بیان کرد: مردم درد و رنج خود را بیان می کنند و باید به فریاد آنها گوش داده شود اما باید تحرکات مسالمت آمیز باشد و اموالی دولتی و خصوصی در معرض خطر قرار نگیرد. 

دعموش تاکید کرد: بحرانهای انباشته شده مسئولیتش فقط با دولت کنونی نیست بلکه به دوره های قبل و دولتهای متوالی است و نباید فساد و ناکامی ۳۰ ساله به پای دوره کنونی گذاشته شود. موضع حزب الله از ابتدا مشخص بوده است و ما آشکارا گفته ایم که مخالفت وضع مالیات جدید بر قشر فقیر و متوسط خواه از بودجه یا خارج از آن هستیم. این سیاست ثابت حزب الله در همه جلسات دولت و در بررسی بودجه ۲۰۱۹ بوده است.

وی گفت: راه حل جیب شهروندان و فقرا نیست بلکه راه درست بهبود بخش صنعتی و کشاورزی، توقف حیف و میل و فساد و شروع اصلاحات ریشه ای و برنامه ریزی شده و دست برداشتن از سیاست های سابق است که کشور را به اوضاع کنونی رسانده است. 

گفتنی است دولت لبنان روز پنج شنبه با طرح اخذ مالیات از مکالمات واتساپ و دیگر پیام رسان های اجتماعی موافقت کرد و آن را طرحی در راستای افزایش درآمدهای دولت در بودجه سال ۲۰۲۰ اعلام کرد.

این اقدام اغتشاشات و اعتراضات زیادی را در مناطق مختلف لبنان به دنبال داشته است.

شایان ذکر است که اداره کل امنیت عمومی لبنان با صدور بیانیه ای از زخمی شدن ۴۰ نفر از نیروهای امنیتی این کشور در جریان اعتراضات لبنان خبر داد.

در بیانیه صبح امروز این اداره کل آمده است: آزادی بیان مقدس و حقی بر طبق قانون اساسی است اما آیا حمله به مراکز دولتی و خصوصی قابل توجیه است؟ آیا آزادی بیان اجازه حمله به نیروهای امنیتی که تاکنون سبب زخمی شدن ۴۰ نفر از آنها را می دهد، می شود.

اداره کل امنیت عمومی لبنان از شهروندان خواست که به خشونت و هرج و مرج روی نیاورند.

خبرنگار روسیاالیوم هم تظاهرات گسترده در مرکز بیروت در صبح امروز خبر داد.

منابع خبری از استفاده نیروهای امنیتی لبنان از گاز اشک آور علیه تظاهرات کنندگان در شب گذشته خبر دادند و اعلام کردند که نیروهای امنیتی از ماشین آبپاش برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان استفاده کرده اند.

این در حالی است که شب گذشته سعد حریری نخست وزیر لبنان به دنبال شعله ور شدن اعتراضات که در بیروت و برخی مناطق دیگر به دنبال قوانین جدید مالیاتی رخ داد، از وزیر ارتباطات این کشور خواست که بررسی اخذ مالیات از واتساب را متوقف کند.

همزمان علی حسن خلیل وزیر دارایی لبنان گفت: آزادی بیان به شکل مسالمت آمیز حق مردم است و مهم است که مردم بدانند که ما با هر تصمیمی درباره واتساپ و دیگر مالیاتها موافق نیستیم. ما به بودجه بدون مالیات پایبندیم.

این در حالی است که محمد شقیر وزیر ارتباطات لبنان شامگاه پنج شنبه اعلام کرد؛ بررسی طرح اخذ مالیات از کاربران نرم افزارهای ارتباطی از دستور کار دولت خارج شده است.

وی با اشاره به ناآرامی های لبنان تاکید کرد: اتفاقاتی که اکنون در لبنان شاهد هستیم توسط دست‌های پشت پرده اداره می شود.

وی خواستار توقف خشونت‌هایی شد که ممکن است اقتصاد ضعیف لبنان را بیش از پیش تضعیف کند

کد خبر 4750017

منبع: مهر

کلیدواژه: حزب الله لبنان اعتراضات لبنان سوریه ترکیه ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ عراق عربستان سعودی رژیم صهیونیستی رجب طیب اردوغان فلسطین روسیه ایران فرانسه کردهای سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۱۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) موافقت دولت با کاهش مالیات بر ارزش‌افزوده کالا‌های اساسی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم به نفع جهش تولید است
  • حقوق کارکنان دولت در سال جاری چند درصد زیاد شد ؟
  • افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری
  • چرا حقوق و مالیات‌ها متناسب نیست؟
  • چرا حقوق و مالیات‌ها در کشور متناسب نیست؟
  • اعتراف خبرنگار ایرانی بی‌بی‌سی به نفوذ پهپادی حزب الله/ این حمله پیام هشدار حزب‌الله به رژیم صهیونیستی بود
  • (ویدئو) موافقت دولت با کاهش مالیات بر ارزش‌افزوده کالا‌های اساسی
  • کاهش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی
  • سازمان بازرسی به وزیر جهاد کشاورزی هشدار داد
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به پایگاه اشغالگران در الجلیل