Web Analytics Made Easy - Statcounter

«امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه را «دیوانگی» خواند و از غرب و ناتو به دلیل بی‌عملی در قبال اقدام ترکیه انتقاد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز ، مکرون روز جمعه پس از اجلاس «شورای اروپا» در بروکسل به خبرنگاران گفت: آنچه را که در روزهای اخیر رخ داده است یک اشتباه جدی غرب و ناتو در منطقه می‌دانم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مساله اعتبار ما را در یافتن شرکایی که احساس کنند در طولانی‌مدت در کنار ما مورد حمایت قرار می‌گیرند، تضعیف می‌کند. این اقدام همچنین عملکرد ناتو را زیر سوال می‌ برد.

رئیس جمهوری فرانسه افزود که در توئیتر از اقدام آمریکا برای خروج از شمال سوریه مطلع شد و این موضوع ، اروپا را به شریک کوچک‌ تر آمریکا در خاورمیانه تبدیل کرد.

مکرون اظهار داشت که وی، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در هفته‌ های آینده احتمالا در لندن با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه دیدار و گفت و گو خواهند کرد.

رئیس جمهوری فرانسه افزود: مهم است که سه کشور اروپایی و ترکیه دیدار کرده و هماهنگ شوند. ما باید ببینیم که ترکیه به کجا می‌رود و اوضاع را به وضعی منطقی باز می‌گرداند.

ترکیه چهارشنبه ۱۷ مهرماه در عملیاتی با نام «چشمه صلح» به بخش‌ های کردنشین شمال شرق سوریه حمله کرد. آنکارا هدف از این اقدام را مقابله با پ.ک.ک و یگان‌ های مدافع خلق (ی.پ.گ) عنوان کرده است.
بسیاری از کشورها از جمله اروپایی‌ ها به این اقدام ترکیه اعتراض کرده و برخی از آنها فروش سلاح به ترکیه را متوقف کرده‌اند. آمریکا و ترکیه به توافق رسیده‌اند تا طرف‌ های درگیر در حمله شمال سوریه آتش‌ بس کنند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مکرون حمله ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۳۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه

پس از حمله پهپادی به مقر فرماندهی حشدالشعبی در پایگاه کالسو در غرب سوریه و ادعای آمریکا در عدم قبول مسئولیت این تجاوز، به فاصله کمتر از ۲۴ ساعت، دو پایگاه اشغالگران آمریکایی در خراب الجیر و میدان نفتی العمر در شرق سوریه هدف حملات قرار گرفت. - اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، پس از دو ماه آرامش در جبهه های شرق سوریه، مقر فرماندهی حشدالشعبی در پایگاه کالسو در غرب عراق هدف حملاتی قرار گرفت که آمریکا مدعی شد مسئولیتی در این تجاوز نداشته است.

 

.

 

پس از این اقدام، دو پایگاه نظامی آمریکا در خراب الجیر در شمال شرقی شهر حسکه و میدان نفتی العمر در شرق دیرالزور هدف حملات پهپادی و موشکی قرار گرفتند که علی رغم شایعات مطرح شده در ساعات نخست این عملیات، با بیانیه کتائب حزب الله عراق همراه شد که هرگونه مسئولیت در این عملیات را رد کرد.

به رغم هشدار های امنیتی نیروهای آمریکایی، گزارش های منابع تسنیم حاکی از آن است که یکی از موشک ها به مجاورت نقطه پدافندی و سالن اجتماعات داخل پایگاه آمریکا در میدان العمر اصابت کرده است.

«حسن العجیلی»؛ روزنامه نگار سوری در تشریح جزئیات حملات پهپادی و موشکی به دو پایگاه آمریکا در شرق سوریه به خبرنگار تسنیم در حلب گفت: در جریان این حمله پایگاه العمر با چهار موشک و یک پهپاد و پایگاه خراب الجیر با سه موشک و سه پهپاد به اختلاف یک ساعت هدف حمله قرار گرفتند.

پایگاه آمریکا در شمال حسکه هدف حمله پهپادی قرار گرفت

 

حملات علیه پایگاه های آمریکایی در شرق سوریه پس از تجاوز به مقر فرماندهی در پایگاه کالسو نشانگر رد و بدل شدن پیام های غیر مستقیم میان طرف های درگیر در این جبهه است که هیچ حمله ای به پایگاه های مقاومت اسلامی عراق و سوریه بدون پاسخ باقی نخواهد ماند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در نشست بریکس
  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه
  • انتقاد رهبر حزب رفاه ترکیه از اردوغان: آیا شایسته ترکیه است که علیه ایران با اسرائیل همکاری کند؟
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • رئیسی: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود/ رئیس جمهور سریلانکا: ما حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کردیم
  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • یک روح قاتل در دو بدن
  • انجام اقدامات لازم برای اعزام آزمایشی نخستین قطار ترانزیتی از افغانستان به ترکیه
  • رئیس جمهور روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت