Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ این هاچبک سایز کوچک با نگاه به مشتریان اروپایی طراحی شده است و همچنان در کشور فرانسه تولید خواهد شد. با این وجود تویوتا این مدل را به صورت جهانی عرضه خواهد کرد. کاری که پیشتر با نسل جدید کرولا انجام داده بود.

تویوتا از پلت فرم ماژولار جدید خود یعنی GA-B در نسل جدید یاریس استفاده کرده است. تویوتا با کاهش ارتفاع سقف در حدود ۴۰ میلی متر ظاهر اسپرت تری به یاریس بخشیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
همچنین شاهد افزایش پهنا به میزان ۵۰ میلی متر هستیم و فاصله بین دو محور نیز ۵۰ میلی متر افزایش پیدا کرده است.

طول کلی این هاچبک نیز ۵ میلی متر کاهش پیدا کرده است در نتیجه یاریس تنها هاچبک سایز کوچک با طول کلی کمتر از ۴ متر است که بزرگ‌ترین دایره چرخش را بین هم کلاسان خود دارد.

تویوتا برای طرای داخلی اتاق از شعار جدید خود یعنی "دست‌ها به فرمان، چشم‌ها به جاده" استفاده کرده است. طراحی مینیمال در کنار صفحه نمایش قرار گرفته در برابر دیدگان راننده شاهد بهبود کلی طراحی در بخش داشبورد هستیم. مدل اروپایی یاریس با سه موتور بنزینی عرضه می‌شود.

مدل اول یک موتور ۱ لیتری ۳ سیلندر با جعبه دنده ۵ سرعته دستی است. مدل دوم یک موتور ۱.۵ لیتری با جعبه دنده ۶ سرعته یا CVT است. مدل سوم علاوه بر موتور ۱.۵ لیتری به یک موتور برقی و باتری نیکل فلزی هوا خنک مجهز شده است. باتری این مدل در حدود ۲۷ درصد بزرگ‌تر از نسل قبلی آن است.

این قوای محرکه در حدود ۱۵ درصد قدرت بیشتر و ۲۰ درصد CO۲ کمتری تولید می‌کند. قابلیت حرکت به صورت کاملا برقی نیز در این مدل هیبرید مهیا شده است. موتور بنزین سوز در سیکل اتکینسون کار می‌کند و مجهز به زمان بندی متغیر است در نتیجه راندمان حرارتی موتور در حدود ۴۰ درصد دارد و ضریب تراکم آن همانند موتور‌های دیزلی ۱۴:۱ است.

این پلت فرم تویوتا در دیگر مدل‌های این شرکت همچون کرولا و C-HR نیز استفاده شده است و در حدود ۴۰ درصد درجه صلبیت بیشتری به نسبت نسل قبلی یاریس دارد. مدل هیبریدی یاریس در حدود ۲۰ کیلوگرم سبک‌تر از نسل قبلی است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این پلت فرم طبق اعلام تویوتا می‌توان به مرکز ثقل پایین تر، فاصله عرضی بیشتر بین چرخ‌ها و تعلیق یک پارچه عقب و یا مولتی لینک با ضریب فنر نرم‌تر اشاره کرد که کیفیت و هندلینگ سواری را بهبود می‌بخشد.

یاریس رقیب سرسختی برای نسل جدید پژو ۲۰۸، فورد فیستا، اوپل کورسا و... خواهد بود و به مدد سابقه بالای تویوتا در ساخت قوای محرکه هیبریدی پیش بینی می‌شود تا ۸۰ درصد فروش نسل جدید مربوط به مدل هیبریدی باشد.
منبع:
autocar برچسب ها: رویداد24 ، تویوتا یاریس ، شرکت تویوتا ، اخبار تکنولوژی ، خودرو جدید سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 تویوتا یاریس شرکت تویوتا اخبار تکنولوژی خودرو جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۳۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام کارکنان تسلا اخراج شدند؟

شرکت تسلا در بیانیه‌ای اعلام کرد که تضعیف بازار فروش خودروهای الکتریکی در حال حاضر تسلا را با چالش‌هایی مواجه می‌کند.

به گزارش ایسنا، تسلا اعلام کرد حدود ۴۰۰ نفر از کارکنانش در کارخانه بزرگ آلمانی خود در نزدیکی برلین یا حدود سه درصد از کل نیروی کار این کارخانه را کاهش می‌دهد و امیدوار است بدون اخراج اجباری به این مهم دست یابد.

این اخراج‌ها برای کاهش بیش از ۱۰ درصدی از بیش از ۱۴۰ هزار کارمند جهانی تسلا و پاسخی به تشدید جنگ قیمت برای خودروهای الکتریکی است که خودروسازان را برای کاهش هزینه‌ها تحت فشار قرار می‌دهد.

این شرکت اعلام کرد که امیدوار است کاهش در سایت گروئنهاید تسلا، تنها کارخانه بزرگ آن در اروپا، به صورت داوطلبانه محقق شود. این سایت بیش از ۱۲ هزار پرسنل دارد و این خودروساز هفته گذشته اعلام کرد که حدود ۳۰۰ کارگر موقت خود را با گسترش برنامه جهانی کاهش شغل خود اخراج خواهد کرد.

شرکت خودروسازی تسلا همچنین اعلام کرد ۶۰۲۰ کارمند خود را در تگزاس و کالیفرنیا پیش از اعلام نتایج سه ماهه خود با توجه به کاهش تقاضا و کاهش حاشیه‌های سود اخراج خواهد کرد.

هفته گذشته، تسلا از کاهش بیش از ۱۰ درصد از نیروی کار خود در جهان، تحت فشار کاهش فروش و تشدید جنگ قیمت در میان سازندگان خودروهای برقی، بدون فاش کردن تعداد کارمندان مشمول کاهش مشاغل اعلام کرد.

بر اساس گزارش رویترز، سهام این خودروساز، حدود دو درصد در آستانه نتایج سه ماهه اول این شرکت افزایش یافت. کاهش مشاغل در تگزاس نشان‌دهنده ۱۲ درصد از کل نیروی کار تسلاست که ۲۲ هزار و ۷۷۷ نفر در منطقه بزرگ آستین است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده های مازندران
  • ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده‌های مازندران
  • کدام کارکنان تسلا اخراج شدند؟
  • ◄ 6 ماشین هیبریدی در ایران؛ از سدان تا شاسی بلند
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از نخستین موتور دیزلی جهان
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از اولین موتور دیزلی جهان
  • انقلاب چین در صنعت ترانزیت: ارتقای بازدهی موتور دیزلی به بالای ۵۳ درصد
  • سونامیِ بستری کودکان و نوجوانان انگلیسی به خاطر عوارض سیگار الکترونیکی
  • فقط ۳ درصد از پسماند‌های خانگی تفکیک می‌شوند
  • جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات در تعطیلات نوروز