Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، شیخ خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر امور خارجه بحرین با اشاره به نقش قطر در آن‌چه جلوگیری در راهکار بحران یمن عنوان شده است، مدعی شد که قطر همواره در اجرای نقشش در یمن با مواجهه اراده ملتش برای متوقف کردن تمامی مداخله‌های خارجی [در قطر] از جمله تلا ش ایران برای برانگیختن درگیری، شکست خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه درباره نقش ایران درمنطقه مدعی شد که ایران باید پیام صلح، همسایگی خوب و [چیزهایی از این دست] را مخابره کرده و به خاطر اقداماتش در منطقه مسئول دانسته شود.

به گزارش ایسنا، ادعاهای وزیر امور خارجه بحرین در حالی مطرح می‌شود که حسن روحانی رئیس، جمهور کشورمان در هفتادوچهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک درباره بحران خاورمیانه مطرح کرد: بنا به مسئولیت تاریخی کشورم در حفظ امنیت، صلح، ثبات و پیشرفت در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز، همه کشورهایی را که از تحولات خلیج فارس و تنگه هرمز متأثر می‌شوند به «ائتلافِ امید» یعنی ابتکار صلح هرمز (Hormoz Peace Endeavor) دعوت می‌کنم.

هدف "ائتلاف امید" ارتقای صلح، ثبات، پیشرفت و رفاه کلیه ساکنان حوزه تنگه هرمز و تفاهم متقابل و روابط صلح آمیز و دوستانه میان ایشان است. این ابتکار حوزه‌های مختلف همکاری مانند تأمین همگانی امنیت انرژی، آزادی کشتیرانی و انتقال آزادانه نفت و سایر منابع نسبت به کشورهای حوزه تنگه هرمز و فراتر از آن را در بر می‌گیرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وزیر امور خارجه قطر یمن ایران امور خارجه حسن روحانی مجمع عمومی سازمان ملل نیویورک خاورمیانه خلیج فارس تنگه هرمز نفت بحرین تنگه هرمز حسن روحانی سازمان ملل متحد مجمع عمومی سازمان ملل نیویورک وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۱۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه شرکت مالک کشتی اسرائیلی درمورد توقیف این کشتی توسط ایران

شرکت مالک کشتی «ام.اس.سی» توقیف این کشتی توسط ایران را تایید کرد.

به گزارش ایسنا، شرکت مالک کشتی«ام.اس.سی» در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشتی درحال عبور از تنگه هرمز بود که توسط ایران توقیف شد.

طبق گزارش الجزیره،در این بیانیه آمده است: خدمه کشتی توقیف شده ۲۵ نفر هستند و این افراد برای تضمین سلامتی خود و بازگرداندن کشتی با مقامات ذیربط در ارتباط هستند.

ساعاتی پیش یک رسانه آمریکایی خبر داد یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی در نزدیکی تنگه هرمز توقیف شده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در این باره گزارش داد این کشتی که «MSC Aries» نام دارد و با پرچم پرتغال فعالیت می‌کند، مرتبط با شرکت زودیاک مریتایم مستقر در لندن است که یک میلیاردر اسراییلی به نام «ایال اُفر» مالکیت آن را بر عهده دارد.

بیشتر کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی که در آب‌های منطقه تردد دارند، وابسته به این شرکت هستند.

آسوشیتدپرس همچنین نوشت یک مقام دفاعی که می‌خواست هویتش فاش نشود، ویدیویی را در اختیار این خبرگزاری قرار داد که در آن، تفنگداران روی کانتینرهایی واقع روی عرشه کشتی فرود می‌آیند.

صدای یکی از اعضای کارکنان کشتی در این ویدئو به گوش می‌رسد که می‌گوید «بیرون نیایید.»

او با فرودآمدن تعداد بیشتری از تفنگداران روی عرشه، به همکاران خود می‌گوید که به سمت محل استقرار ناخدای کشتی بروند.

این کشتی آخرین بار در نزدیکی دوبی و در حال حرکت به سمت تنگه هرمز بود. این کشتی مانند بسیاری دیگر از کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی که در منطقه تردد می‌کنند، ردیاب خود را خاموش کرده بود.

ساعتی بعد، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • علمای مطرح در کشورهای اسلامی عملیات "وعده صادق" را تبریک گفتند
  • افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت نفت با بستن تنگه هرمز
  • کنعانی: کشتی اسرائیلی به دلیلی نقض قوانین توقیف شد
  • تصویری از کشتی غول‌پیکر اسرائیلی در حوالی بندرگاه بندرعباس
  • مشتریان نفت منتظر گرانی باشند؛ تنش در تنگه هرمز تاثیر آنی دارد
  • تماس دولت پرتغال با ایران در مورد کشتی توقیف شده در تنگه هرمز
  • بیانیه شرکت مالک کشتی اسرائیلی درمورد توقیف این کشتی توسط ایران
  • پیام های توقیف کشتی صهیونیستی توسط ایران در تنگه هرمز
  • پیام توقیف کشتی تجاری اسرائیلی در تنگه هرمز
  • توقیف کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی در نزدیکی تنگه هرمز (فیلم)