Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، علیرضا رییسی، در حاشیه برگزاری شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت کشورهای مدیترانه شرقی با تاکید بر اینکه افزایش مالیات ارتباط بسیار مستقیمی بر کاهش مصرف دخانیات دارد، اظهار کرد: بعضی از کشورهای منطقه که مالیات دخانیات را ۱۰۰ درصد افزایش داده اند، مشاهده کردند که مصرف آن بسیار کاهش پیدا کرده است و نمونه آن در کشور ترکیه و سایر کشورهای دیگر نیز گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اینکه ایران رییس مجمع و کنوانسیون جهانی مبارزه با دخانیات است، انتظار می‌رود که شایسته‌ این جایگاه باشیم. در این خصوص دو فاکتور حائزاهمیت است؛ اول اینکه خوشبختانه مجلس شورای اسلامی، بالاخره پس از سال‌ها پذیرفت که مالیات دخانیات را افزایش دهد، البته به نقطه ایده‌آل نرسیده‌ایم، اما همین میزان افزایش را هم نقطه شروع می‌دانیم. دوم هم اینکه اقدام شورای نگهبان در مورد عدم تایید استفساریه مربوط به استفاده از قلیان در قهوه خانه‌ها، جای تقدیر داشته و می‌تواند بسیار امیدوارکننده باشد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه استان قم به عنوان استان بدون دخانیات انتخاب شده است، عنوان کرد: اقدامات به‌ صورت نمادین در این استان آغاز شده است و امیدواریم سایر استان ها هم به پیروی از این استان بتوانند کار را پیش برند.

بنابر اعلام ، وی خاطرنشان کرد: در اجلاس هم تاکید شد که افزایش مالیات بر دخانیات می‌تواند راه بسیار مناسبی در کاهش مصرف دخانیات باشد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مالیات کشورهای منطقه ترکیه ایران شورای نگهبان قلیان قهوه وزارت بهداشت استان قم ترکیه شورای نگهبان کشورهای منطقه وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۳۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موارد مصرف مالیات باید برای مردم تبیین شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم حضرت معصومه در دیدار رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: مالیات باید از همه مردم گرفته شود چرا که اگر تنها از بخشی از مردم اخذ شود، بیشتر شبیه جریمه خواهد بود.

وی گفت: نباید این تلقی در کشور ایجاد شود که اخذ مالیات برای برخورد با متمکنین صورت می‌گیرد بلکه باید فلسفه مالیات به خوبی تبیین شود.

آیت الله سعیدی با اشاره به جایگاه مالیات در اداره کشور گفت: معادن و ذخایر کشور برای نسل‌های مختلف و همه افرادی است که در این سرزمین زندگی می‌کنند و نباید برای هزینه‌های جاری و روزمره مورد مصرف قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان قم با تاکید بر تبیین مالیات برای مردم گفت: برخی از مردم متوجه نیستند که درآمدهایشان در این کشور به دست آوردند و برای امنیت و فعالیت‌های تجاری و درآمدی که دارند باید مالیات پرداخت کنند.

دیگر خبرها

  • شش اشتباه رایج در روند کاهش وزن
  • لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم به نفع جهش تولید است
  • موارد مصرف مالیات باید برای مردم تبیین شود
  • مهمترین خبرهای ۲۹ فروردین/فقط «دخانیات» تحریم نشد!
  • چشم انداز تاریک تقاضا مانع افزایش قیمت نفت شد
  • از سیر تا پیاز درباره قهوه
  • کاهش مالیات در کنار مشوق های مالیاتی باعث رقابت‌پذیری تولید و افزایش سرمایه گذاری خواهد شد
  • افزایش ۳۵ درصدی بهره وری آب در سطح مزرعه با سامانه آبیاری قطره‌ای
  • تا ۵ سال آینده در کشورهای پیشرفته سیگار پیدا نمی‌شود/ دخانیات تنها صنعتی که پس از انقلاب تحریم نشد!
  • یک «کام» تلخ تا مرگ زودرس/ فقط «دخانیات» تحریم نشد!