Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-23@20:39:47 GMT

پاپ با آیت الله سیستانی دیدار می کند

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۳۸۸۱

پاپ با آیت الله سیستانی دیدار می کند

یونادم کنا” عضو پارلمان عراق از تصمیم پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان جهان برای سفر به عراق در آغاز سال جدید میلادی خبر داد.

وی اشاره کرد: پاپ فرانسیس چند ماه پیش زمان سفر خود به عراق را در آغاز سال جدید میلادی اعلام کرده و تاکنون تغییر نداده است.

عضو پارلمان عراق تصریح کرد: پاپ در سفر خود به عراق از مقام حضرت ابراهیم (ع) در شهر “اور” استان ذی قار بازدید می‌کند و با مراجع تقلید نجف اشرف و علمای بغداد دیدار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یونادم کنا افزود: سفر پاپ به عراق در جهت حمایت از اقلیت‌های دینی و صلح اجتماعی و گشایش دور جدیدی از ارتباط میان کشور‌های جهان می‌باشد.

شایان ذکر است که واتیکان چندی پیش از موعد سفر پاپ فرانسیس به عراق و دیدار با مراجع دینی نجف اشرف خبر داده بود.

پاپ فرانسیس اولین پاپی است که به عراق سفر خواهد کرد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: پاپ فرانسیس سیستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۳۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: عراق یک مرکز تجاری مهم برای ترکیه است

رئیس‌جمهور ترکیه که در صدر هیأتی بلندپایه و بعد از ۱۲ سال وارد بغداد شده است، می‌گوید عراق یک مرکز تجاری مهم برای ترکیه است.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، بعدازظهر امروز (دوشنبه)، با «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

اردوغان، ظهر امروز، در صدر هیأتی بلندپایه از وزرای این کشور وارد عراق شده است. «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه اخیرا در کنفرانسی مطبوعاتی در ترکیه اشاره کرد که قرار است دو طرف در این سفر بیش از ۲۰ توافقنامه و قرارداد امضا کنند.

براساس گزارش پایگاه خبری «المعلومه»، اردوغان در حاشیه دیدار با السودانی به او گفته است که ترکیه در جنگ با تروریسم و در تقابل با چالش‌های امنیتی، محیط‌زیستی و اقتصادی در کنار عراق است.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه اضافه کرد: «عراق یک مرکز تجاری مهم برای ترکیه است و بهتر است سازوکارهای همکاری تجاری و اقتصادی توسعه یابد.»

اردوغان همچنین گفت: «نیاز عراق به آب را درک می‌کنیم و سعی می‌کنیم از طریق‌ کمیته‌های مشترک در این زمینه همکاری کنیم.»

عراق چند سالی است که با مشکل کم‌آبی و تبعات ناشی از آن از جمله طوفان‌های شن دست و پنجه نرم می‌کند. یکی از منابع اصلی تامین آب عراق رودهای دجله و فرات هستند که هر دو از خاک ترکیه سرچشمه می‌گیرند.

ترکیه با سدسازی در مسیر این دو رودخانه حیاتی باعث شده است آب کمتری وارد عراق شود و در نتیجه عراق نیاز مبرمی به آب داشته باشد.

مقامات عراقی بارها با ارسال هیأت‌های متعدد به ترکیه از این کشور درخواست اجازه ورود مقادیر بیشتری آب به خاک خود را کرده‌اند که این درخواست بی‌نتیجه بوده است.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • اردوغان: عراق یک مرکز تجاری مهم برای ترکیه است
  • خیران سیستانی یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال در جشن گلریزان کمک کردند
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا
  • حمایت دانش آموزان سیستانی و بلوچ از عملیات غرورآفرین وعده صادق
  • تکذیب بیانیه منسوب به کتائب حزب‌الله عراق
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکایی را از سر می‌گیریم
  • فوری؛ حزب‌الله عراق از آغاز مجدد حملات به نیروهای آمریکایی خبر داد + اولین تصاویر | حمله با ۵ موشک
  • پاپ: خاورمیانه مسیر گفتگو و دیپلماسی را در پیش بگیرد