Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به سرزمین‌های اشغالی تلاش کرد نگرانی‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره ایران در نتیجه خروج نظامیان آمریکا از منطقه را کاهش دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به سرزمین‌های اشغالی به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اطمینان داد کشورش همچنان بر مقابله با ایران تمرکز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، دیدار پامپئو با نتانیاهو به این منظور انجام شد تا به او اطمینان دهد خروج آمریکا از شمال سوریه موجب تقویت موضع ایران در منطقه نخواهد شد.

پامپئو روز جمعه در نشست خبری مشترک با نتانیاهو ادعا کرد: «تمام تلاش خود را نه تنها علیه تهدید جمهوری اسلامی ایران علیه اسرائیل، بلکه علیه کل منطقه و جهان، به کار می‌گیریم».

وی همچنین ادعا کرد نیرو‌های آمریکایی می‌توانند به‌طور دقیق مرز‌های عراق و سوریه را علیه تحرکات ایران، پایش کنند.

پامپئو در این خصوص مدعی شد: «می‌دانیم مناطقی وجود دارد که ایران از طریق آن‌ها سیستم‌های تسلیحاتی را به سوریه و لبنان منتقل می‌کند که اسرائیل را مورد تهدید قرار می‌دهد. ما هرکاری که بتوانیم انجام می‌دهیم تا اطمینان یابیم این ظرفیت را داریم که آن‌ها را شناسایی کنیم تا بتوانیم در مجموع پاسخ مناسبی بدهیم».

هفته گذشته ترامپ بعد از مکالمه تلفنی با اردوغان اعلام کرد که ارتش آمریکا در آستانه عملیات ارتش ترکیه در مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در شمال سوریه، این مناطق را ترک می‌کند. بر اساس توافق صورت‌گرفته میان واشنگتن و آنکارا، قرار است ترکیه در ازای عقب‌نشینی نیرو‌های آمریکایی، نگهداری چند هزار اسیر داعشی را که در حال حاضر در اختیار شبه نظامیان کرد هستند، بر عهده بگیرد.

«لیندسی گراهام»، نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا که پنجشنبه گفت: با نتانیاهو تلفنی صحبت کرده، تصریح کرد: «نتانیاهو علاوه بر بازگشت داعش درباره اینکه ایران بزرگترین برنده خلأ قدرت ایجاد شده توسط ما باشد، نگران است».

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مایک پامپئو بنیامین نتانیاهو نابودی اسراییل حمایت از اسراییل اسراییل و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۳۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه اردن در نیویورک

دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارهای دیپلماتیک خود در نیویورک، با آقای ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش مشرق، دکتر امیرعبداللهیان تداوم حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی و عدم اراده این کشور برای پایان جنگ در کنار جنگ طلبی نتانیاهو را دلیل اصلی ادامه نسل‌کُشی علیه فلسطینیان دانست و بر لزوم تداوم تلاش جامعه جهانی بویژه کشورهای اسلامی برای پایان نسل‌کُشی تاکید نمود.

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان در این گفتگو ضمن تشریح ضرورت و ابعاد اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در چهارچوب دفاع مشروع و هشدار و پاسخ تنبیهی به حمله گستاخانه رژیم اسراییل بر سفارت کشورمان در دمشق، تاکید کرد، اقدام نظامی ایران بسیار دقیق و حساب شده علیه پایگاه های نظامی و اطلاعاتی مبدأ حمله به مکان دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

دکتر امیرعبداللهیان با تاکید بر عزم راسخ جمهوری اسلامی ایران در مسیر کمک به تقویت صلح و ثبات در منطقه افزود، این پاسخ نظامی به حمله اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود و در صورت ارتکاب هر گونه اقدام ماجراجویانه بعدی از سوی رژیم اسرائیل، این بار پاسخ ایران قاطع، فوری و حداکثری خواهد بود.

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به وضعیت وخیم جاری در فلسطین اشغالی و نوار غزه در نتیجه تداوم جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، خواستار اقدام قاطع جامعه بین المللی و بویژه سازمان همکاری اسلامی و کشورهای عضو در مقابله با این رژیم و توقف جنایات آن شد.

آقای ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و تشکر از تلاش‌های دیپلماتیک کشورمان برای توقف جنگ علیه غزه، گفت، قضیه فلسطین برای اردن از اولویت بسیاری برخوردار است و ما به تلاش‌های خود برای پایان جنگ علیه غزه ادامه خواهیم داد.

وی شرایط فلسطین را سخت و پیچیده خواند و با تبیین تلاش‌های سیاسی جاری گفت اردن با تمام امکان، تلاش خود را برای توقف جنگ علیه غزه ادامه خواهد داد. وی دیدگاه‌های کشورش در خصوص راه حل سیاسی بحران فلسطین را تشریح کرد. همچنین مخالفت قاطع اردن را با هرگونه تلاش برای کوچاندن فلسطینیان به کشورهای همجوار مورد تاکید قرار داد.

وی دیدگاه‌های دو کشور اردن و ایران مبنی بر لزوم پایان بخشیدن به جنگ علیه غزه در سریعترین زمان‌ ممکن را دیدگاهی مشترک دانست و بر تداوم تلاش‌های در این مسیر تاکید کرد.

در این دیدار همچنین برخی موضوعات دوجانبه و منطقه ای مورد تبادل نظر قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • اولین تصویر از دیدار وزاری خارجه ایران و اردن در نیویورک
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه اردن در نیویورک
  • تماس تلفنی وزیر امورخارجه قطر و آمریکا؛ محور گفتگو چه بود؟
  • نتانیاهو؛ آقای شکست
  • شمس الواعظین: ایران در زمین نتانیاهو بازی نکند
  • نتانیاهو آقای شکست؛ ۱۷ باخت بزرگ نخست‌وزیر جنجالی
  • نتانیاهو: جامعه بین‌الملل یکپارچه علیه ایران بایستد
  • وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد | به ۳۲ کشور پیام دادم و ...
  • هشدار مادورو نسبت به ماجراجویی جدید نتانیاهو علیه ایران
  • هشدار مادورو نسبت به ماجراجویی جدید «نتانیاهو دیوانه» علیه ایران