Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@22:34:37 GMT

راه حل وزارت بهداشت برای کاهش مصرف دخانیات

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۲۶۶۹

راه حل وزارت بهداشت برای کاهش مصرف دخانیات

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در اجلاس وزرای بهداشت کشورهای مدیترانه شرقی (امرو) تاکید شد که افزایش مالیات بر دخانیات می‌تواند راه بسیار مناسبی در کاهش مصرف آن باشد.  دکتر علیرضا رییسی، در حاشیه برگزاری شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت کشورهای مدیترانه شرقی با تاکید بر اینکه افزایش مالیات ارتباط بسیار مستقیمی بر کاهش مصرف دخانیات دارد، اظهار کرد: بعضی از کشورهای منطقه که مالیات دخانیات را ۱۰۰ درصد افزایش داده اند، مشاهده کردند که مصرف آن بسیار کاهش پیدا کرده است و نمونه آن در کشور ترکیه و سایر کشورهای دیگر نیز گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: با توجه به اینکه ایران رییس مجمع و کنوانسیون جهانی مبارزه با دخانیات است، انتظار می‌رود که شایسته‌ این جایگاه باشیم. در این خصوص دو فاکتور حائزاهمیت است؛ اول اینکه خوشبختانه مجلس شورای اسلامی، بالاخره پس از سال‌ها پذیرفت که مالیات دخانیات را افزایش دهد، البته به نقطه ایده‌آل نرسیده‌ایم، اما همین میزان افزایش را هم نقطه شروع می‌دانیم. دوم هم اینکه اقدام شورای نگهبان در مورد عدم تایید استفساریه مربوط به استفاده از قلیان در قهوه خانه‌ها، جای تقدیر داشته و می‌تواند بسیار امیدوارکننده باشد.   معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه استان قم به عنوان استان بدون دخانیات انتخاب شده است، عنوان کرد: اقدامات به‌ صورت نمادین در این استان آغاز شده است و امیدواریم سایر استان ها هم به پیروی از این استان بتوانند کار را پیش برند.   بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی خاطرنشان کرد: در اجلاس هم تاکید شد که افزایش مالیات بر دخانیات می‌تواند راه بسیار مناسبی در کاهش مصرف دخانیات باشد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۲۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش مالیات در کنار مشوق های مالیاتی باعث رقابت‌پذیری تولید و افزایش سرمایه گذاری خواهد شد

عبدالله ایزدپناه عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با خبرنگا قدس  در رابطه با لایحه« اصلاح مالیات‌های مستقیم» بیان داشت: به نظر من در چند سال گذشته اشتباهاتی در بحث مالیات ها صورت گرفت که عملا فشارها را بر روی مردم مضاعف کرد؛ لذا می طلبد دولت و مجلس در این زمینه تجدید نظر کنند. البته بحث مالیات در همه دنیا قانون است و در کشور ما هم باید جدی باشد. ولی نباید به این سبک باشد که مالیات را برای اقشار آسیب پذیر افزایش بدهیم.

وی با بیان اینکه لازم است که دولت و مجلس در جهت تصویب کاهش مالیات بر تولید و اخذ مالیات از فراریان مالیاتی به سمت تحقق نظام مالیاتی حمایت‌کننده از تولید حرکت کنیم؛ گفت: باید به سمت حمایت از تولید به کمک اصلاح نظام مالیاتی برویم. باید علاوه بر کاهش مالیات تولید و اعطای مشوق های جدید به تولید در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم باید پایه های مالیاتی جدید نیز جهت اخذ مالیات از فراریان مالیاتی نیز بگیریم. راهکارهای مناسبی برای شناسایی پایه های مالیاتی و یا جلوگیری از فرار مالیاتی مطرح کردیم که همه این موارد در جهت تحقق شعار سال و همچنین باعث رقابت‌پذیری در تولید و افزایش سرمایه گذاری خواهد شد

این نماینده مجلس افزود: اگر دولت و مجلس با هم حرکت کنند و در کنار تصویب لایحه حمایتی فوق، پایه های مالیاتی جدید که هنوز شناسایی نشده‌اند را، شناسایی کنند؛ فشار را از عموم مردم برمی‌دارد

ایزدپناه نماینده مردم ایذ و باغملک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به جای اینکه مالیات کارمندان را افزایش بدهیم یا مالیات مغازه داران سبُک را زیاد کنیم، باید از فرار مالیاتی جلوگیری کنیم و پایه های مالیاتی مغفول مانده را شناسایی کنیم آن وقت می توانیم ادعا کنیم که در اخذ مالیات راه ما درست بوده است.

وی خاطرنشان کرد: به نظر من انجام مشوق های مالیاتی باعث می‌شود سرمایه گذاران با رقبت بیشتری مالیات را پرداخت کنند و به دنبال حذف و فرار نخواهند بود.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • در نامه ای به وزیر بهداشت: وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • افزایش شمار شهدای غزه به مرز ۳۴ هزار نفر
  • افزایش حق‌الزحمه کار دانشجویی
  • افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویی
  • افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویان پرستاری
  • کاهش مالیات در کنار مشوق های مالیاتی باعث رقابت‌پذیری تولید و افزایش سرمایه گذاری خواهد شد
  • شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۸۹۹ نفر افزایش یافت
  • تا ۵ سال آینده در کشورهای پیشرفته سیگار پیدا نمی‌شود/ دخانیات تنها صنعتی که پس از انقلاب تحریم نشد!
  • یک «کام» تلخ تا مرگ زودرس/ فقط «دخانیات» تحریم نشد!