Web Analytics Made Easy - Statcounter

 میرمسعود حسینیان با اشاره به موارد امنیتی که زائران باید در مراسم اربعین حسینی مدنظر قرار دهند، بیان کرد: بنده یک مجموعه‌ای را به نام «توصیه‌های اربعینیه» تهیه کرده‌ام که شامل ۹۰ توصیه‌ به زائران از لحظه حرکت از منزل تا لحظه برگشت به آن را شامل می‌شود و در سایر رسانه‌ها نیز مورد توجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اخبار اجتماعی- وی ادامه داد: در مجموعه «توصیه‌های اربعینیه» اشاره کرده‌ام، درست است که نیرو‌های امنیتی ایران و عراق، امنیت زائران دو کشور را تامین می‌کنند ولی زائران نیز باید امنیت بهداشتی و شخصی خود را رعایت کنند.

سرکنسول ایران در کربلا تاکید کرد: با توجه به طول مسافت، گرما، ازدحام جمعیت و .. زائران محترم  باید رعایت مسائل بهداشتی را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموعه «توصیه‌های اربعینیه» درباب حفظ امنیت شخصی هم  به زائران پیشنهاد شده تا از گرفتن هرگونه امانت از افرادی که نمی‌شناسند و همچنین ارائه اطلاعات به افرادی که نمی‌شناسند، خودداری کنند.

حسینیان اضافه کرد: توصیه می‌کنم با توجه به تراکم جمعیتی که در روز‌های پایانی مراسم راهپیمایی اربعین وجود دارد، زائران  هرچه سریعتر کربلا را ترک کنند. هم اکنون دو تا سه میلیون زائر ایرانی و نیز زواری از عراق و دیگر کشور‌ها در عراق حضور دارند، برای اینکه امکانات مسافربری کشور این جمعیت را مورد پوشش قرار دهد و از ازدحام جمعیت در جاده‌ها جلوگیری شود، از زائران می‌هواهیم سفر خود را مدیریت کنند و آرام آرام به سمت مرز‌ها برگردند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایران کربلا عراق پوشش کربلا سرکنسول ایران زائران اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۴۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکیم خواستار اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره توقف جنگ غزه شد

رهبر جریان حکمت ملی عراق با پادشاه اردن دیدار و بر لزوم اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره توقف جنگ در غزه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در دیدار با ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن ضمن تبریک ماه مبارک رمضان روابط عراق و اردن و بحران غزه را بررسی کرد.

حکیم در این دیدار از نقش اردن در ارسال کمک‌های انسان دوستانه برای ملت فلسطین با وجود محاصره سختی که رژیم صهیونیستی بر نوار غزه تحمیل کرده، قدردانی کرد.

وی همچنین خواستار اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره توقف جنگ در نوار غزه شد و بر ضرورت احترام به نهادهای بین‌المللی و قوانین تاکید کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین جامعه جهانی را در اعمال فشار برای اجرای این قوانین مسئول دانست.

روابط عراق و اردن دیگر محور این مذاکرات بود و حکیم بر اهمیت گسترش روابط در همه عرصه‌ها تاکید کرد و توضیح داد که ثبات عراق بازتاب مثبت بر ثبات منطقه داشته است، چنانکه هرگونه نابسامانی سیاسی و امنیتی در عراق بر کل منطقه تاثیر خواهد نهاد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین درباره تلاش‌های خدماتی دولت محمد شیاع سودانی نخست وزیر عراق توضیحاتی داد و گفت که مرحله کنونی شاهد رضایت اجتماعی بی‌سابقه در دو دهه گذشته عراق است و مردم تاثیرات و اجرای پروژه‌های عمرانی را در زندگی روزمره خود احساس می‌کنند.

وی همچنین بر پایان ماموریت ائتلاف بین المللی  انتقال به مرحله روابط دوجانبه با برخی کشورهای عضو آن بر اساس منافع مشترک و احترام به حاکمیت ارضی عراق تاکید کرد.

موضوع تغییرات اقلیمی چالش‌های ناشی از آن نیز از دیگر مسائل مورد بحث در این دیدار بود و حکیم خواستار تشکیل نظامی منطقه‌ای برای رویارویی با این چالش و تبادل تجارب مشورت و ایجاد راه حل‌ها در این باره شد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین مواد مخدر را یک آفت ویرانگر دانست که جوانان و نسل‌های آینده را هدف قرار می‌دهد و خواستار تشکیل یک نظام امنیتی منطقه‌ای برای مبارزه با این چالش و محدود کردن عملیات قاچاق و نیز تبادل اطلاعات درباره نحوه بازپروری افراد مبتلا به این آفت شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دلایل منفی شدن تراز تجاری کشور در سال ۱۴۰۲
  • امضای قرار داد پنج ساله صادرات گاز به عراق
  • عراق همچنان «خویشاوند» ایران / روابط تهران- بغداد در ۱۴۰۲
  • تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق
  • تبادل تجربیات بین شهردار بندرعباس با سرکنسول چین و کنسول قزاقستان
  • پشت پرده تراز منفی تجارت ایران در ۱۴۰۲
  • حکیم خواستار اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره توقف جنگ غزه شد
  • تجلیل از ۵۲ راننده داوطلب خدمت خالصانه سفر اربعین
  • حال و هوای کربلای معلی در ماه مبارک رمضان + تصاویر
  • چند نکته درباره قطعنامه ۵۹۸، غرامت و ۵ سئوال از وزیر خارجه