Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@20:34:58 GMT

اُفت بازار مسکن از چه زمانی آغاز شد؟

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۲۳۳۱

اُفت بازار مسکن از چه زمانی آغاز شد؟

خبرگزاری آریا - شاخص‌های ماهانه و سالانه قیمت مسکن شهر تهران نشان می‌دهد از خردادماه سال جاری بازار روند نزولی در پیش گرفته و در شهریورماه به پایین‌ترین سطح رشد سالانه طی 12ماه اخیر رسیده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، میانگین قیمت مسکن شهر تهران در شهریورماه 1398به 12میلیون و 720هزار تومان در هر متر مربع طبق گزارش وزارت راه و شهرسازی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمار نشان می‌دهد پس از خردادماه امسال که متوسط قیمت مسکن شهر تهران وارد کانال 13میلیون تومان شد، در شهریورماه مجددا قیمت‌ها به کانال 12میلیون تومان برگشت. شاخص سالیانه رشد نقطه به نقطه قیمت گویای آن است که طی 12ماه گذشته اردیبهشت 1398نقطه اوج بازار با 112درصد افزایش بوده و ماه‌های پس از آن نمودار رو به پایین حرکت کرده، به طوری که در شهریورماه امسال این رقم به 57درصد رسیده است.
شاخص ماهیانه نیز نشان می‌دهد میانگین رشد ماه به ماه قبل 12ماهه منتهی به شهریورماه 1398در شهر تهران 3.9درصد بوده است؛ به طوری که در اردیبهشت ماه 1398بیشترین رشد معادل 11.4درصد و در شهریورماه 1398کمترین رشد معادل منفی 3.5درصد را تجربه کرده است؛ میانگین نرخ رشد 12ماهه مسکن در شهر تهران منتهی به شهریورماه 1397حدود 4.7درصد بوده است که سرعت رشد قیمت در 12 ماهه اخیر نسبت به 12ماهه قبل از آن 0.8درصد کاهش نشان می‌دهد.
کاهش 73درصدی تعداد معاملات
در شهریورماه 1398بر اساس آمار وزارت راه و شهرسازی تعداد معاملات مسکن شهر تهران به 2900فقره رسید که نسبت به ماه قبل 15.3درصد و نسبت به شهریور سال قبل 73درصد کاهش داشته است. از میان مناطق 22گانه شهر تهران، منطقه 5با 383فقره معامله با سهم 16.4درصدی از کل معاملات شهریورماه بیشترین سهم از قراردادهای خرید و فروش را به خود اختصاص داده و پس از آن مناطق 2، 4و 10به ترتیب با سهم 8.6، 8.2و 7.9درصد از کل معاملات شهریورماه در رده‌های بعدی قرار دارند. هم‌چنین منطقه 19با 22فقره (0.9درصد) کمترین سهم از تعداد معاملات شهریورماه تهران را به خود اختصاص داده است.
افت 61درصدی ارزش معاملات
ارزش ریالی معاملات انجام شده شهر تهران در شهریورماه 1398بالغ بر 2940میلیارد تومان بوده که نسبت به ماه مشابه سال قبل 61درصد کاهش نشان می‌دهد.
به گزارش ایسنا، هم‌چنین در شش ماهه نخست سال 1398تعداد کل معاملات واحدهای مسکونی شهر تهران به 33.1هزار واحد رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 57.3درصد کاهش داشته است. در نیمه نخست امسال متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی آپارتمانی به 12.8میلیون تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 90درصد افزایش داشته است. حجم نقدینگی مبادله شده تجمیعی طی شش ماهه نخست سال جاری 34هزار و 400میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 20.6درصد کاهش داشته است.

-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۲۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز

به گزارش جام جم آنلاین، دلار امروز در مرکز مبادله ارز و طلا در بخش اسکناس بدون تغییر ۴۳ هزار و ۷۳۶ تومان و در بخش حواله ۴۰ هزار و ۹۷۶ تومان کشف قیمت شد‌.

همچنین یورو امروز در صرافی‌ها با نرخ توافقی به قیمت ۴۶ هزار و ۷۳۶ تومان معامله شد، اسکناس درهم امارات ۱۱ هزار و ۹۵۲ تومان ارزش‌گذاری شد.

بررسی میدانی بازار ارز در میدان فردوسی نشان می‌دهد‌، دلار آزاد امروز توسط دلالان مقابل صرافی‌ها ۶۳ هزار و ۲۲۰ تومان قیمت گذاری شده است؛ معاملات دلار در بازار غیررسمی طی یک ماه گذشته نوسانی بوده است، در جریان معاملات امروز نرخ دلار در بازار ثابت مانده است.

کاهش ۹۵هزار تومانی هر گرم طلای ۱۸ عیار

امروز در میدان فردوسی سکه طرح قدیم با افت ۳۵۰ هزار تومانی به نرخ ۳۹ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان داد و ستد شد، همچنین سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز با کاهش ۴۱۹ هزار تومانی به قیمت ۴۲ میلیون و ۸۸۵ هزار تومان معامله شد و حباب آن افزایش یافته است.

امروز حباب سکه امامی به ۷ میلیون و ۷۵۴ هزار تومان و حباب سکه بهار آزادی به ۴ میلیون و ۶۵۲ هزار تومان رسید؛ نیم سکه در بازار به نرخ ۲۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان داد و ستد شد، ربع سکه به قیمت ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان عرضه شد؛ همچنین هر سکه یک گرمی به نرخ ۷ میلیون و ۵۰ تومان معامله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز ۳ میلیون و ۵۴۵ هزار تومان در هر گرم قیمت‌گذاری شد‌، همچنین امروز هر مثقال طلای ۱۸ عیار‌، ۱۵ میلیون و ۳۵۸ هزار تومان نرخ‌گذاری شد؛ نرخ طلای آب شده نیز هر مثقال ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده است. هر گرم طلا امروز با کاهش ۹۵ هزار تومانی روبرو شد.

در حال حاضر هر اونس طلا (معادل ۳۱.۱۳۲گرم) ، با کاهش ۱. ۳۴ درصدی به نرخ ۲۲۹۹ دلار قیمت گذاری شده است.

دیگر خبرها

  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن؛ وسوسه نشوید!
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن
  • جدیدترین قیمت فروش آپارتمان در مناطق 22گانه تهران (+عکس)
  • نرخ خرید بازار مسکن در تهران؛ خرید مسکن در زمزم با ۲.۵ میلیارد
  • هاوینگ بیت کوین چیست، چه زمانی رخ می‌دهد و چرا می‌تواند باعث افزایش سرسام آور قیمت شود؟
  • هاوینگ بیت کوین چیست، چه زمانی رخ می‌دهد و چرا می‌تواند باعث افزایش سرسام آور قیمت آن رمز ارز شود؟