Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دادستان عمومی و انقلاب شیراز در بازدید میدانی از رودخانه چنارراهدار شیراز که این روز‌ها به رود فاضلاب تبدیل شده است، با تذکر قانون به مسئولان مرتبط با فاضلاب شیراز، برای رفع مشکلات فاضلاب در شیراز ضرب الاجل تعیین کرد.

آسیابی گفت: چنار راهدار در حال حاضر به رودخانه فاضلاب تبدیل شده است و همه کسانی که در این زمینه کوتاهی کردن باید پاسخگو باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: دفع غیر بهداشتی فضولات انسانی و پساب‌ها در رودخانه‌ها طبق قانون جرم و تهدید علیه بهداشت عمومی است.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز افزود: استفاده از پساب‌های فاضلاب در بخش کشاورزی و دامداری مصداق جرم و ریختن مواد مسموم کننده در رودخانه‌ها برای مصارف کشاورزی جرم است.

آسیابی گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده، در حال حاضر از ۵ مسیر فاضلاب وارد رودخانه چنارراهدار شیراز می‌شود که طبق قانون تشخیص این تهدید برعهده بهداشت و محیط زیست است.

او افزود: شرکت آب و فاضلاب و شهردای به وظایف خود در مورد جمع آوری فاضلاب عمل نکرده اند و مقصر هستند.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز گفت: شهرک صنعتی شیراز، پایگاه هوایی و فرودگاه شیراز هم با ریختن پساب‌های صنعتی به رودخانه چنارراهدار وضعیت را بدتر کرده اند.

آسیابی با بیان این که آب منطقه‌ای بستر رودخانه چنارراهدار را لایروبی نکرده است افزود: محیط زیست متولی اصلی حل مشکل تخلیه فاضلاب به رودخانه چنارراهدار شیراز است که باید با نظارت بر رخ داد‌ها اعلام جرم، خواستار پیگیری دستگاه قضا شود.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز گفت: در این زمینه دستگاه قضا قاطع با این موارد برخورد و تشکیل پرونده قضایی می‌دهیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب هم در این بازدید گفت: همه خانه‌ها باید چاه فاضلاب داشته باشند و هیچ کس حق ندارد فاضلاب منزلش را در کوچه و خیابان رها کند.

نظرپور افزود: تصفیه خانه شماره ۲ شیراز که پیشرفته‌ترین تصفیه خانه کشور است با ظرفیت صدهزار متر مکعب تا دوماه آینده به بهره برداری می‌رسد که با افتتاح آن بخشی از مشکلات برطرف می‌شود.

وی گفت:: شیراز به دو تصفیه خانه دیگر نیاز دارد که قصد داریم با فاینانس برای ساخت آن‌ها با انتخاب پیمانکار آن‌ها در سال جاری ساخته می‌شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گفت: چون شهرک‌ها ابتدا زمین خالی است و استقرار صنایع به مرور زمان رخ می‌دهد نمیتوان در ان تصفیه خانه ایجاد کرد.

فتاحی گفت:: صنعت و معدن و کشاورزی که مجوز استقرار می‌دهند و طبق قانون ابتدا محیط زیست مجوز میدهد بعد اجازه استقرار میدهند.

او افزود: تا کنون یک لیست از واحد‌های متخلف که فیلتر تصفیه پساب ندارند را به محیط زیست داده ایم، اما هیچ برخوردی نشده است
فتوحی تصریح کرد: بنده هیچ توان قانونی برای جلوگیری واحد‌های متخلف را ندارم و در حال حاضر ۲ هزار و ۲۰۰ واحد فاضلاب و پسابشان را بدون تصفیه به رودخانه می‌ریزند.

منبع: صدا و سیما
انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادستان آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۱۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیرعامل ، سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه آب و رئیس اداره بهره بردای آب شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی در سمینار توسعه نیروگاههای تجدیدپذیر در تبریز حضور یافتند

این سمینار با هدف ترغیب فعالان عرصه صنعت برای ایجاد نیروگاه های تجدیدپذیر به استناد ماده 16 قانون جهش تولید دانش بنیان در محل هتل پتروشیمی تبریز برگزار شد.

در این سمینار عنوان شد، صنایع با قدرت قراردادی بیش از یک مگا وات موظفند معادل یک درصد از برق مصرفی سالیانه خود را از طریق احداث نیروگاه های تجدیدپذیر تامین نمایند.

در حاشیه این سمینار یداله سلطانی مدیر آب و فاضلاب شهرستان خوی با بیان اینکه ظرفیت اسمی تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی بیش از یک مگا وات است، اظهار داشت: باید برنامه ریزی لازم برای احداث نیروگاه تجدید پذیر جهت تولید حداقل یک درصد از مصرف سالیانه خود انجام شود.

دیگر خبرها

  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه