Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@11:38:42 GMT

پیشنهاد گورباچف برای مذاکرات جدید آمریکا و روسیه

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۱۷۹۸

میخائیل گورباچف امروز (جمعه) در صبحت‌هایی هشدار داد: جهان در حال کشیده شدن به سمت دوران خطرناک سیاست‌های نظامی سازی شده است و در ادامه از مسکو و واشنگتن خواست با یکدیگر وارد مذاکراتی بر سر کنترل تسلیحات هسته‌ای شوند.

به گزارش ایسنا، به نوشته خبرگزاری رویترز، میخائیل گورباچف، آخرین رهبر جماهیر شوروی سابق کسی است که تلاش‌هایش در دهه ۱۹۸۰ در زمینه کنترل تسلیحات و اجرای اصلاحاتی با هدف رفتن به سمت دموکراسی به پایان جنگ سرد کمک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او اخیرا و در حالی که دو ماه از زمان لغو یک معاهده کنترل تسلیحات مهم امضا شده توسط خودش در سال ۱۹۸۷ می‌گذرد مصاحبه‌ای با روزنامه روسی ایزوستیا انجام داده و گفت: جریاناتی خطرناک وجود دارند که کاملا می‌توان آن‌ها را مشاهده کرد. من دو مورد آن‌ها را ذکر می‌کنم؛ یکی بی‌اعتنایی به قوانین بین‌المللی و دیگری روند نظامی ساختن سیاست‌های جهانی.

ماه اوت گذشته دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که رسما آمریکا را از معاهده موسوم به "منع تسلیحات هسته‌ای میان‌برد" با روسیه خارج کرده است. او دولت مسکو را مسئول نقض این معاهده دانست و پس از آن اقدام به آزمایش موشکی کرد که قبلا در این معاهده ممنوع اعلام شده بود.

آخرین معاهده کنترل تسلیحات هسته‌ای که میان روسیه و آمریکا باقی مانده به معاهده "استارت جدید" مشهور است که در سال ۲۰۲۱ منقضی می‌شود.

گورباچف که در حال حاضر ۸۸ سال سن دارد، اظهار کرد: لغو معاهده ممنوعیت سلاح‌های هسته‌ای میان‌برد لزوم مذاکرات روسیه و آمریکا را هر چه بیشتر افزایش می‌دهد.

با وجود آنکه گورباچف تأثیر مستقیمی بر سیاست‌های واشنگتن و مسکو در این روز‌ها ندارد، اما با توجه به نقشی که قبلا در ایجاد سازوکار‌های کنترل تسلیحات جهان داشته دارای تأثیر بر گروه‌هایی از سیاست‌گذاران است.

او خاطر نشان کرد: مشخص بود که این معاهده مهم‌ترین ستون ثبات راهبردی است. ما نیازمند مذاکرات هستیم تا از بین رفتن این معاهده سبب وخامت تهدید جنگ نشود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پیاده روی اربعین حسن روحانی آمدنیوز روح الله زم بورس تهران نفتکش SABITI جام جهانی والیبال حسین فریدون تابناک گورباچوف روسیه آمریک پیاده روی اربعین حسن روحانی آمدنیوز روح الله زم بورس تهران نفتکش SABITI جام جهانی والیبال حسین فریدون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۱۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریابکوف: غرب بداند که با یک قدرت هسته‌ای بزرگ روبروست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، معاون وزیر خارجه روسیه به غرب درباره پیامدهای اظهارات علیه این کشور هشدار داد.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه یادآور شد که روسیه بارها اعلام کرده است که در جنگ هسته ای هیچ برنده ای وجود ندارد، این جنگ هرگز نباید آغاز شود.

معاون وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که غرب اصول ابتدایی و کاملاً بدیهی را نادیده می‌گیرد، نظیر اینکه یک قدرت هسته‌ای را هیچ‌وقت نمی‌توان شکست داد.

ریابکوف افزود که چنین اظهارات غیرمسئولانه ای از تحقیر مطلق نظام سیاسی طرف مقابل حکایت دارد.

دیپلمات ارشد روسیه در مصاحبه ای هشدار داد که این افراد باید بدانند که با یک قدرت هسته‌ای سر و کار دارند.

کد خبر 6079132

دیگر خبرها

  • اوکراین عملیات ایران را دستاویز درخواست برای تسلیحات قرار داد
  • تحولات اوکراین| استفاده آمریکا از کی‌یف برای اهداف نظامی
  • ریابکوف: جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای نخواهد داشت
  • ریابکوف: غرب بداند که با یک قدرت هسته‌ای بزرگ روبروست
  • چین تجهیزاتی با کاربرد نظامی به روسیه می فروشد
  • مذاکرات مهم آمریکا، اسرائیل و مصر درباره عملیات رفح
  • چرا آمریکا معافیت تحریمی همکاری‌های هسته‌ای ایران و روسیه را تمدید نکرد؟
  • مذاکرات هسته‌ای باید دقیق روایت شود
  • تلفات سنگین در حمله اوکراین به نیروگاه هسته ای زاپروژیا 
  • روسیه: سخنرانی کیشیدا در کنگره آمریکا شرم آور است