Web Analytics Made Easy - Statcounter

داوود میرشکار مدیرکل زیست بوم دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره خودکشی جمعی ماهیان در دریای خزر اظهار کرد: تاکنون گزارشی از خودکشی ماهی ها در دریای خزر به دست ما نرسیده است اما در چند دهه گذشته خودکشی دسته جمعی دلفین ها را در دریای های جهان شاهد بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مرگ و میر آبزیان ممکن است دلایل مختلفی از جمله کشنده سرخ، استخراج نفت، پساب های کشاورزی و.. داشته باشد.

میرشکار گفت: در دریای خزر نیز به دلیل انباشت زباله و ورود پساب های مختلف احتمال مرگ و میر آبزیان زیاد است .

وی بیان کرد: وجود گونه‌های غیربومی و افزایش تلاش صیادی در سال‌های گذشته نیز از جمله دیگر مشکلات نابودی آبزیان در حوزه دریای خزر است.

مدیرکل زیست بوم دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تغییرات آب وهوایی نیز می تواند منجر به مرگ هزاران ماهی در دریاها شود، همچنین تخریب زیستگاه ها و آبسنگ های مرجایی از دیگر عوامل کاهش جمعیت ماهی ها در دریا است.

بیشتر بخوانید: علت مرگ و میر ماهی‌های سد گلابر زنجان چیست؟

به گفته میرشکار وجود برخی از گونه های جلبکی از جمله کشنده سرخ که منجر به افت شدید اکسیژن در دریا ها می شود که باعث خفگی و مرگ و میر گسترده آبزیان شده است .

وی افزود: باید برای کاهش مرگ و میر آبزیان در دریاها از ورود پساب ،ساخت و ساز در سواحل و آلودگی های نفتی جلوگیری کرد.

مدیرکل زیست بوم دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از طرفی بحث گرمایش آب‌هاست که منجرمی‌شود ماهی‌ها و زیستگاه‌های ساحلی حساس و شکننده درشرایط استرسی قرار گیرند که این امر بر تخم‌ریزی و دوران لاروی آنها تأثیر منفی می‌گذارد.

میرشکار تصریح کرد: لایروبی‌ها نیز حیات ماهی‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند چرا که تورهای صیادی به جای مانده علاوه بر ایجاد مشکلاتی برای تنوع زیستی دریایی، حیات لاک‌پشت‌ها و پستانداران دریایی را نیز به خطر می‌اندازند.

انتهای پیام/

تغییرات آب وهوایی می تواند منجر به مرگ هزاران ماهی در دریاها شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۱۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عاملان قتل جوان ١٩ ساله در باقرآباد کرمان

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از دستگیری عاملان نزاع و درگیری منجر به قتل یک جوان ١٩ ساله در روستای باقرآباد کرمان خبرداد.

به گزارش مهر، سرهنگ مهدی پورامینایی، صبح دوشنبه به خبرنگاران گفت: در پی وقوع یک فقره نزاع و درگیری دسته جمعی منجر به قتل در روستای باقرآباد شهر کرمان، بلافاصله مأموران پاسگاه این منطقه به همراه قاضی ویژه قتل و عوامل پلیس آگاهی در محل حاضر شدند که مشخص شد چند جوان به دلیل اختلافاتی با یکدیگر درگیر و طی نزاعی که بین آنها شکل می‌گیرد دو نفر از آنها با ضربات سلاح سرد دچار جراحت شدید شده و یکی از آنها در بیمارستان فوت شده است.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع، مأموران برای شناسایی و دستگیری قاتلان و عاملان این نزاع وارد عمل می‌شوند و در کمتر از ۳ ساعت عاملان وقوع قتل و دیگر افراد مشارکت کننده در این نزاع دسته جمعی را شناسایی و در چند عملیات جداگانه دستگیر کردند.

سرهنگ پورامینایی، با اشاره به اینکه علت و انگیزه این نزاع منجر به قتل اختلافات شخصی و درگیری ناشی از عدم کنترل خشم بوده است گفت: در این رابطه همه متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دستگیری قاتل نزاع دسته‌جمعی در شاهرود اوباش مسلح در شمال تهران دستگیر شد

دیگر خبرها

  • کشف یک گور دسته‌جمعی در محوطه بیمارستان «الشفاء»
  • (ویدئو) افشای جنایت جدید رژیم صهیونیستی؛ کشف گور دسته جمعی در غزه
  • حماس: جنایات اشغالگران در بیمارستان شفا، جنایاتی جنگی است
  • عکس دسته جمعی استقلالی ها با آقای شماره ۲۰۰
  • دستگیری عاملان قتل جوان ١٩ ساله در باقرآباد کرمان
  • افزایش ۸ درصدی تولید آبزیان/ رهاسازی ۵۰۰ ملیون قطعه بچه ماهی
  • برخورد قاطع با صیادان غیرمجاز در رودخانه کارون شوشتر
  • صرفه جویی ۹۲ میلیون دلاری با تولید خوراک قزل‌آلای رنگین‌کمان
  • موفقیت متخصصان ایرانی در مسیر تولید خوارک دام، طیور و آبزیان
  • پایش مستمر رودخانه‌ها به منظور کنترل برداشت‌های غیر مجاز