Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@05:01:03 GMT

با ثبت اموال مسئولان به مفاسد رسیدگی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۲۳۹۵

حجت‌الاسلام حسن نوروزی گفت: گام اول ثبت لیست اموال دارایی مسؤولان و مدیران است و بر همین اساس اجحاف صورت گرفته و فسادها و رانت‌های موجود و تناقض‌های لازم در این بین از سوی قوه قضائیه رصد و مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت. ناطقان: حجت‌الاسلام حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: این کمیسیون درباره ثبت لیست اموال و دارایی مدیران و مسؤولان و از جمله نمایندگان مجلس، معتقد به اجرای سریع‌تر این اقدام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: باید هر چه سریع‌تر اصل 49 قانون اساسی به اعلام لیست اموال مسؤولان به قوه قضائیه تسری داده شود و بر همین اساس باید شامل حال مدیران پس از پیروزی انقلاب اسلامی شود.

وی تصریح کرد: وقتی اموال مسؤولان ثبت شده و استعلام‌های لازم از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، دادسرا و دیگر نهادهای نظارتی کنترل شود و دارایی غیر از لیست اعلامی نیز از طریق اصل 49 قانون اساسی رسیدگی خواهد شد.

وی گفت: حسابرسی از اموال و دارایی مدیران و مسؤولان باید هر چه سریع‌تر انجام شود.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: گام اول ثبت لیست اموال دارایی مسؤولان و مدیران است و بر همین اساس اجحاف صورت گرفته و فسادها و رانت‌های موجود و تناقض‌های لازم در این بین از سوی قوه قضائیه رصد و مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت و باید در گام بعدی به سمت اعلام علنی و شفاف این لیست اموال و دارایی برویم.

نوروزی خاطرنشان کرد: با اجرای گام اول یعنی اعلام لیست اموال و دارایی مدیران و مسؤولان از جمله نمایندگان مجلس 90 تا 95 درصد مشکل حل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم محرمانه بودن لیست اموال و دارایی مدیران و مسؤولان را لغو کرده و با این کار اعتماد مردم را افزایش دهیم.

وی گفت: در شرایط فعلی، فقط بحث ثبت لیست اموال و دارایی مطرح است و وقتی اجرای اصل 49 قانون اساسی عملیاتی شود، قطعا به سمت اعلام علنی و شفاف لیست اموال و دارایی مدیران و مسؤولان خواهیم رفت.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: اگر اعلام لیست اموال و دارایی مدیران و مسؤولان به صورت علنی و شفاف در جامعه محقق شود، حداقل 20 درصد در اجرای این کار کمک کرده و پیشرفت خواهیم داشت.
منبع: فارس برچسب ها: سخنگوی کمیسیون قضایی ، ثبت اموال ، مسئولان ، مفاسد ، رسیدگی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سخنگوی کمیسیون قضایی ثبت اموال مسئولان مفاسد رسیدگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۲۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد

استاندار لرستان تأکید کرد: رعایت عدالت و کرامت انسانی باید دو شعار اصلی مدیران این استان باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت، ظهر امروز، در جلسۀ بررسی مصوبات سفر رئیس‌جمهور به  لرستان گفت: تمام مسئولان دستگاه‌های اجرایی نماینده دولت هستند.

او اضافه کرد: مسئولان باید یک‌صدا باشند، زیرا دستگاه‌های اجرایی زمانی موفق هستند که با تفاهم، رفاقت کار و اتحاد خدمتگزاری به مردم را به نمایش بگذارند.

استاندار لرستان با بیان اینکه اگر خدمت برای خدا باشد مردم از مجموعه دولت راضی خواهند بود، عنوان کرد: مردم باید از خدمات مسئولان بهره‌مند شوند.

تأکید استاندار لرستان بر همدلی بین نخبگان و مردم

شفقت با اشاره به اینکه اعضای مؤثر در حکومت اسلامی یک مجموعه واحد هستند، بیان کرد: بخشی از توحید عبادی ما انجام عبادت و بخشی هم توحید عملی است.

او با بیان اینکه ما باید در خدمت به مردم وحدت داشته باشیم زیرا هیچ‌کس از چندصدایی بهره‌ای نمی‌برد، خاطرنشان کرد: امام‌خمینی (ره) طاغوت را با وحدت مردمی از بین برد.

استاندار لرستان توضیح داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با وجود ناهماهنگی سران برخی کشورها وحدتی بین مسلمانان ایجاد کرد که امروز آمریکا از حمله اسرائیل اعلام برائت می‌کند و این حاصل وحدت است.

شفقت با تاکید بر اینکه لرستان مهد مردم غیرتمند و پایگاه شیعیان است، گفت: عدالت و کرامت انسانی باید دو شعار اصلی مدیران این استان باشد و ما باید زمینه مشارکت مردم را در روند توسعه فراهم کنیم.

او با بیان اینکه دولت باید تسهیلگری کند تا مردم زندگی مرفه و شرافتمندانه‌ای برای خود تهیه کنند، اضافه کرد: مجموعۀ مدیران باید وحدت وزارتی ایجاد کنند.

استاندار لرستان تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان حق ندارند شهروندان و ارباب‌رجوع را بی‌دلیل پشت در اتاق خود منتظر نگه دارند، زیرا مسئول اجرایی، نوکر و مخلص مردم هستند.

انتهای پیام/ 645

دیگر خبرها

  • هشدار جدی پزشکیان به مسئولان /بترسید از اینکه.../نیاز به گشت ارشاد مدیران نیست، در آمریکا هم می‌دانند ما در اینجا چه می‌کنیم!
  • ما مسؤولان قضائی گاهی ناچاریم از یک امر مباح هم اجتناب کنیم
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد
  • تصمیم عجیب بارسا: ستاره هلندی در لیست فروش
  • پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران
  • دست رد سوئیس به استفاده از سود اموال مصادره شده روسیه
  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات بر عایدی
  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات برعایدی سرمایه
  • مسوولان قضایی ملارد با برپایی میز خدمت پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • پسران معاون سابق قوه قضائیه مازراتی، پورشه و بنز داشتند | جزئیات تکان دهنده دادگاه رسیدگی به اتهامات آقازاده‌های جنجالی | ماجرای ماده مخدر گُل چه بود؟