Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@13:58:10 GMT

آیا آبلیمو به کاهش وزن کمک کند؟

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۱۵۹۱

به گزارش خبرآنلاین، به گفته کارشناسان، لیموی تازه و فشرده شده در آب، کمک چندانی به کاهش وزن نمی‌کند. اما اگر این نوشیدنی نه چندان خوشمزه را جایگزین نوشیدنی‌های شیرین یا آبمیوه‌ها کنید، ممکن است از طریق استفاده کمتر کالری به کاهش وزن تان کمک کند؛ بدن ما گاهی عطش را به گرسنگی تفسیر و در نتیجه ما را به خوردن بیشتر غذا تشویق می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عمل به افزایش مصرف کالری منجر می‌شود.

مطالعات چه می‌گویند؟

مطالعه‌ای که در journal of biochemistry and nutrition انجام شده نشان می‌دهد که  پلی‌فنول‌های (ترکیباتی گیاهی که مانند آنتی اکسیدان‌ها عمل می‌کنند) موجود در آبلیمو و پوست‌ آن، می‌تواند به تحریک کبد برای چربی‌سوزی کمک کند.

آبلیمو به کاهش وزن کمک می‌کند یا خیر؟

آبلیمو در واقع می‌تاند به کاهش نفخ شکم کمک کند زیرا مانند یک ماده ادرارآور عمل می‌کند. اما اگر مدت زمان زیادی است که از نفخ رنج می‌برید، آبلیمو گزینه مناسبی برای شما نیست و ممکن است نتواند کمکی بهتان کند.

هیچ نوشیدنی‌ای هر چند جادویی، نمی‌تواند به کاهش وزن و لاغر شدن شما کمکی بکند. برای لاغری پایدار باید خوب غذا بخورید و ورزش کنید.

یک نکته

لیمو در طبیعت خود، نوعی از مرکبات اسیدی است. بنابراین اگر مشکل سوزش معده دارید، از غذاهای اسیدی چون لیمو خودداری کنید و آن را در لیوان آب خود تزریق نکنید.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۱۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی

بی‌راه نیست که بگوییم نیت دست خالی نرفتن زائران از حرم سلطان خراسان سبب شد که خادمان رضوی در این سال‌ها با نوشیدنی دلچسبی در صحن‌ها از زائران پذیرایی کنند. حتماً شما هم وقتی خسته از کارهای روزانه یا تحمل رنج سفر، دو رکعت نماز زیارت خوانده‌اید و بعد از خواندن زیارت‌نامه‌ای سبکبال شده‌اید، دوست دارید گلویی تازه کنید و چه نوشیدنی بهتر از یک استکان چای داغ و خوش عطر آن هم با میزبانی بهترین بندگان خدا. حتی اگر اهل چای هم نباشید، شک نداریم که پاهایتان برای نوشیدن جرعه‌ای از خوان رحمت رضوی سست می‌شود. چای‌هایی که تهیه آن مثل گرفتن غذای حضرتی نیاز به طی مقدماتی ندارد. فقط کافی است چند دقیقه‌ای در کنار خیمه‌های سفید رنگ گوشه دنج یکی از صحن‌های کوثر، غدیر، باغ رضوان یا امام حسن مجتبی(ع) در چهار گوشه حرم مطهر، منتظر بمانید تا نوبت به شما شود و آرامش را سر بکشید.

این چایخانه‌ها روزانه پذیرای حضور زائران زیادی از شهرهای دور و نزدیک و همچنین مجاوران حضرت امام رضا(ع) هستند. در ادامه ویدیویی از حضور نجم‌الدین شریعتی مجری خوب یکی از برنامه‌های پرطرفدار تلویزیون «سمت خدا» را می‌بینیم که مشغول ریختن چای و پذیرایی از زائران است.

زهره هاشمی

دیگر خبرها

  • نوشیدنی‌های سرشار از آهن
  • میان وعده هایی سالم برای کودکان
  • نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان
  • ۷ راه برای اینکه سرکه سیب بیشتری استفاده کنید
  • درباره شیر شتر، نوشیدنی محبوب این‌روزها
  • آبلیموی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟ | باورهای اشتباه مردم درباره آبلیموهای سنتی
  • پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی
  • کشف انبار نوشیدنی‌های قاچاق در رشت
  • با این نوشیدنی‌ها قند و شکر را کنار بگذارید
  • با این نوشیدنی‌ها قند و شکر را کنار می‌گذارید