Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ شبکه خبری روسیا الیوم روز جمعه گزارش داد: ارتش ترکیه اطراف یک بیمارستان را در راس العین (کوبانی) واقع در شمال سوریه هدف حمله قرار داد.

یک منبع وابسته به نیروهای سوریه دمکراتیک (قسد) اعلام کرد: نیروهای ارتش ترکیه اطراف این بیمارستان را که ده‌ها زخمی در آن قرار داشت، گلوله باران کرد.

در حال حاضر، کاروان بزرگی از غیرنظامیان می‌کوشد شماری از زخمی‌ها را از شهر راس العین خارج کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نیروهای سوریه دمکراتیک در پی توافق اعلام شده از سوی واشنگتن و آنکارا (آتش بس موقت درشمال سوریه)، آمادگی خود را برای پایبندی به آتش بس اعلام کرده بود. ترکیه به موجب آن اعلام کرد که عملیات نظامی در شمال سوریه را تعلیق می‌کند.

این  درحالی است که کمتر از یک روز از اعلام توافق آتش بس موقت در مناطق کردنشین شمال سوریه از سوی آمریکا و ترکیه می‌گذرد و بر اساس آن، ترکیه با توقف پنج روزه حملات، قرار است به نیروهای کرد اجازه دهد از مناطق مرزی عقب نشینی کنند.

با این حال رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه امروز هرگونه نقض آتش بس و درگیری در شمال سوریه را تکذیب کرد.

اشاره وی به آتش بس موقتی است که شب گذشته از سوی یک مقام آمریکایی اعلام شد.

مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا شامگاه پنجشنبه از توافق ترکیه و آمریکا برای برقراری آتش‌بس موقت در شمال‌ شرق سوریه خبر داد.

وی گفت: در ۱۲۰ ساعت آینده آمریکا زمینه خروج نیروهای یگان‌های مدافع خلق "ی پ گ" از ۳۰ کیلومتری مرزهای ترکیه را فراهم خواهد کرد و پس از آن، ترکیه آتش بس را اعلام می‌کند.

پنس با تاکید بر اینکه طبق توافق طرفین ترکیه به هیچ عنوان عملیاتی در کوبانی انجام نخواهد داد، گفت: ترکیه و آمریکا در شمال شرق سوریه در زمینه پایان فعالیت‌های داعش به توافق رسیده‌اند و جزئیات توافق اعلام خواهد شد.

ترکیه در دو روز گذشته صحنه مذاکرات فشرده مقامات ارشد آمریکا بوده است.

مذاکرات خصوصی پنس و اردوغان بیش از یک ساعت و چهل دقیقه بطول انجامید و پس از مذاکرات خصوصی هیات‌های دوطرف به مدت دو ساعت و چهل دقیقه دیدار کردند.

ترکیه روز چهارشنبه ۱۷ مهرماه در عملیاتی با نام «چشمه صلح» به بخش‌های کردنشین شمال شرق سوریه حمله کرد.

رئیس جمهوری ترکیه، این اقدام نظامی را عملیات علیه گروه‌های تروریستی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک) و یگان‌ های مدافع خلق (ی. پ. گ) بیان کرد.

سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای گزارش داد، تخمین زده می شود حدود ۴۰۰ هزار غیر نظامی در مناطق محل درگیری حضور داشته باشند که نیاز به محافظت و کمک دارند.

تاکنون شماری از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، فنلاند، نروژ، آلمان، و جمهوری چک فروش سلاح به ترکیه را به حال تعلیق درآورده اند. برچسب ها: روسیا الیوم ، ترکیه ، راس العین

منبع: خرداد

کلیدواژه: روسیا الیوم ترکیه راس العین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۲۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش آمریکا به کشف گور‌های دسته‌جمعی در غزه 

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده روز سه شنبه در واکنش به کشف گور‌های دسته جمعی در محوطه بیمارستان‌های غزه مدعی شد که گزارش‌ها در مورد کشف گور‌های دسته جمعی در بیمارستان‌های ناصر و الشفا در غزه "بسیار نگران کننده" است.

پاتل طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما در حال بررسی این موضوع با دولت (کابینه) اسرائیل هستیم.

پیش از این، مقامات سازمان ملل متحد نسبت به انتشار اخبار کشف گور‌های جمعی در بیمارستان‌های غزه واکنش نشان داده و آن را وحشتناک توصیف کردند. آنها تصمیمات اسرائیل برای تخریب این دو بیمارستان را محکوم کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه‌ای مدعی شد گور‌های جمعی کشف شده در اطراف بیمارستان‌های غزه کار اسراییل نبوده است. 

نسل کشی فلسطینیان به دست صهیونیست‌ها طی ۲۰۰ روزی که از آغاز جنگ غزه می‌گذرد بر همگان آشکار شده است. بررسی‌های انجام شده از سوی مقامات فلسطینی از کشف چندین گور دسته جمعی در اطراف بیمارستان‌های ناصر و الشفا که ارتش اسراییل اقدام به انجام عملیات در آنجا کرده بود حکایت دارد، موضوعی که با تحقیقات بیشتر ابعاد آن در حال گسترش است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند
  • واکنش آمریکا به کشف گور‌های دسته‌جمعی در غزه 
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • (ویدیو) هدف قرار گرفتن دو پایگاه آمریکایی در سوریه
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه
  • حمله به پایگاه آمریکا در شمال حسکه
  • هدف قرار گرفتن دو پایگاه آمریکایی در سوریه
  • پایگاه آمریکا در فرودگاه حسکه سوریه هدف قرار گرفت
  • پایگاه آمریکا در فرودگاه حسکه سوریه هدف گرفته شد
  • پایگاه آمریکا در شمال حسکه هدف حمله پهپادی قرار گرفت