Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-16@22:48:45 GMT

مطهری: قیام امام‌حسین‌(ع) یک اصلاح اجتماعی بود

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۴۸۵۵

مطهری: قیام امام‌حسین‌(ع) یک اصلاح اجتماعی بود

آفتاب‌‌نیوز :

علی مطهری جمعه‌شب در جمع گروهی از مردم و جوانان یزد افزود: حرکت امام‌ حسین (ع) در محرم در راستای پاسخگویی به بشریت و تحقق حق و عدالت بود و اگر این قیام صورت نمی‌گرفت اثری از اسلام ناب باقی نمی‌ماند.

وی ادامه داد: حضرت سیدالشهدا (ع) با نهضت خود با ظلم و نفاق مبارزه عملی کرد و چهره واقعی اسلام و آموزه‌های دینی را به تمام انسان‌ها در تمام اعصار منتقل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یزید در زمان خود خلافت را به سلطنت تبدیل کرده بود بنابراین خامس آل‌عبا (ع) با قیام خود بین خلافت و خلافت‌اسلامی جدایی انداخت.

مطهری اظهار داشت: عامل نفاق در جامعه اسلامی را باید یکی از مهمترین زمینه‌های بروز قیام امام‌حسین (ع) ذکر کرد و این خصلت ناپسند در طول تاریخ ممکن است در تمام جریان‌های فکری و اجتماعی بروز و ظهور پیدا کند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رسالت ما با توجه به قیام امام‌حسین (ع) در آن است که همواره با هوشیای مواظب نفاق و توطئه‌های دشمنان باشیم .

مطهری گفت: قطعا انقلاب اسلامی ما که بالاتر از زمان پیامبر (ص) در صدر اسلام و قیام امام‌حسین (ع) نیست بنابراین باید همواره با درس‌آموزی از آنها در مسیر حقیقت گام نهاد.

وی تصریح کرد: یک موضوع مهم این است که گاهی مواقع یک جریان فکری و رسمی که نمی‌تواند در مقابل یک نهضت و انقلاب مقاومت کند وارد شعارهای تنده شده و به دنبال کنار زدن جریان دیگر است.

نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: عاملی که همواره جریان انقلاب و نهضت را تهدید می کند نفاق است و باید با بیداری برای مقابله با آن اقدام مناسب داشت.

مطهری به نقش امامان در طول تاریخ بشریت و اسلام اشاره و خاطر نشان کرد: امام، انسان مافوق و کامل است که به لطف الهی به مقام عصمت رسیده است.

وی به نقش شهید محراب حضرت آیت‌الله صدوقی در انقلاب اسلامی اشاره کرد و از تلاش وی در زمینه‌های مختلف و همراهی با نظام و امام (ره) قدردانی کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: علی مطهری امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۴۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهره هنر انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در سال ۱۴۰۳ معرفی شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در آیین جشنی که ۲۶ فروردین سال جاری به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در حوزه هنری آذربایجان غربی با حضور مسئولان و اصحاب فرهنگ هنر شهرستان ارومیه برگزار شد، حسین غفاری از نویسندگان پیشکسوت عرصه ادبیات دفاع مقدس استان آذربایجان غربی به عنوان چهره هنر انقلاب معرفی شد و از سال‌ها تلاش و کوشش ایشان در این عرصه با اهدای لوح‌های تقدیر و هدایای نقدی از طرف حوزه هنری و سایر دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان تقدیر به عمل آمد.

«حسین غفاری» متولد سال ۱۳۴۵ شمسی در شهرستان ارومیه و یکی از نویسندگان پرتلاش و متعهد عرصه ادبیات دفاع مقدس و بازنشسته اداره کل آموزش و پرورش استان می‌باشد که تولید و انتشار چندین عنوان کتاب از جمله «مشک و بیدمشک، براده‌های خورشید، جاده‌های سخت، نورنامه، آسمان به گوش، نسل خورشید، آینه‌های اخلاص و مسافر با موضوع دفاع مقدس را در کارنامه هنری خود دارد.

بیش از این نیز واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری آذربایجان غربی طی سال ۱۳۹۷ شمسی در قالب ویژه برنامه ادبی «گوروش» از حسین غفاری تجلیل کرده بود.

دیگر خبرها

  • رأی اعتراضی مردم این استان به اصولگرایان است یا اصلاح طلبان؟
  • انتخاب چهره هنر انقلاب اسلامی آذربایجان غربی
  • آذربایجان شرقی تنها استانی که در انتخابات اسفند ۱۴۰۲، اصلاح طلبان در آن پیروز شدند
  • قیام مردم ورامین حرکتی که در تاریخ ماندگار شد
  • پاسخ سپاه به اسراییل جریان بزرگ تمدنی را قوت بخشید
  • پاسخ سپاه به اسرائیل جریان بزرگ تمدنی را قوت بخشید
  • تسریع در ساماندهی آستان امام‌زاده حسین (ع) اولویت شورا است
  • چهره هنر انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در سال ۱۴۰۳ معرفی شد
  • مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس برای تعطیلی پنج‌شنبه‌ها
  • مردم خشنود از تحقق «وعده صادق»/ زندگی عادی در جریان است