Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  آیت الله سید احمد میرعمادی نماینده، ولی فقیه در لرستان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد در مصلای الغدیر این شهر در سخنانی با سفارش همگان به تقوای الهی، اظهار داشت: تقوا راه نجات انسان است.

میرعمادی با اشاره به اربعین حسینی (ع)، عنوان کرد: روز اربعین، روز دیدار و ملاقات است، روز مظلومیت و عدالت خواهی است، اربعین روز برافراشته شدن پرچم توحید و روز خون خواهی امام حسین (ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تاکید بر اینکه خوشبختانه در سال‌های اخیر با رهنمود مقام معظم رهبری، راهپیمایی عظیم اربعین شکل گرفت و این راهپیمایی در جهان بشریت بی نظیر و بی مانند است، گفت: ما چنین اجتماعی در دنیا سراغ نداریم، بیش از ۲۰ میلیون نفر تا کنون در کربلا و اربعین امام حسین (ع) حاضر شده اند، یقینا اجتماع عظیم عاشقان و دلدادگان امام حسین (ع) در عصر حاضر باشکوه‌ترین پدیده در سطح جهان است.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه بزرگترین اجتماعی که داریم در ایام حج است و تا کنون به طور مثال سه میلیون نفر در آن حاضر شده اند، اما در اربعین امسال فقط از ایران اسلامی چهار میلیون نفر حضور داشته اند، افزود: پیاده روی اربعین علاوه بر اینکه عاشورا و امام حسین (ع) را به بشریت معرفی می‌کند، دستاورد‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی و تربیتی فروانی دارد که باید پیرامون این پدیده عظیم تجزیه و تحلیل انجام داد.

آیت الله میرعمادی تاکید کرد: پیاده روی اربعین تجلی همبستگی اجتماعی و همگرایی انسانی بر مبنای آموزه‌های عاشورایی است، این پیاده روی قدرت نمایی پیروان مکتب اهل بیت در مقابل دشمنان و استکبار جهانی است، اربعین، گامی مهم و اساسی در جهت زمینه‌های تمدن نوین اسلامی است، اربعین پیمان آمادگی برای ظهور امام زمان (عج) است و خوشا به حال کسانی که در این حرکت عظیم پیاده روی شرکت کردند.

او  با تاکید بر اینکه پیاده روی اربعین ثابت کرد هیچ تهدیدی مانع حضور عاشقانه و دلدادگان حسینی در کربلای معلی نیست، افزود: یک روزی داعش آمده بود و به خیال خام خود با تهدید می‌خواست که پیاده روی اربعین را تحت شعاع قرار دهد، اما اربعین حسینی (ع) داعش و داعشیان را نابود کرد، امسال نیز قبل از شروع پیاده روی اربعین حوادثی در عراق اتفاق افتاد، بلندگو‌های استکبار جهانی و شبکه‌های استعماری سعی کردند با دامن زدن به وقایع اخیر در عراق، اربعین حسینی (ع) را تحت شعاع قرار دهند، اما اراده الهی بر این بوده که اربعین حسینی همچون خورشید بدرخشد.

امام جمعه خرم‌آباد  ادامه داد: امسال نیز جنگ روانی دشمن و تلاش رسانه‌های ارتجاعی و استکباری نتوانست اجتماع عظیم اربعین حسینی را کمرنگ کند.

میرعمادی با بیان اینکه امسال اربعین حسینی با شکوه تر، زودتر و با عظمت‌تر از سال‌های گذشته برقرار شده است، افزود: امروز در اربعین حسینی شاهد فریاد «لبیک یاحسین» در سراسر جهان اسلام هستیم.

او  بیان داشت: این فریاد نه تنها در کربلا، در جهان اسلام، ایران اسلامی، لبنان، سوریه، عراق، یمن، بحرین و ... بلند است و ما خدا را بر این نعمت شاکریم و امیدواریم همانظور که مقام معظم رهبری فرمودند باید اربعین بشکوه تر، بیشتر و با قوت بیشتر ادامه پیدا کند.

نماینده، ولی فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقتدار اطلاعاتی جوانان مومن و انقلابی سپاه در دستگیری روح الله زم، سرشبکه کانال آمد نیوز، بیان داشت: این اقدام و این عملیات بار دیگر غرور ملی را برانگیخته است، مردم ایران را شاد کرده است، سایت و کانال ضد انقلاب و معاند آمد نیوز در سال ۹۶ با اخبار جعلی در ایران فتنه راه اندازی کرد و به کشور عزیز ما خسارت وارد کرد، خوشبختانه امروز شاهدیم که با یک عملیات پیچیده، فنی، دقیق و هوشمند این عنصر پلید و کثیف به دام نیرو‌های اطلاعات سپاه افتاده است.

آیت الله میرعمادی  با اشاره به اهمیت این دستگیری، تصریح کرد: اهمیت این عملیات به شکست سرویس‌های اطلاعاتی سه کشور فرانسه، آمریکا و رژیم صهیونیستی است، روح الله زم از سوی سرویس اطلاعاتی فرانسه محافظت می‌شد، چند لایه حفاظتی داشت، از سوی دیگر سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز از او حمایت می‌کردند، اما جوانان مومن و پاسداران با ایمان با شجاعت توانستند این سرویس‌های اطلاعاتی را کنار بزنند و این عنصر پلید را دستگیر کنند.

او  بیان داشت: ما صمیمانه و از عمق وجود از این جوانان مومن و انقلابی سپاه، حفاظت اطلاعات سپاه، سازمان اطلاعات سپاه که با شجاعت، خطر پذیری، درایت و هوشمندی این عملیات را به ثمر رساندند تقدیر و تشکر می‌کنیم.

نماینده، ولی فقیه در لرستان در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه در این چند سال یک عده از عناصر نفوذی در داخل کشور با روح الله زم و آمد نیوز همکاری کردند، گفت: ما از دستگاه قضایی و نیرو‌های امنیتی می‌خواهیم شبکه‌های داخلی، عناصر داخلی، افراد نفوذی داخلی که با این شبکه معاند ضد انقلاب همکاری می‌کردند، اخبار و اطلاعات در اختیار آن قرار می‌دادند و این عناصر نفوذی را شناسایی و دستگیر کنند و به اشد مجازات برسانند.

میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه این روز‌ها شاهد هستیم که عده‌ای برای میانجی گری ایران و عربستان، ایران و آمریکا در کشور ما تردد دارند، گفت: از نخست وزیر ژاپن گرفته تا فرستاده کویت، عمان، نخست وزیر عراق و نخست وزیر پاکستان آمده اند تا میانجی گری کنند و دیداری هم با مقام معظم رهبری داشته است.

او  ادامه داد: جالب است که بدانید نخست وزیر ژاپن می‌گوید که رئیس جمهور آمریکا از من خواسته که به ایران بیایم و میانجی گری کنم، نخست وزیر پاکستان می‌گوید که رئیس جمهور آمریکا از من خواسته که بی آیم و میانجی گری کنم، نخست وزیر عراق و ... نیز اینگونه می‌گویند.

نماینده، ولی فقیه در لرستان گفت: این امر نشانه عجز و شکست سیاست‌های آمریکا در مقابل انقلاب اسلامی ایران است، موضع صریح و قاطع مقام معظم رهبری برای همه روشن است، ایشان چند جمله در رابطه با این میانجی گری‌ها بیان کردند، اول فرموند عربستان هیچ اراده‌ای برای مذاکره ندارد، زیرا تحت اشراف آمریکا است، استقلالی ندارد و فرمودند که راه مذاکره ایران با عربستان در موضوع یمن است، اول باید عربستان از تجاوز گری یمن دست بردارد و بعد از آن ما راه حل چهار ماده‌ای ارائه می‌دهیم.

میرعمادی بیان داشت: آمریکا باید بداند با تهدید و تحریم نمی‌شود به جایی رسید، هر کس بخواهد ایران را تهدید کند قطعا پشیمان می‌شود و مقام معظم رهبری فرمودند که ایران هرگز در برابر آمریکا کوتاه نخواهد آمد با زور، تهدید و تحریم ایران هرگز تسلیم نمی‌شود، نه آمریکا و نه اروپا هیچ کدام قابل اعتماد نیستند، یک بار مذاکره شد، اروپایی‌ها نه از خود اراده‌ای دارند و نه می‌خواهند که کاری را پیش ببرند و لذا مذاکره با آن‌ها معنا ندارد.

او گفت: جمله سوم که مقام معظم رهبری روی آن تاکید کردند این است که اکنون که ایران اسلامی و دنیا به قدرت منطقه‌ای ایران آگاه شده، هم آمریکا و هم کشور‌های حوزه خلیج فارس باید بدانند با بیگانگان امنیت در خلیج فارس برقرار نمی‌شود، امنیت خلیج فارس توسط کشور‌های خلیج فارس است و ما هرگز به دنبال تعدی و تجاوز به هیچ کشوری نبوده ایم و از این رو اگر می‌خواهد امنیت در منطقه حاکم شود باید آمریکا از منطقه خارج شود.

انتهای پیام/ر

قدرت‌نمایی مقابل دشمن در اربعین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز جمعه سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۱۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظریف: روسیه، ایران را فدای آمریکا می‌کند

به گزارش خبرآنلاین، در فراز‌هایی از کتاب ظریف آمده است:

راهبرد بنیادین روسیه در روابط جهانی تلاش برای حفظ موقعیت «قدرت بزرگی» روسیه است. در نگاه روسیه به روابط جهانی بر پایۀ بازی قدرت‌های بزرگ، کنشگران دیگر جایگاه همراه و نه همپیمان را دارند البته در دوران پساشوروی و برتری آمریکا در زمینه‌های گوناگون سیاسی اقتصادی و حتی جنگ افزاری حضور روسیه بر سر میز قدرت‌های بزرگ تنها از طریق «نابودی قطعی متقابل» در جنگ هسته‌ای یا آنچه روس‌ها به آن «ثبات راهبردی» می‌گویند امکان پذیر است. به همین دلیل روسیه بسیاری از کنش‌های جهانی را از دیدگاه بده بستان‌های بسیار پیچیده نابودی متقابل هسته‌ای میبیند. این نگرش در جنگ اوکراین میتواند پیامد جدی برای امنیت ملی ایران داشته باشد.

بر پایه نگرش تاریخی روسیه به ایران به چشم یک هم پیمان ضد آمریکایی نگاه نمی‌کند. روسیه باور دارد ایران میخواهد از آن کشور همچون یک ابزار برخورد با آمریکا بهره گیرد. اگر ایران بتواند چالش‌های خود را با آمریکا حل کند بی درنگ از روسیه دست میکشد این نگرش قطعی نخبگان روسیه به ایران است و حتی یکی دو بار آقای لاوروف این نگرش را به روشنی بازگو کرد.

روسیه در بده بستان‌های بین المللی نه میخواهد و نه میتواند جز در زمینه ثبات راهبردی یا نابودی متقابل هسته‌ای در برابر آمریکا بایستند و باور دارد تنها «ثبات راهبردی است که میتواند امنیت آن کشور را حفظ کند اوکراین از دیدگاه بسیاری از نظریه پردازان یک تله امنیتی سازی آمریکا برای پوتین بود که پیشتر بدان اشاره شد. بی شک روسیه آمادگی ندارد که در برابر آمریکا منافع ملی خود را فدای ایران کند البته روسیه همچون هر کشور دیگری آماده است که ایران را فدای مطامع خود در برابر آمریکا و دیگران کند؛ چنان که در افشای فروش پهپاد‌ها و قبل از آن افشای سفر سردار سلیمانی در تابستان ۱۳۹۴ این کار را انجام داد. آنچه بیشتر اسفناک است بالیدن برخی در رسانه‌های همگانی به خرید سلاح توسط دومین قدرت نظامی جهان از ایران است. این انگاره نشان دهندهٔ برداشت نادرست از دلایل پیچیده اصل خرید و کلیدی‌تر از آن افشای خرید پهپاد توسط روسیه است.

بدین ترتیب ما در تعامل با روسیه دچار چنین چالش‌هایی میشویم ذهنیت ما نیاز به بازسازی و نوسازی پیرامون روسیه دارد که تاکنون نشده و همچنان دچار نگرش‌های نادرست هستیم بخش چشمگیری از انگاره‌هایی که از جهان پیرامونی و سیاست خارجی داریم خیال بافی است. آن بخش هم که خیالبافی نیست مربوط به سی سال پیش و دوران جنگ سرد است که جهان دیگری بود جهان امروز پیوسته در حال شدن است. اما ما پیرامون جهانی صحبت می‌کنیم که خشک و سخت بود جهانی که بود و حالا دیگر نیست.

به همین دلیل است که بیشتر گام‌هایی در بیراهه بر میداریم که کشور را به مقصد نمی‌رساند. روسیه یک نمونه نمایان آن است. ما باید با روسیه در جایگاه یک همسایه بسیار کلیدی و یک کنشگر در سطح جهانی که عضو دائم شورای امنیت است پیوند بسیار خوب داشته باشیم. این را نیز همواره در یاد داشته باشیم که توان روسیه در شورای امنیت با توان روسیه در بیرون از شورای امنیت همسان نیست یعنی روسیه در شورای امنیت یکی از پنج قدرت دائم جهان است. در حالی که بیرون از شورای امنیت به جز در زمینه ثبات راهبردی به چین و حتی به اروپا نیازمند است. جز صادرات، انرژی چندان مزیتی ندارد که آن‌ها به روسیه وابسته باشند. در مزیت انرژی نیز رقیب ماست و مؤتلف و هم پیمان ما نیست از این رو، نباید راجع به روسیه نگرش هیجانی سلبی و یا ایجابی داشته باشیم.

علت اینکه توانستم تا اندازه‌ای با روسیه کار کنم این بود که روسیه را به عنوان روسیه پذیرفتم. روسیه‌ای که یک همسایه کلیدی ایران است همین و بس و به همین دلیل نیز نتوانستم با سیاسیون داخلی که یا روس ستیز و یا روس پرست هستند، چندان تعامل کنم.

آن‌ها به دنبال بهانه می‌گردند که روس ستیزی و روس پرستی خود را ثابت کنند. دشواری بنیادین در توقعات ما از روسیه است که بر پایۀ بینش درستی تعیین نکرده ایم. به همین دلیل دچار سرخوردگی همیشگی از روسیه میشویم روسیه میتواند از ما بهره برداری کند و ما از این بهره برداری دچار سرخوردگی میشویم. ما باید روسیه را آن چنان که هست، بشناسیم. روسیه نمی‌خواهد پیوند ایران با غرب و آمریکا عادی شود. همزمان مایل نیست تنش‌های ما با غرب و آمریکا به جنگ بینجامد. روسیه می‌پندارد که در صورت عادی شدن پیوند‌های ما با غرب و آمریکا بی درنگ به سمت غرب میرویم.

 

دیگر خبرها

  • قدرت نیروهای مسلح ایران در دنیا کم‌نظیر است
  • اجتماع «امام حسنی ها» همایش اقتدار و وحدت بی نظیر ملت ایران بود
  • ظریف: روسیه، ایران را فدای آمریکا می‌کند
  • ۴۵ سال اقتدار و امنیت/ کمان؛ تیری زهرآگین و آماده نابودی دشمنان است
  • ادعای مقام آمریکایی: ایران با یک کشتی اطلاعاتی در جیبوتی حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند
  • نکته های تازه در مسألۀ کاظم صدیقی در 14 بند! یک حقوقدان: سکوت یعنی آنها قدرت خودشان را دارند!
  • قدرت نمایی ایران مقابل آمریکا با این موشک هایپرسونیک /قاتل سامانه‌های پدافندی دشمنان را بشناسید+جزئیات
  • نکته های تازه در مسألۀ کاظم صدیقی/ سکوت یعنی آنها قدرت خودشان را دارند!
  • اقتدار ۴۵/ فتاح؛ قاتل سامانه‌های پدافندی دشمنان
  • جزئیات تازه از پرونده زمین خواری ازگل | سکوت یعنی آن‌ها قدرت خودشان را دارند!