Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد احتمال دوام آتش‌بس موقت بین ترکیه و کُردها زیاد است.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در پیامی توئیتری اعلام کرد که شانس بالایی را برای موفقیت آتش‌بس بین ترکیه و گروه‌های کُرد مستقر در شمال شرقی سوریه قائل است.

بیشتر بخوانید: ترامپ: تحریم ترکیه بهتر از جنگیدن در سوریه است

ترامپ یک روز پس از توافق بین هیئت آمریکایی و طرف ترکیه‌ای برای آتش‌بس موقت ۵ روزه در شمال شرقی سوریه، در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «هم‌اکنون با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه صحبت کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به من گفت که [پس از توافق آتش‌بس] موارد معدودی از تک‌تیراندازی و شلیک خمپاره وجود داشته که به‌سرعت متوقف شده است. او خیلی مایل است که آتش‌بس یا توقف درگیری جواب بدهد.کُردها نیز همین را می‌خواند و اینکه راهکار نهایی حاصل شود.»

وی افزود: «خیلی بد است که این تفکر از سال‌ها قبل وجود نداشته و [آتش‌بس] تنها از طریق چسب‌زخم‌های ضعیف و به شیوه‌ای مصنوعی برقرار بوده است. هر دو طرف حسن نیت دارند و شانس موفقیت [آتش‌بس] واقعاً خوب است.»

بعد از ظهر دیروز پنج‌شنبه هیئت آمریکایی به سرپرستی «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور این کشور و مذاکره‌کنندگان ترکیه‌ای که در رأس آنها شخص رئیس‌جمهور رجب طیب اردوغان حضور داشت، برای اجرای یک آتش‌بس موقت بین ارتش ترکیه و گروه‌های مسلح کُرد در شمال شرقی سوریه به توافق رسیدند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اربعین تحولات عراق تحولات یمن ترامپ حسن توئیتر سوریه رجب طیب اردوغان ارتش ترکیه توییتر امریکا مایک پنس ترکیه تحولات منطقه تحولات ترکیه دولت ترکیه تحولات سوریه حمله به سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۳۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: اسرائیل زیر فشار حمله است

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و با بیان اینکه رژیم صهیونیستی اکنون زیر فشار حمله است، مدعی شد: اگر من رئیس جمهور ایالات متحده بودم هرگز این حمله اتفاق نمی‌افتاد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از نیویورک پست، رئیس جمهور سابق آمریکا با انتشار پستی در شبکه اجتماعی «تروث سوشیال» بدون اشاره به اینکه حمله پهپادی ایران علیه سرزمین‌های اشغالی در واکنش به تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه صورت گرفته است این حملات را محکوم کرد و ادعا کرد: اگر من رئیس جمهور ایالات متحده بودم، هرگز این حمله اتفاق نمی‌افتاد.

ترامپ همچنین با انتقاد از رویکرد رئیس جمهور آمریکا در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی، نوشت: جو بایدن در چنین شرایطی به جای سخنرانی زنده درباره (رژیم) اسرائیل آن را ضبط می‌کند. الان زمان سخنرانی‌های از پیش ضبط شده نیست.

کد خبر 744269

دیگر خبرها

  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد
  • این بار «ترامپ خواب‌آلود»، سوژه شد
  • ترامپ در دادگاه حاضر شد/ او نخستین رئیس‌جمهور سابق آمریکاست که در یک پرونده جنایی محاکمه می‌شود
  • ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده‌ای جنایی
  • ترامپ هم رئیس‌جمهور بود ایران به رژیم صهیونیستی حمله می‌کرد
  • پایان برتری زود‌هنگام ترامپ بر بایدن
  • لوکاشنکو: دلیلی برای امضای توافق صلح بین روسیه و زلنسکی نیست
  • ترامپ: حمله ایران به اسرائیل نشان‌دهنده ضعف آمریکا بود
  • اسرائیل زیر فشار حمله است
  • ترامپ: اسرائیل زیر فشار حمله است