Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل محیط‌زیست خراسان رضوی از مدل زیست‌بومی برای کشف‌رود خبر داد و گفت: ما در کشف‌رود هیچ کاربری جز برای فضای سبز و تفرجی را نمی‌پذیریم و این موضوع را به استاندار خراسان رضوی هم اعلام کرده ایم.

به گزارش قدس آنلاین، تورج همتی در خصوص برنامه‌های اداره کل محیط زیست خراسان رضوی درباره کشف رود، گفت: در این خصوص، مدیریت زیست‌بومی، نقش جوامع محلی آنجا و فرآیند اطلاع‌رسانی و آموزش به ساکنان اطرافش پر رنگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل اداره محیط‌زیست خراسان رضوی با بیان اینکه شرایط برای احیاء کشف رود باید فراهم شود، تاکید کرد: کشف رود یک زیست بوم است و نگاه ما به آن باید به عنوان یک زیست بوم باشد، از همین رو توسط مشاور ذی‌صلاح طرح مدیریت این زیست بوم را تدوین کردیم.

وی ادامه داد: طرح تعیین بیلان آب کشف رود را دانشگاه خوارزمی کار کرده است و این دو طرح در واقع نقشه راه ما است.

مدیر کل اداره محیط‌زیست خراسان رضوی با بیان اینکه برنامه ما این است که بر اساس مدیریت زیست‌بومی در کشف‌رود فقط فعالیت سبز انجام بگیرد، تصریح کرد: این طرح برای ما مشخص می‌کند که آنجا محلی برای سایر کاربری‌ها نیست و کاربری‌های اطراف کشف‌رود باید کاربری سبز و تنها برای فضای سبز و گردشگری استفاده شود.

همتی در ادامه سخنانش به سایر اقدامات اشاره کرد و گفت: از جهاد کشاورزی خواسته‌ایم الگوی کشت در آنجا تعیین کند و در اختیار کشاورزان قرار دهد تا محصول مستقیم و غیر مستقیم با سفره مردم ارتباط نداشته باشد.

وی تاکید کرد: در کشف‌رود هیچ کاربری جز فضای سبز و تفرجی را نمی‌پذیریم و این موضوع را به استاندار خراسان رضوی هم اعلام کرده‌ایم.

مدیر کل محیط‌زیست خراسان رضوی در مورد کاربری تفرجی کشف‌رود نیز، خاطرنشان کرد: کاربری تفرجی هم در برخی از مناطق مثل شاهنامه قابل توجیه است تا برای شهرداری هم در بحث سرمایه‌گذاری موجه باشد.

همتی با بیان اینکه در این مدل زیست‌بومی و مدیریت تفرجی باید برای جامعه محلی آنجا نیز شغل ایجاد کنیم، اظهار کرد: مردمی که در آنجا ساکن هستند به نوعی ذی‌نفعان واقعی آن منطقه محسوب می‌شوند و باید انتفاعی داشته باشند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کشف رود تغییر کاربری فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۳۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای مشهد سالم است

مهدی اله‌پور مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: اگرچه میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۴۸ نشانگر هوای «پاک» است، اما شاخص‌های یک تا ۲ ساعت گذشته با عدد ۸۶ از شرایط «سالم» هوای این کلانشهر خبر می‌دهد.

او افزود: کیفیت هوای اغلب ۲۳ منطقه دارای ایستگاه سنجش کیفیت هوا در مشهد پاک است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: به شهروندان توصیه می‌شود در روز‌های دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند.

اله پور بیان کرد: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمد‌های غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • اولین واکنش به تصاویر تکان‌دهنده سرهای بریده خر در مشهد
  • سوال روز هفدهم طرح «زندگی با آیه ها»در خراسان رضوی
  • پیگیری خط کشی و علائم جاده صفی آباد به سمت خراسان رضوی
  • زنده گیری یک قلاده گرگ هار توسط پلیس مشهد
  • دومین جلسه هماهنگی جشنواره ورزشی ، تفریحی و فرهنگی دریاچه ارومیه
  • فضای مجازی شکارچی متخلف را لو داد
  • کیفیت هوای مشهد سالم است
  • فراهم شدن فضای خلق ایده‌های جدید تفریحی و گردشگری در اصفهان
  • مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد
  • عکس/ پلنگ ایرانی در پارک ملی تندوره خراسان رضوی