Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه پیاده روی و زیارت اربعین زمینه و بستر را برای تحقق بشارت الهی آماده می کند گفت: دین اسلام نسخه ای شفا بخش برای اداره جامعه جهانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «حجت الاسلام سید ولی الله مهدوی» امروز (جمعه ۲۶ مهر) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه اندیمشک اظهار کرد: امروزه پیاده روی اربعین یک پدیده سیاسی عظیم است و شیعیان از پیاده روی اربعین به عنوان هویت و حقانیت شیعه یاد می کنند و این امر سبب تبدیل آن به هویت و حقیقت شیعه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه موقت اندیمشک تصریح کرد: دین اسلام نسخه شفابخشی برای اداره جامعه جهانی است و زیارت و پیاده روی اربعین می خواهد این را به مردم بگوید که هم دین مبین اسلام و هم مذهب حقه شیعه اثنا عشری، این زمینه و بستر را برای تحقق این بشارت الهی آماده می کند.

 

وی ابراز کرد: اگرچه در این چند سال مخالفان تلاش کردند پیاده روی اربعین را یک عمل سوگوارانه صرفا مذهبی جلوه دهند اما روز به روز علی رغم تهدیدهایی که در چند سال اخیر وجود داشت، این حماسه بزرگ برای همگان روشن شد.

 

حجت الاسلام مهدوی خاطر نشان کرد: امروزه پیاده روی اربعین به عنوان نماد قدرت اسلام و حقانیت شیعه خود را نشان داده و کسی نمی تواند این حماسه بزرگ است.

 

وی پیاده روی اربعین را زمینه ساز و نویدبخش تحقق وعده الهی مبنی بر اینکه «مستضعفین وارثان زمین خواهند شد» دانست و اضافه کرد: حضور در پیاده روی اربعین اعلام حمایت از وجود نازنین امام زمان (عج) است و زائران حسینی یعنی ثبت نام کنندگان در لشکر صاحب الزمان (عج) هستند.

 

امام جمعه موقت اندیمشک با اشاره به اینکه اربعین سنت حسنه ای است که بعد از شهادت سیدالشهدا (ع) پایه گذاری شد و سال به سال گسترش پیدا کرد اذعان داشت: ما باید در اربعین پیام های عاشورا، اهداف سیدالشهدا (ع) و اهداف نهضت را بررسی کنیم.

 

وی گفت: وقتی سنت حسنه ای در جامعه اسلامی پایه گذاری می شود، ما باید آن را گسترش دهیم و آن هم باید سنت حسنه فصائل و خوبی ها باشد و اگر امام سجاد (ع) و زینب کبری (س) و اهل بیت (ع) در اربعین عزاداری کردند، ما بابد این سنت حسنه را ترویج دهیم.

 

پایان پیام/661

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین مرز بین المللی شلمچه حب الحسین یجمعنا اربعین ۹۸ منطقه آزاد اروند نماز جمعه امام جمعه موقت اندیمشک اربعین حسینی خطبه نماز جمعه پیاده روی اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۲۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبانی ما در کار؛ اسلام، اصول انقلاب و فرهنگ اهل بیت (ع) باشد

مرجع تقلید شیعیان گفت: باید در کار، مبانی همه ما اسلام و قرآن و اصول انقلاب اسلامی بویژه فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله نوری همدانی در دیدار رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم؛ آیت الله حسینی بوشهری ضمن تجلیل از شخصیت اخلاقی و انقلابی  و عملکرد با تدبیر و درایت و به‌دور از هیاهوی آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: جامعه مدرسین حوزه علمیه، ستون استوار حوزه و دارای سابقه درخشان حدود 60 ساله است و در انقلاب یک جریان اثرگذار بوده‌ است؛ شخصیت و هسته نخست این تشکیلات افرادی در سطح بالا بوده که هر کدام‌شان در حوزه، رکنی بودند.

وی افزود: باید در کارها  مبانی همه ما  اسلام و قرآن و اصول انقلاب اسلامی، بویژه فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) باشد، ارتباط با اساتید و طلاب که شورای عالی انجام می‌دهد و من در جریان چند جلسه آن هستم، بسیار موثر است که باید انشاءالله مستمر باشد. 

 مرجع عالیقدر جهان تشیع گفت: عده‌ای متأسفانه مغرضانه قضاوت می‌کنند، اما همه این مدلی نیستند، اگر مطلبی هم باشد، باید در فضای احترام و حفظ جایگاه مطرح شود، نه اینکه در فضای مجازی دست به تضعیف و تخریب بزنند و اغراض شخصی را نسبت به شخص خاصی دنبال کنند.

 وی عنوان کرد: اگر برای خدا کار شود و هدف برای رضایت خدا باشد، نباید کسی را که در حال خدمت در یک مجموعه ای است تخریب کرد بلکه همه باید کمک کنند و نباید در حوزه اختلاف باشد ما همه دنبال یک هدف هستیم و آن هم سربازی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و خدمت به فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) و حفظ مبانی انقلاب و اصولی که امام راحل تبیین کردند نه اینکه جناحی و حزبی عمل شود.

آیت‌الله نوری همدانی گفت: دولت‌ها و افراد می‌آیند و می‌روند، ما با حفظ استقلال حوزه از نظام  که فرزند حوزه است و ولایت فقیه که امام عزیز آن را به عرصه زندگی آورد و رهبری هم با قدرت و حکمت امروز در حال اداره است، حمایت می‌کنیم و هر جا انحرافی باشد تذکر می‌دهیم و در این مسیر که‌ مربوط به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است تعارف نمی‌کنیم.

وی عنوان کرد: من از افراد و طرق مختلف مسائل حوزه را دنبال می‌کنم امروز، البته در حوزه کاستی‌هایی وجود دارد که باید حل شود، ولی درمجموع عملکرد جنابعالی در سمت رئیس جامعه مدرسین و عضو شورای عالی حوزه را در مجوعه وظایف تعریف شده،  موفق می‌دانم و برای شما دعا می‌کنم، انشاءالله با هم فکری مشکلات حل شود، همانطور که تأکید کردم شما را فردی متدین و انقلابی می‌دانم و تقویت شما را لازم می‌دانم. البته باید توجه داشت جامعه مدرسین، شورای عالی و مدیریت حوزه با وجود پیوستگی، ولی هر یک وظایف دارند که عده‌ای وظایف را با هم مخلوط می‌کنند. 

وی گفت: من امیدوارم همه با هم در یک فضای دینی  و دوستانه مشکلات را حل کنیم و از انتقاد سازنده و پیشنهاد قابل اجرا استقبال کنیم و خدای نکرده اختلافی نباشد و حوزه به‌عنوان یک الگوی اخلاق و اخلاص باشد و احیانا به غرض ورزی‌های شخصی و حزبی  و گروهی توجه نشود، طبق همان اصول که عرض شد عمل شود و نوکری و سربازان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را همه افتخار بدانیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مبانی ما در کار؛ اسلام، اصول انقلاب و فرهنگ اهل بیت (ع) باشد
  • افزایش فاصله ایران با اقتصاد جهانی با تعطیلی پنج‌ شنبه و جمعه
  • حضور کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه از نگاه دو عضو جامعه روحانیت
  • بیانیه امام جمعه اهل سنت سرسوره در پی حمله قهرمانانه موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل
  • حضور کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه از نگاه ۲ عضو جامعه روحانیت مبارز
  • بیانیه ستاد مردمی پیاده روی اربعین حسینی راهیان کربلا
  • نخستین کنگره بین‌المللی«اربعین و آینده علمی فرهنگی جهان اسلام»
  • معنای استراتژیک تحول
  • جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
  • دوندگان همدانی، آماده اعزام به جام جهانی پیاده روی