Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دکتر سید علیرضا پرهیز، متخصص جراحی فک و صورت و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران روز جمعه در حاشیه عمل جراحی گفت: قسمت های از دست رفته صورت بیمار از جمله گونه و حدقه چشم با استفاده از فناوری های پیشرفته، بازسازی شد.
وی افزود: همچنین پروتز صورت با استفاده از چاپگر سه بعدی تیتانیوم طراحی و ساخته شد و امروز در بیمارستان نورافشار در صورت این بیمار ۳۵ ساله عراقی جاسازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پرهیز با اشاره به اینکه عمل جراحی با موفقیت بر روی بیمار انجام شده است گفت: در این عمل جراحی بخشی از بافت سخت(استخوان) صورت با بهره گیری از دانش فنی و تجهیزات بومی ترمیم شده است.
متخصص جراحی فک و صورت گفت: ایران تنها کشور منطقه است که به این موفقیت دست یافته و امکان بازسازی صورت با استفاده از تکنولوژی نوین را دارد.
وی ادامه داد: پزشکان حاذق ایرانی، امکان بازسازی قسمتی از صورت که دراثر تصادفات رانندگی، حوادث، انفجار و سرطان از دست رفته، را دارند.
دکتر پرهیز با اشاره به اینکه این کار با استفاده از تجهیزات و امکانات بومی در کشور نهادینه شد، گفت: در این زمینه همسطح کشورهای پیشرفته هستیم و در برخی از زمینه‌ها هم کارهای نوآورانه انجام می‌دهیم.
دکتر سیدمحمد اکرمی، رئیس مجتمع دارویی درمانی هلال ایران گفت: بیمار ۳۵ ساله عراقی در عملیات موصل از ناحیه صورت مجروح شد و قبلا هم ۲ عمل جراحی در ایران و هندوستان برروی صورت اش انجام شده بود.
اکرمی گفت: کارگروهی ویژه برای انجام این عمل جراحی متشکل از شرکت دانش بنیان فناوران جراح یار شریف با همکاری دانشگاه های تهران، صنعتی شریف و دانشگاه علوم پزشکی تهران تشکیل شد.
وی به کیفیت مناسب پروتز ایرانی اشاره کرد و گفت: این محصول با یک سوم قیمت مشابه خارجی ساخته شده و در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.
همچنین مراد کریم پور، مدیرعامل شرکت دانش بنیان فناوران جراح یار شریف با اشاره به همکاری دانشگاه های تهران، صنعتی شریف ‌و علوم پزشکی تهران در این پروژه علمی گفت: این پروتز بر اساس دانش و تجهیزات پیشرفته بومی و با استفاده از چاپگر سه بعدی تیتانیون، مختص این بیمار طراحی و ساخته شده است.

ایرنا

انتهای پیام/

20 / 20 عمل بازسازی صورت بیمار عراقی دکتر سید علیرضا پرهیز بازسازی گونه و صورت بیمار ۳۵ ساله عراقی متخصص جراحی فک و صورت عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۳۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی صفحه ضدگلوله برای دستگاه مه ساز امنیتی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛  فناوران شرکتی دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان می‌گویند تولید دستگاه مه ساز امنیتی برای ۸۰ نفر شغل مستقیم ایجاد کرده است.
دستگاه‌های مه ساز در تامین امنیت طلا فروشی‌ها بانک و مراکز حساس کار برد دارد.
این محققان می‌گویند: فناوری تولید صفحه‌های ضدگلوله پچیده است و پیش از این در اختیار کشورهایی، چون امریکا، روسیه و انگلیس بود و اینک محصول ایرانی با یک سوم قیمت نمونه خارجی تولید شده است.

صفحه ضدگلوله بومی سازی شده آزمایش‌های کیفی را هم پشت سرگذاشته است و طراحان دستگاه مه ساز امنیتی اعتقاد دارند این محصول دانش بنیان در کاهش سرقت‌های مسلحانه از طلا فروشی‌ها نقش داشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می‌گیرند؟/ شایع‌ ترین بیماری های اورولوژی در کشور
  • لیست مرکز کاشت دندان در تهران
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • بازسازی اورژانس‌ها در اولویت قرار گرفت
  • کاشت الکترود عمقی مغز برای درمان «سندروم لی» یک زن ۲۳ ساله
  • موفقیت مخترعان شیرازی در اختراع کیسه مدرج جمع آوری خون از ناحیه جراحی
  • بومی سازی صفحه ضدگلوله برای دستگاه مه ساز امنیتی در اصفهان
  • بومی سازی کاربردی ترین تجهیزات گلخانه ای کشور در مازندران
  • انجام موفقیت جراحی باز در بیمارستان اردکان