Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@18:49:21 GMT

مقام امنیتی عراق دستگیری زم در نجف را تکذیب کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۳۵۸۲

مقام امنیتی عراق دستگیری زم در نجف را تکذیب کرد

رییس کمیسیون امنیت شورای استان نجف، ادعاهای مطرح شده در خصوص دستگیری روح الله زم در این شهر و تحویل آن به مقامات ایرانی را نادرست خواند و آن را تکذیب کرد.

به گزارش ایمنا، "جواد الغزالی" روز جمعه به پایگاه خبری "بغداد الیوم" گفته است که آنچه برخی رسانه های خارجی درخصوص انجام عملیات دستگیری روح الله زم در نجف و تحویل او به مقامات ایرانی منتشر شده است، صحت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: در پی انتشار چنین خبری در  رسانه های خارجی و برخی شبکه های اجتماعی داخلی، موضوع را از طریق نهادهای امنیتی نجف پیگیری کردیم و مشخص شدن که چنین امری واقعیت ندارد و هیچ فردی با تابعیت ایرانی بازداشت نشده است. 

الغزالی افزود: تنها یک ایرانی در روزهای اخیر در حرم مطهر امام علی (ع) بازداشت شد که دستگیری او ابتدا به ظن داشتن مواد منفجره بود اما بعدا مشخص شد که مورد مربوط به باطری های تلفن همراه بوده اما همچنین مقداری نیز مواد مخدر از وی کشف و ضبط شد. 

در پی دستگیری روح الله زم، رسانه های غربی تلاش  کردند به گونه ای آن را به عراق مرتبط کنند و یک بار  از دستگیری او در اربیل عراق و بار دیگر در نجف خبرسازی کردند تا - به گفته برخی ناظران - خط خبری همیشگی خود را مبنی بر دخالت ایران در امور داخلی عراق و یا فعالیت نیروهای ایرانی در این کشور را به مخاطب القا کنند.

پیش تر وزارت داخله اقلیم کردستان عراق نیز ادعای برخی رسانه های غربی مبنی بر دستگیری نامبرده در اطراف شهر اربیل را نادرست خوانده و آن را تکذیب کرده بود.

منبع: ایرنا

کد خبر 393689

منبع: ایمنا

کلیدواژه: نجف دستگیری روح الله زم شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۳۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی ثابت شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جریان حکمت ملی عراق، عمار حکیم، رییس جریان حکمت ملی عراق در نشست مجمع بین‌المللی سلیمانیه گفت: معتقدیم هدف از پاسخ ایران، به آن اندازه که تثبیت حقش در پاسخ بود، تشدید تنش و گسترش دامنه درگیری نبود و رژیم صهیونیستی از دهه‌های گذشته اینگونه رسمی از سوی کشوری مورد حمله قرار نگرفته بود.

رییس جریان حکمت ملی عراق در ادامه تاکید کرد: پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی خود، یک متغیر ویژه به شمار می‌رود که قدرت ایران در شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی را با وجود همکاری بسیاری از کشورها با آن، ثابت می کند.

حکیم با بیان اینکه عراق موضع پیشگامی در یاری ملت فلسطین و همبستگی با فلسطین دارد، عنوان کرد: ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم، جنگ در غزه را متوقف و مصوبه شورای امنیت برای توقف جنگ و وارد کردن کمک‌ها را اجرا کند.

کد خبر 6081461

دیگر خبرها

  • دستگیری گردانندگان صفحات ضد امنیتی در قزوین
  • وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌
  • دستگیری گردانندگان دو صفحه ضد امنیتی در قزوین
  • تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران
  • مقام ایرانی به رویترز: هیچگونه حمله موشکی به خاک ایران صورت نگرفته /المیادین: چیزی جز یک حباب رسانه ای نبود /تمسخر اسرائیل از سوی رسانه های عربی 
  • وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد
  • تکذیب چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی
  • چاپ اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی؟
  • قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی ثابت شد
  • تقابل ایران و اسرائیل در تهران+ عکس