Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-20@00:47:25 GMT

معجزه داروهای گیاهی دردرمان زگیل

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۴۳۲۲

زگیل عارضه شایع در مناطق مرطوب است که برای آن روش های درمان گیاهی موثری وجود دارد. ناطقان: زگیل زائده ای گوشتی است که بیشتر در دست‌ها و پا‌ها رشد می کند، اما احتمال اینکه در نقاط دیگر بدن هم دیده شود وجود دارد. این بیماری ویروسی و مسری است که از طریق تماس پوستی، دست دادن، استفاده از حوله فردی که مبتلا به زگیل است، انتقال می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معجزه داروهای گیاهی در درمان زگیل

زگیل‌ها هم مانند برخی از عارضه‌های پوستی انواع متعددی دارند. زگیل معمولی غده گوشتی سفت و زبری است که بر روی دست‌ها و پا‌ها به وجود می‌آید. زگیل تناسلی زائده پوستی است که در ناحیه کشاله ران، اطراف مقعد و نواحی تناسلی پدید می‌آید. اندازه این زائده‌های پوستی بر حسب محلی که به وجود می‌آید متفاوت است.

اکثر افراد تصور می‌کنند که زگیل تناسلی با تبخال تناسلی تفاوت ندارد. اما بین این دو عارضه تفاوت وجود دارد؛ تبخال تناسلی از ویروس‌هایی است که به ویروس‌های مربوط به صورت شباهت دارد و ممکن است در دوران بارداری از مادر به جنین منتقل شود، اما  زگیل تناسلی از این ویروس به وجود نمی‌آید و از مادر به جنین انتقال نمی یابد.

نوع دیگر این عارضه، زگیل پهن است که به رنگ قهوایی مایل به زرد است که در ناحیه گردن، دست ها، پا‌ها، مچ و زانو‌ها ایجاد می‌شود.

چه کسانی در خطر ابتلا به این غده گوشتی هستند؟

اغلب افرادی که سیستم ایمنی بدنی ضعیفی دارند مانند افراد مسن و کودکان و افرادی که ساکن مناطقی با هوای مرطوب هستند، به این عارضه مبتلا می‌شوند.

کودکان و افراد مسن به دلیل ساختمان سیستم ایمنی ضعیف بدنشان به سرعت ویروس زگیل را جذب می کنند. ماندگاری بعضی از زگیل‌ها فقط به ایمنی بدن بستگی دارند، به طوری که هر چه ایمنی بدن کودکان بیشتر باشد، طی چند ماه زگیل‌ها از بین می‌رود.
شیوع ویروس زگیل

یکی از محل‌های مهم برای شیوع این ویروس در مناطق مرطوب است. به طوری که اگر پوست سالمی داشته باشید و به طور مداوم و همیشگی در محل‌های مرطوب باشید و در محیطی که هستید ویروس زگیل هم وجود داشته باشد، دچار این غده گوشتی می‌شوید.
زگیل‌ها را چگونه درمان کنیم؟

زگیل‌ها به صورت ناگهانی ایجاد می شوند. در گذشته این زائده‌های پوستی با روش‌های سنتی پس از به وجود آمدن از بین می‌رفتند و عود نمی کردند. امروزه هم زگیل‌ها را با استفاده از استیک اسید می توان سوزاند.

معجزه داروهای گیاهی در درمان زگیل
درمان گیاهی زگیل

برای زگیل درمان های گیاهی موثری وجود دارد که از آن جمله می توان به سیر و سرکه سیب اشاره کرد. سیرخاصیت‌های فراوانی مانند خاصیت ضد ویروسی، ضد باکتری و ضد قارچ دارد. برای درمان زگیل روزی یک بار به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه یک سیر را در جایی که زگیل رشد کرده خرد کنید و پس از آن جایی که سیر را خرد کرده اید با آب بشویید.

سرکه سیب هم خواصی مانند سیر دارد. راه درمان زگیل به وسیله سرکه سیب به این صورت است که دو قاشق سرکه را با آب مخلوط کنید و با استفاده از دستمال یا پنبه تمیز بر روی زگیل بمالید و با گاز استریل باندپیچی کنید. این درمان را طی چند ماه انجام دهید.

معجزه داروهای گیاهی در درمان زگیل

برای پیشگیری از تشدید این عارضه  حتی المقدور از تماس پوستی با افرادی که دارای زگیل هستند خودداری کنید. والدین مراقب باشند کودکانی که دچار این عارضه هستند از خاراندن آن پرهیز کنند. فرد مبتلا به زگیل نباید غده گوشتی خود را با اجسام تیز مانند چاقو یا تیغ از بین ببرد، زیرا ممکن است باعث جراحت و وخیم تر شدن آن شوند.  لازم است افراد در مناطق مرطوب مانند حمام‌های عمومی، استخر‌ها  و پارک‌های آبی از کفش و دمپایی شخصی استفاده کنند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: معجزه ، داروهای گیاهی ، درمان ، زگیل

منبع: ناطقان

کلیدواژه: معجزه داروهای گیاهی درمان زگیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۴۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

با این حال تا به امروز هیچ گونه انتقال H۵N۱ از انسان به انسان ثبت نشده است.

این متخصص سازمان جهانی بهداشت گفت: H۵N۱ یک عفونت آنفلوآنزا است که عمدتا در طیور شروع شده و طی یکی دو سال اخیر گسترش یافته و به یک بیماری همه گیر جهانی مشترک بین انسان و دام تبدیل شده است.

وی افزود: البته نگرانی بزرگ این است که این ویروس علاوه بر آلوده کردن طیور، در بین پستانداران هم گزارش شده و ممکن است بتواند انسان ها را نیز آلوده کند و در نهایت انتقال انسان به انسان نیز رخ دهد.

به گزارش سایت اطلاع رسانی سازمان ملل، این مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت با اشاره به شیوع مداوم ویروس H۵N۱ در بین گاوهای شیرده در ایالات متحده، از مقامات این کشور خواست تا نظارت دقیقی بر روند گسترش این ویروس داشته باشند.

ویروس آنفلوآنزای پرندگان که اکنون توجه‌ها را به خود جلب کرده است، نخستین بار در سال ۱۹۵۹ شناسایی شد. از سال ۲۰۲۰، این ویروس در میان گونه‌های حیوانی بیشتری گسترش یافته است؛ از جمله سگ‌ها و گربه‌ها در چندین کشور.

علائم آنفلوآنزای پرندگان مانند هر آنفلوآنزای دیگر از جمله سرفه، بدن درد و تب است. با این حال، برخی از افراد حتی ممکن است به ذات‌الریه شدید مبتلا شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • معجزه استقلال خوزستان در سیرجان؛ ۲گل بعداز ۹۰
  • از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم و چگونه باید آن را درمان کنیم ؟
  • فیلم/ افتتاح اولین خط تولید داروهای استنشاقی در استان سمنان
  • فیلم| افتتاح اولین خط تولید داروهای استنشاقی در سمنان
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • شمشیر دو لبه‌ای به نام کورتون | پاسخ به همه سؤالات و نگرانی‌ها درباره چگونگی مصرف داروهای ضدالتهابی
  • تولید ۲۵۰ میلیون مکمل/ صادرات ۱۳ میلیون دلاری داروهای سنتی
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند