Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر ایران در هلند تاکید کرد بازگشت تحریم‌های ظالمانه و یکطرفه، نقض صریح قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل و موجب از بین رفتن هرگونه اعتماد و اعتبار تعهدات و نهادهای بین‌المللی است. ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علیرضا کاظمی ابدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند طی سخنانی در دانشکده اقتصاد آراسموس روتردام تصریح کرد: بازگشت تحریم‌های ظالمانه و یکطرفه، نقض صریح قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل و موجب از بین رفتن هرگونه اعتماد و اعتبار تعهدات و نهادهای بین‌المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاظمی در بخش اول سخنانش در این نشست که با استقبال صدها تن از دانشجویان از ملیت‌ها و رشته‌های مختلف تحصیلی همراه بود، ضمن معرفی جمهوری اسلامی ایران و ویژگی‌های منحصر به فرد جغرافیایی و تاریخی کشورمان، جنبش های مردمی معاصر برای دستیابی به استقلال و آزادی شامل نهضت مشروطه، نهضت ملی شدن نفت و انقلاب اسلامی را برای شرکت کنندگان تبیین کرد.

وی همچنین دستاوردهای ملت ایران را معرفی نمود و یادآور شد که با توجه به جامعه جوان و دانش پژوه کشورمان، جایگاه علمی ایران از رتبه 53 جهانی در سال 1996 به رتبه 16 در سال 2018 ارتقاء یافته است.

سفیر ایران سپس با تشریح روند مذاکرات برجام تا حصول توافق و تعهدات طرفین، حقوق جمهوری اسلامی ایران ذیل برجام، به ویژه پس از خروج یکطرفه آمریکا از این توافق را بیان کرد.

وی تأکید کرد: بازگشت تحریم‌های ظالمانه و یکطرفه، نقض صریح قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل و موجب از بین رفتن هرگونه اعتماد و اعتبار تعهدات و نهادهای بین‌المللی است که وابسته به تصمیم یک فرد و نه حتی سیاست یک کشور بوده است.

در این مراسم که رئیس و اساتید دانشکده اقتصاد دانشگاه اراسموس نیز حضور داشتند، کاظمی ابدی در پاسخ به سؤالی درباره راه حل مورد انتظار برای منازعات منطقه، خاطرنشان ساخت: منشأ مشکلات منطقه، کشورهایی بودند که داعش را بوجود آوردند و با پول و سلاح تأمین کردند و همان‌ها مسبب وضعیت اسفبار جاری در سوریه و یمن هستند. اکنون 22 میلیون نفر در یمن در محاصره و قحطی به سر می‌برند.

وی تصریح کرد: حل این بحران‌ها تنها با قبول واقعیات، توقف جنگ و انجام مذاکره جدی توأم با اراده لازم برای خاتمه دادن به این وضعیت امکان پذیر خواهد بود.

شایان ذکر است، دانشگاه اراسموس از معتبرترین دانشگاه های اروپا است که هم اکنون 28 هزار دانشجو در آن در حال تحصیل هستند.

فرانسه: آمریکا برای کاهش تنش، تحریم‌های ایران را لغو کندسخنگوی دولت: تحت تحریم‌ها هیچ مذاکره‌ای با آمریکا نخواهیم داشت

 

انتهای پیام/

R36447/P/S8,89,95/CT12 واژه های کاربردی مرتبط تحریم های ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تحریم های ایران تحریم های ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۲۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا / تاکید بر تحریم های بیشتر ایران

به گزارش صدای ایران از تسنیم،نمایندگان پارلمان اروپا امروز در قطعنامه‌ای جانبدارانه و بدون در نظر گرفتن حق مشروع و قانونی ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی، عملیات موشکی و پهپادی اخیر ایران به سرزمین‌های اشغالی را محکوم کرده و خواستار تحریم‌های بیشتر علیه ایران شدند.

نمایندگان اروپا همچنین با اظهار نگرانی از تشدید اوضاع در منطقه بر حمایت کامل از امنیت رژیم اسرائیل تاکید کردند.

آن‌ها همچنین در این قطعنامه صرفا به اظهار تاسف در خصوص حمله به بخش کنسولی ایران در دمشق بسنده کردند!

دیگر خبرها

  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران
  • قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا / تاکید بر تحریم های بیشتر ایران
  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • سرپیچی رژیم صهیونیستی از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل
  • بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه عمل نکرده است
  • بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
  • حکیم: جهان رژیم اسرائیل را وادار به توقف جنگ غزه کند