Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روزنامه رأی الیوم، عفو بین الملل در گزارشی اعلام کرد که نیروهای ترکیه و ائتلاف گروه‌های مسلح مورد حمایت آن به جان غیرنظامیان هیچ توجهی نمی‌کنند و با عملیات قتل و حملاتی که به کشته و زخمی شدن غیرنظامیان منجر می‌شود مرتکب جنایت جنگی می‌شوند.

هنوز آنکارا موضعی به این گزارش نداشته است. ترکیه پنجشنبه با طرح آتش‌بس پنج روزه آمریکا موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکیه مدعی است که تمامی تدابیر لازم را برای ممانعت از آسیب رسیدن به غیرنظامیان اتخاذ می‌کند اما دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرده که ۷۲ غیرنظامی به ضرب گلوله نیروهای ترکیه و گروه‌های مورد حمایتش کشته شده‌اند.

عفو بین الملل با ۱۷ تن از جمله کارکنان بهداشت و امدادرسانان و آوارگان صحبت کرده و درباره ویدیوها و گزارشات پزشکی درباره این جنایت‌ها تحقیق کرده است.

این سازمان اعلام کرد: اطلاعاتی که جمع‌آوری شده اسناد موثقی درباره حملات به مناطق مسکونی از جمله منازل و مدارس ارائه می‌کنند. این علاوه بر قتل بیرحمانه هرفین خلف، سیاستمدار کرد به دست گروه احرار الشرقیه است.

عفو بین الملل به نقل از دوست خلف اعلام کرد که وی تلاش کرده با خلف تماس بگیرد اما یکی از شورشیان مسلح جواب وی را داده و گفته که "شما کردها خیانتکار هستید". این فرد به دوست خلف کشته شدنش را اطلاع داده است.

کومی نایدو، دبیرکل عفو بین الملل اعلام کرد که ترکیه مسئول اقدامات گروه‌های مسلح است. ترکیه به این گروه‌ها اجازه داده مرتکب هر نوع جنایتی در عفرین شوند.

نایدو از ترکیه خواسته این نقض‌ها را متوقف کرده و عاملان را مجازات کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۲۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی عجیب طالبان از یک سلاح جنگی (+عکس)

طالبان در نمایشگاه سه روزه محصولات داخلی افغانستان که در شهر چاریکار تحت عنوان «عالیست افغانیست» برگزار شد، مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای را به نمایش گذاشتند.

به گزارش فرارو،  طالبان تا پیش از فروپاشی دولت جمهوری، بار‌ها از این مین‌ها برای انفجار دادن پل‌ها، جاده‌ها و هدف قرار دادن خودرو‌های نظامی استفاده‌کردند. مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای طالبان، به عنوان یکی از راهبردی‌ترین سلاح‌های این گروه و همچنین عامل مرگ صد‌ها غیرنظامی در افغانستان دانسته می‌شود.

در اطلاعیه شهرداری طالبان در چاریکار که روز سه‌شنبه، ۲۸ حمل منتشر شد، آمده‌ است که این نمایشگاه برای سه روز برگزار شد و شرکت‌های تولیدی، بازرگانان و کشاورزان از ولایت‌های کاپیسا، پنجشیر، کابل، بامیان و قندهار محصولاتی را که در داخل افغانستان تولید می‌شوند به نمایش گذاشتند.

در اطلاعیه همچنین آمده‌است که لباس‌های دست‌دوز، غذا‌های محلی و صنایع دستی از جمله محصولاتی‌اند که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شدند.

یکی از غرفه‌های این نمایشگاه به طالبان اختصاص یافته‌است که روی میز آن سه عدد مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای به نمایش گذاشته شده‌ است.

شهرداری طالبان با انتشار عکسی از غرفه مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای نوشت پس از سلطه این گروه بر افغانستان، این نخستین نمایشگاه محصولات داخلی در شهر چاریکار است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  •  چرا در شرایط جنگی گشت ارشاد بازگشت؟
  • سفر گروه پزشکی ترکیه به کابل
  • خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند
  • اردوغان: اسرائیل در ارتکاب جنایت از هیتلر پیشی گرفته
  • اردوغان: اسرائیل در ارتکاب جنایت از هیتلر پیشی گرفته است
  • (تصاویر) جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • آتش‌بس در غزه؛ محور رایزنی‌های وزیر خارجه ترکیه با هنیه در دوحه
  • رونمایی عجیب طالبان از یک سلاح جنگی (+عکس)
  • چرا مالباختگان سرقت‌های خرد تمایلی به پیگیری قضایی ندارند؟
  • درون سر جنگی موشکی که به اسرائیل شلیک شد