Web Analytics Made Easy - Statcounter

میلاد شکرالهی، دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در حوزه مدیریت سبز کار‌ها و فعالیت‌های زیادی انجام داده‌ایم که مهمترین آن‌ها دستگاه MBR یا تصفیه‌ فاضلاب است.

او ادامه داد: این سیستم تصفیه به روش نوین طراحی شده که به صورت معمول در مرحله اول دان‌گیری و بعد مرحله لجن فعال استفاده می‌شود و بعد از ته نشین شدن آب به مرحله استفاده برای شرب می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شکرالهی گفت: ما در مرکز غشا دانشگاه صنعتی شریف فرآیندی را آغاز کردیم که این غشا‌ها در داخل دستگاه MBR باشد به گونه‌ای که یک پمپ خلاء وجود دارد که آب را به سمت بالا می‌کشد و داخل مخزن نهایی وارد کرده و آن را به آب شرب تبدیل می‌کند.

این دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف گفت: سعی بر این بوده که با حجم کم به میزان خلوص بالایی از مصرف آب برسیم.

او با اشاره به اینکه با چالش‌هایی در این مسیر با آن روبرو هستند، تصریح کرد: عدم حمایت وزارت نیرو چالش بزرگی است که ما از آن‌ها انتظار کمک و توجه بیشتری داریم.بیشتر بخوانید: افزایش طول عمر توت فرنگی با فیبر نانواین دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف گفت: در این زمینه فعلا صادراتی انجام نداده‌ایم و در ابتدای راه هستیم، اما این دستگاه را در خوابگاه‌های دانشگاه نصب کرده ایم و نتیجه خوبی گرفتیم چرا که هم از لحاظ انرژی و حجم مصرفی آب بسیار به صرفه است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۵۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و اتکا افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، صبح امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ جلسه‌ای با حضور دکتر فراهانی مدیر ارتباط با صنعت و معاونین تحقیقات سازمان اتکا در راستای تفاهم‌نامه منعقد شده میان دانشگاه صنعتی شریف و سازمان اتکا در محل سالن جلسات معاونت پژوهشی دانشگاه برگزار شد.

تفاهم‌نامه مذکور اسفند سال ۱۴۰۲ با هدف حل مسائل، رفع نیازها و کمک به هوشمندسازی سازمان اتکا منعقد شده بود.

در ابتدای جلسه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بخش‌های مختلف دانشگاه صنعتی شریف از قبیل پارک نوآوری و مجتمع فناوری متناسب با ماموریت و نیازمندی‌های سازمان اتکا معرفی شد.

سپس اقدامات انجام شده از زمان امضای تفاهم‌نامه همکاری در خصوص جلسات و بازدیدهای برگزار شده و نیازمندی‌ها و پیشنهادهای انجام پروژه تهیه شده مطرح شد.

در پایان دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و سازمان اتکا در محل مجتمع فناوری استاد رضا روستا آزاد افتتاح شد.

کد خبر 6087739

دیگر خبرها

  • دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و اتکا افتتاح شد
  • دستگیری ۱۳۳ دانشجوی دانشگاه نیویورک به دلیل همبستگی با غزه
  • محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
  • تردد در دانشگاه شریف محدود می‌شود
  • محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
  • بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه
  • راه‌های ایجاد شبکه بین‌المللی تحقیقات در حوزه انرژی بررسی شد
  • ایجاد شبکه بین‌المللی تحقیقات در حوزه انرژی بررسی شد
  • برزخ دانشجویان هنگام ورود به دانشگاه ها
  • ۲ استان فارسی در جمع دانشجویان نمونه کشوری