Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش المیادین، الحریری افزود: لبنان شرایط سخت و بی سابقه ای را در تاریخش سپری می کند.

وی گفت: به دلیل بدهی ها، هزینه های برق و هزینه پرداخت حقوق و از بین رفتن سرمایه ها با کسری بودجه زیادی مواجه هستیم.

نخست وزیر لبنان افزود: من از سه سال گذشته تا کنون برای حل دردهای لبنان تلاش کردم.

وی در ادامه گفت: حل واقعی مشکلات افزایش درآمدهای کشور از طریق باز گرداندن رشد اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الحریری اضافه کرد: اصلاحاتی که ما می خواهیم به معنای افزایش مالیات نیست، بلکه اصلاح قوانین قدیمی است که زمان زیادی از آن ها گذشته است.

وی گفت: مسئولیت ما این است که راه حلی برای مشکلات لبنان پیدا کنیم و من با اقدامات مسالمت آمیز در جهت بیان خواسته های معترضان موافق هستم.

نخست وزیر لبنان افزود: از دوستان بین المللی لبنان برای انجام اصلاحات در خواست کمک کردم؛ اما شرکای ما هیچ راه حل دیگری را طرح نکردند.

وی در ادامه گفت: طرح من برای نجات کشور از طریق کسب کمک های جامعه جهانی با موانع زیادی مواجه شد.

الحریری افزود: من برای جلوگیری از درگیری سیاسی در کشور در مسیر حل سیاسی گام برداشتم. من از اینکه به وظایفه خودم که همان حمایت از کشور است عمل کردم، پشیمان نیستم.  

وی در پایان گفت: اگر کسی هست که برای بحران اقتصادی راه حل دیگری دارد بیاید آن را اعلام کند و زمام امور را به دست گیرد.

هزاران لبنانی شامگاه پنجشنبه در اعتراض به اوضاع اقتصادی و اعمال مالیات های جدید در  خیابان های بیروت دست به تظاهرات زدند. این تظاهرات در سایر شهرها از جمله طرابلس در شمال، صور و نبطیه در جنوب و بعلبک در شرق نیز جریان دارد.

حجم بدهی های لبنان حدود ۸۰ میلیارد دلار اعلام شده که برای این کشور کوچک و کم جمعیت رقم بسیار بالایی است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۳۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنیس روی میز جوانان لبنان؛ صعود فرجی به مرحله حذفی با طعم صدرنشینی

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون تنیس روی میز، صبح امروز رقابت‌های تنیس روی میز کانتندر (آزاد جهانی) جوانان در لبنان با حضور بنیامین فرجی تنها نماینده پسر کشورمان در رده سنی زیر ۱۷ و زیر ۱۹ ساله‌ها آغاز شد.   بنیامین فرجی ملی پوش کشورمان در رده سنی زیر ۱۷ سال با دو پیروزی مقتدرانه ۳ بر صفر مقابل دو نماینده کشور میزبان به عنوان صدرنشین گروه اول، به مرحله حذفی راه یافت.   فرجی در دور اول حذفی با قرعه استراحت روبرو شد و در مرحله ۱/۴ پایانی با برنده دیدار ادهم اسماعیل از کشور مصر در مقابل احمد فاحش از لبنان مسابقه خواهد داد. رقابت‌های مرحله ۱/۴ پایانی رده سنی زیر ۱۷ سال چهارشنبه پیگیری خواهد شد.   ملی پوش کشورمان در رقابت‌های گروهی زیر ۱۹ ساله‌ها نیز چهارشنبه با حریفانی از کشور قزاقستان و لبنان به رقابت خواهد پرداخت.   الینا رحیمی دیگر ملی پوش ایرانی که رتبه ۲۹۲ رنکینگ دنیا را در اختیار دارد، در جدول گروه چهارم با فاطیما الداکدوکی صاحب رنکینگ ۴۶۵ دنیا و جول کاسب دو نماینده از کشور لبنان روبرو خواهد شد، رحیمی در آخرین مرحله گروهی با فیروز الشافی از مصر به رقابت خواهد پرداخت.   مسابقات کانتندر جوانان لبنان ۷ تا ۱۰ فروردین به میزبانی شهر بیروت در جریان است.

دیگر خبرها

  • بحران‌های اقتصادی کشور از حد متعارف فراتر رفته | فساد و فقدان دانایی‌، ما را با شوک‌های درون‌زا نیز روبرو کرده‌ | علائم نگران‌کننده در ایران داریم
  • فرشاد مومنی: بحران‌های اقتصادی کشور از حدود متعارف فراتر رفته است
  • دستورات مهم رئیسی پس از یک جلسه ۳ ساعته + جزئیات
  • پیگیری آخرین وضعیت توافقات و قرارداد‌های بین‌المللی دولت در جلسه ۳ ساعته با رئیس جمهور
  • پشت پرده حمله به شهروندان چینی در پاکستان چیست؟/ دولت نوپا در اسلام آباد با بحران امنیتی دست به گریبان شد
  • بارش های اخیر در۱۹استان قابل ملاحظه بود/اسکان عشایر در مناطق امن
  • تنیس روی میز جوانان لبنان؛ صعود فرجی به مرحله حذفی با طعم صدرنشینی
  • نتایج یک تحقیق: واحدهای مسکونی در بریتانیا نسبت به کشورهای پیشرفته کیفیت و کمیت پایین‌تری دارند
  • بسته 50 میلیارد دلاری برای نجات از بحران اقتصادی در مصر/ مصری ها برای تامین خوراک  مبارزه می کنند 
  • شیخ نبیل قاووق: آمریکا شریک جنایت‌ها در غزه است