Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، عاطفه زارعی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: مجموعاً ۳۳ عنوان برنامه با مشارکت ۴ هزار و ۸۳۵ نفر شامل ۲ هزار و ۳۴۵ دختر و ۲ هزار و ۴۹۰ پسر در هفته ملی کودک ویژه کودکان در کتابخانه‌های عمومی استان همدان برگزار شد.

او با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی استان همدان برنامه‌های فرهنگی ویژه‌ای برای هفته کودک و روزجهانی کودک برگزار کردند، گفت: همه برنامه‌های فرهنگی با هدف جذب هرچه بیشتر کودکان به کتابخانه‌های عمومی و البته ایجاد شوق و انگیزه برای مطالعه در دورن آنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان بیان کرد: در طول سال برنامه‌های فرهنگی متعددی ویژه کودکان از جمله نشست‌های کتاب‌خوان، قصه‌گویی، کاردستی، معرفی کتاب و... برگزار می‌شود، اما در طول هفته کودک این برنامه‌ها پر رنگ‌تر می‌شوند.

زارعی با با بیان اینکه آذین‌بندی و فضاسازی در ۱۰۰ باب کتابخانه عمومی به مناسبت هفته ملی کودک انجام شده است، ادامه داد: برپایی ۸ برنامه جشن روز کودک در کتابخانه‌های عمومی، برگزاری ۳ نشست نمایشنامه خوانی توسط کودکان نیز از جمله برنامه‌های خاص کتابخانه‌های عمومی بود.

او همچنین به برپایی ۵۰ نمایشگاه کتاب کودک (بازنمایی آثار حوزه گروه سنی کودکان)، برگزاری ۱۲ نشست کتابخوان تخصصی کودک، ۱۰ نشست کتابخوان مدرسه‌ای، واگذاری نمادین مسئولیت کتابخانه‌ها به کودکان (با عنوان کتابداران کوچک) و اجرای طرح همیار کتابدار در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان اشاره کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با تأکید بر اینکه یکی از برنامه‌های ویژه هفته کودک سرکشی به بخش کودکان بیمارستان‌ها و مراکز نگهداری کودکان خاص است، خاطرنشان کرد: به همین منظور کتابداران کتابخانه‌های عمومی در سراسر استان به بیمارستان و مراکز ویژه کودکان رفتند تا برنامه‌های فرهنگی را برای این قشر از کودکان نیز برگزار کنند.

زارعی با بیان اینکه بازدید از کتابخانه عمومی برای کودکان به منظور آشنایی با محیط کتابخانه نیز در هفته ملی کودک با جدید دنبال شد گفت: بازدید بیش از ۱۵ مدرسه ابتدایی و ۱۲ مهد کودک از کتابخانه‌های عمومی از جمله این اقدامات در هفته ملی کودک بود و علاوه بر آن کتابداران نیز در مهد‌های کودک و مدارس ابتدایی حاضر شدند.

او اظهار کرد: در هفته کودک ۵۰ جلسه قصه‌گویی، ۳۰ مسابقه نقاشی، ۲۰ مسابقه رنگ‌آمیزی، ۵ برنامه نقاشی همگانی، ۱۰ جلسه جمع خوانی کتاب، ۷ برنامه ساخت کاردستی، ۵ برنامه ساخت روزنامه دیواری و ۵ برنامه نمایش عروسکی برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان همچنین از اجرای برنامه با حضور نویسندگان کتاب کودک خبر داد و گفت: توزیع بسته فرهنگی در مناطق عشایر نشین توسط کتابداران و اجرای برنامه یک روز با پدربزرگ‌ها نیز از جمله برنامه‌های ویژه این ایام در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان بود.

زارعی اظهار کرد: اجرای نمادین پیاده‌روی آینده‌سازان، اجرای برنامه سفره سلامت ویژه کودکان، اجرای ویژه‌برنامه "کتاب، کودک و محیط‌زیست"، اجرای ویژه‌برنامه"کودک و پلیس" باهدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیز از جمله برنامه‌ها با رویکرد‌های اجتماعی بود تا کودکان بتوانند در جامعه با اطلاعات و دانش بیشتری حضور بهم رسانند.

او  افزود: اجرای نمایش توسط کودکان با محوریت پانتومیم کتاب، اجرای کارگاه‌های آموزشی ویژه کودکان، برگزاری کارگاه آموزشی فرزند پروری ویژه والدین، اجرای بازی‌های خلاقانه نیز از دیگر اقدامات انجام شده در هفته کودک بود.

انتهای پیام/د.ا

اجرای ۳۳ عنوان برنامه همزمان با هفته کودک در همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کتابخانه های عمومی هفته کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۳۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان و نوجوانان خرم آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، تماشاخانه سیارکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از روز پنجشنبه ۳۰ فروردین تا یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ به مدت ۴ روز با اجرای بیش از ۱۰ برنامه میهمان کودکان و نوجوانان مناطق کم برخوردار شهرستان خرم آباد خواهد بود.
تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری با هدف ایجاد شور و نشاط در میان کودکان و نوجوانان در تمام طول سال به شهر‌ها و مناطق مختلف کشور سفر می‌کند. 
در این سفر تماشاخانه سیار کانون در محله‌های: پاچنار، بوستان آبشار طلایی، جهانگیر آباد، تپه ماسور، اسبستان، پشته مطهری، فلک الدین، میدان تیر، شمشیرآباد و کوی علی آباد، گل سفید، پشت بازار، اسدآبادی و کرگانه به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی
  • اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 
  • شوآف ممنوع، خودتان باشید
  • یونیسف : از آغاز جنگ تاکنون حدود ۱۴۰۰۰ کودک در غزه جان باخته‌اند
  • اکران برنامه تلویزیونی سر سفره خدا با ضبط جدید
  • ممنوعیت تبلیغات در شبکه کودک برداشته شد؟
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان و نوجوانان خرم آباد
  • تاکید رئیس سازمان بهزیستی بر لزوم اجرای همه جانبه طرح «خانواده میزبان»
  • ۳۰۰ هزار هکتار از توسعه سامانه‌های نوین آبیاری با مشارکت مردم انجام شد