Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@14:59:19 GMT

یارانه نقدی ۴۰۰ هزار نفر از مهرماه قطع شد

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۰۵۰۴۳

یارانه نقدی ۴۰۰ هزار نفر از مهرماه قطع شد

به گزارش خبرنگار مهر، یکصد و چهارمین مرحله یارانه نقدی بامداد جمعه شب به حساب سرپرستان خانوار واریز شد که در ادامه حذف غیرنیازمندان از لیست یارانه‌بیگران، یارانه نقدی ۱۰۰ هزار خانوار که حدود ۴۰۰ هزار نفر را شامل می‌شود از مهرماه قطع شد. 

فرایند قطع یارانه نقدی اقشار غیرنیازمند جامعه همزمان با واریز یارانه شهریورماه کلید خورد و در ماه قبل یارانه ۱۶۲ هزار خانوار معادل حدود ۷۰۰ هزار نفر قطع شد تا در مجموع طی ماه‌های شهریور و مهرماه یک میلیون و ۱۰۰ هزار غیرنیازمند، از فهرست یارانه بگیران حذف شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 قرار است در هر ماه گروهی از جامعه که مستحق دریافت یارانه نقدی نیستند، از فهرست یارانه‌بگیران حذف شوند. بر اساس اطلاعات به دست آمده تمام سرپرستان خانواری که یارانه نقدی آنها در مهرماه قطع شده، در گروه سه دهک بالایی جامعه قرار دارند. 

همچنین بر اساس آنچه که پیش از این اعلام شده بود، قرار است تا پایان سال یارانه نقدی سه دهک بالایی جامعه یعنی دهک های هشتم، نهم و دهم شامل ۲۴ میلیون نفر قطع شود. 

روش ثبت اعتراض

برای تمام خانوارهایی که یارانه نقدی آنها قطع می شود، پیامک «قطع یارانه نقدی» با سرشماره « YARANEH» ارسال می شود و اگر خود را مستحق دریافت آن می دانند، سرپرست خانوار به همراه یک مدرک شناسایی باید در مرحله اول به یکی از دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کند. پس از مراجعه به دفتر پیشخوان و تکمیل برگه مجوز بررسی تراکنش های بانکی به دولت، شماره رهگیری برای وی پیامک خواهد شد.

نکته قابل توجه اینکه، «۴۸ ساعت بعد از دریافت پیامک کد رهگیری» باید به سامانه https://yaraneh۱۰.mcls.gov.ir مراجعه کنند و با وارد کردن کد ملی و کد رهگیری دریافتی از دفتر پیشخوان، تمام اطلاعات و تراکنش های بانکی خانوار را مشاهده کنند.

سرپرست خانوار در این مرحله و پس از مشاهده تراکنش‌های بانکی خود اگر اعتراضی به قطع یارانه خود ندارد باید گزینه «انصراف از اعتراض و خروج» و در صورت اعتراض نیز باید گزینه «ثبت اعتراض» را انتخاب کند تا پس از آن، اعتراض آنها مورد بررسی قرار گیرد. در صورت پذیرش ثبت اعتراض خانوار، یارانه نقدی آنها در ماهی که قطع شده، همراه با مرحله بعد به صورت یکجا واریز خواهد شد.

قانونگذار در تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸ کل کشور، دولت را مکلف به قطع یارانه نقدی غیرنیازمندان کرده است. بر این اساس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با راه اندازی پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان و بر اساس ملاک‌هایی از جمله استان و محل زندگی، تعداد و ارزش املاک خانوار، ارزش خودرو یا خودروهای خانوار، شغل و سایر پارامترها فهرست خانوارهای غیرنیازمند را به سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام می‌کند و این سازمان نیز نسبت به قطع یارانه نقدی این خانوارها اقدام می کند.

برای پیگیری برقراری یارانه به دستگاه‌ها مراجعه نکنید

نکته دیگر اینکه، هیچ یک از دستگاه ‌های ذیربط برای برقراری یارانه نقدی خانوارهایی که یارانه آنها قطع شده، پاسخگو نخواهند بود، بنابراین در صورت قطع یارانه نقدی باید منتظر پیامک باشید و در غیر این صورت برای پیگیری سوالات خود با شماره ۰۲۱۶۳۶۹ تماس حاصل کنید.

کد خبر 4750245 محمد جندقی

منبع: مهر

کلیدواژه: یارانه نقدی قطع یارانه نقدی هدفمندی یارانه ها سازمان هدفمندی یارانه ها وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اربعین 98 قیمت دلار وزارت جهاد کشاورزی بانک مرکزی ایران قیمت نفت بورس وزارت صنعت معدن و تجارت مالیات بازار سهام جنگ تجاری قیمت سکه بهار آزادی دلار قیمت یورو ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۵۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یارانه کمک معیشتی فروردین دهک‌های چهارم تا نهم واریز شد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها آمده است: پیرو اطلاعیه قبلی در مورد نحوه پرداخت یارانه کمک معیشتی و تغییرات در زمان پرداخت یارانه از ۲۰ هر ماه به ۲۵ (پرداخت دهک اول، دوم و سوم) و ۳۰ ماه (دهک چهارم تا نهم)، یارانه مرحله ۱۵۸ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های چهارم تا نهم کل کشور واریز و از ساعت ۲۴ قابل برداشت است.

بیشتر بخوانید؛ طرح کالابرگ الکترونیکی تا چه زمانی ادامه دارد؟

بر همین اساس، در صورتی که سرپرستان خانوار جز دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و ۳۰۰ هزار تومان برای سایر دهک‌ها به حساب آنان واریز خواهد شد.

کالابرگ الکترونیکی

چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند رقم کامل یارانه برای آنها قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر گردیده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

کد خبر: 1227595 برچسب‌ها یارانه­

دیگر خبرها

  • یارانه نقدی فروردین 1403 برای کدام دهک‌ها واریز شد؟ | کی می‌شود این مبلغ را برداشت کرد؟
  • یارانه ۳۰۰ هزار تومانی فروردین واریز شد
  • یارانه کمک معیشتی فروردین دهک‌های چهارم تا نهم واریز شد
  • یارانه نقدی فروردین ماه واریز شد/ یارانه از ساعت ۲۴ قابل برداشت است
  • یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه واریز شد
  • یارانه کمک معیشتی فروردین‌ ماه واریز شد
  • یارانه نقدی فروردین‌ماه واریز شد
  • یارانه فروردین دهک چهارم تا نهم واریز شد
  • استقبال ۷۲ درصدی تهرانی‌ها از مرحله سوم طرح کالابرگ
  • یارانه فروردین، کالابرگ الکترونیک، صدک‌بندی و چند ابهام دیگر