Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی ظهر جمعه در جمع نمازگزاران ارومیه اظهارداشت: امسال استقبال گسترده ای از پیاده روی اربعین را شاهد هستیم که مشان دهنده عظمت قیام امام حسین (ع) است که معجزه الهی است.

وی با بیان اینکه با توجه به درپیش بودن اربعین در کشور نیز باید مراسم اربعین با شکوه و عظمت خاصی باید برگزار شود و هئیت های عزاداری در این خصوص اهتمام ویژه ای داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام قریشی با اشاره به حضور میلیونی در راهپیمایی اربعین در حالی که بسیاری از زیرساخت ها در عراق فراهم نیست عنوان کرد: هر سال در این آیین از تمام اقشار برای اعلام حمایت و همبستگی با امام حسین(ع) حضور می‌یابند و این نشانه ماندگاری قیام عاشورا است.

امام جمعه ارومیه در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر پیروی از ولایت فقیه اظهارداشت: نباید از مسیر خارج شویم و با تبعیت از فرامین رهبری در مسیر حق و حقیقت قدم برداریم.

وی اضافه کرد: در قرآن کریم به صراحت بیان شده که در رفتار با عموم با عدالت رفتار کنیم. با هر کشوری که علیه اسلام توطئه نکرده باید با خوبی رفتار کنیم. اسلام ما را فقط از ارتباط افرادی نهی کرده که بخاطر دین با ما دشمنی دارند.

امام جمعه ارومیه تاکید کرد: باید با تبعیت از فرامین رهبری در مسیر حق و حقیقت قدم برداشت و نباید دلباخته آمریکا و اقدامات نادرست آنان شد و افرادی که دنبال این کار هستند در آخرت نیز با همان مستکبران محشور خواهند شد.

کد خبر 4750106

منبع: مهر

کلیدواژه: سید مهدی قریشی امام جمعه ارومیه خطبه های نماز جمعه اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان رادیو اربعین قزوین شهرکرد شیراز استانداری سمنان بیرجند موکب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۲۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی در کربلا برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام حمید احمدی رییس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سومین همایش بین المللی معرفت و رسالت حسینی با حضور اساتید دانشگاه و مرکز پژوهش‌های کربلا (وابسته به عتبه حسینی)، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، سندیکای دانشگاهیان کربلا، مرکز مطالعات راهبردی حشد الشعبی، ستاد فرهنگی اربعین و بنیاد بین‌المللی اربعین در دانشکده فنی دانشگاه صنعتی فرات الاوسط پنجشنبه سی ام فروردین ۱۴۰۳ در کربلا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با همکاری جمعی از دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی ایران و عراق و با شرکت اندیشمندانی از شش کشور در دانشگاه صنعتی فرات الاوسط در روز پنجشنبه ۳۰ خرداد برگزار می‌شود.

حجت الاسلام احمدی اظهار داشت: این همایش با همکاری دانشگاه شهید بهشتی و معاونت پژوهشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها و پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی، سندیکای دانشگاه‌های عراق شعبه کربلا و بنیاد بین‌المللی اربعین در عراق و کمیته فرهنگی و آموزشی بعثه مقام معظم رهبری و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق و عتبه حسینی برگزار می‌شود.

رییس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین بیان کرد: برای این همایش بیش از ۱۳۹ مقاله از ۸ کشور به ۴ زبان ارسال شد که حدود ۹۰ مقاله پذیرفت و ۲۵ نقاله در این همایش که با حضور اندیشمندانی از عراق، ایران، کویت و سوریه و ترکیه و بحرین برگزار می‌شود، ارائه می‌گردد.

وی همچنین با اشاره به افراد حاضر در این نشست گفت: همچنین آیت الله دقیق از علمای مبارز عراق، آیت الله حسینی نماینده مقام معظم رهبری در عراق، دکتر آل کاظم سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، دکتر عبدالامیر قرشی معاون پژوهشی عتبه حسینی و چند تن از رؤسای دانشگاه‌های ایران و عراق و رئیس مرکز مطالعات استراتژیک حشد در اربعین و مقاومت اسلامی طوفان الاقصی و بازتاب‌های جهانی فرهنگ و شعائر حسینی و چشم اندازهای جهانی اربعین سخنرانی خواهند کرد. در این همایش از ۶ جلد کتاب مقالات منتخب همایش نیز رو نمایی می‌شود.

گفتنی است، دانشگاه فنی الفرات الاوسط که در سال ۲۰۱۴ تأسیس شد، یک مؤسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در محیط حومه شهر نجف واقع شده است.

این مؤسسه همچنین دارای یک پردیس شعبه در کوفه است. دانشگاه فنی الفرات الاوسط (ATU) که به طور رسمی توسط وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق به رسمیت شناخته شده است، یک مؤسسه آموزش عالی عراقی بزرگ است.

دانشگاه فنی الفرات الاوسط (ATU) دوره‌ها و برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدرک لیسانس، مدرک کارشناسی ارشد، مدرک دکتری در چندین زمینه تحصیلی می‌شود.

کد خبر 6079578 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم روز ارتش فردا در لرستان
  • برگزاری مراسم سان ورژه نیروهای مسلح مستقردر کردستان فردا در سنندج
  • اجتماع مردمی «وعده صادق» با مداحی حسین طاهری در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی در کربلا برگزار می‌شود
  • ضرورت آمادگی برای میزبانی شایسته در سالگرد حماسه «بازی دراز»
  • برگزاری جلسه برنامه‌ریزی بزرگداشت سالگرد عملیات بازی دراز
  • بیانیه ستاد مردمی پیاده روی اربعین حسینی راهیان کربلا
  • برگزاری مراسم دعای زائران رضوی برای پیروزی رزمندگان اسلام
  • استغاثه زائران رضوی برای پیروزی رزمندگان اسلام
  • در آیین گرامیداشت هفته هنر انقلاب در زنجان چه گذشت؟ + فیلم