Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن سلمان نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از معضلات جدی سالمندان بحث درآمد ناکافی آنان است؛ اگر فردی درآمد داشته باشد، مشکلات کمتری در جامعه دارد اما در حال حاضر بخش زیادی از سالمندان کفایت مستمری ندارند و با مشکلات مراقبتی زیادی روبه رو هستند.

وی ادامه داد: هنگامی که سن فردی بیشتر از ۷۵ سال می شود، حتما مراقبت می خواهد؛ در کشورهای دیگر بیمه مراقبتی دارند یا اینکه هزینه های مراقبت در دوران سالمندی به آنان پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص سالمندان تاکید کرد: دولت باید به منابع بیمه مراقبتی کمک کرده و بودجه ای برای آن کنار بگذارد تا هنگام سالمندی بیمه مراقبتی مانند بیمه درمان وجود داشته باشد؛ هزینه ویزیت سالمندان در منزل یا فیزیوتراپی را هم دولت ها باید پرداخت کنند.

سلمان نژاد اضافه کرد: علاوه بر مسائل مستمری و مراقبتی باید به نیازهای اجتماعی سالمندان نیز توجه شود.

وی با اشاره به وجود یک میلیون و ۳۰۰ هزار سالمند در تهران گفت: این سالمندان برای اوقات فراغت، سرگرمی و اشتغال متناسب با تجارب خود نیاز به برنامه ریزی دارند؛ سالمندان باید در اجتماع حضور داشته باشند تا منزوی نشوند، انزوا تبعات زیادی برای سالمند و برای کل کشور دارد.

این متخصص سالمندان با بیان اینکه تمام اهداف و سیاست های راهبردی سالمندان در سند سالمندی دیده شده است، افزود: باید فاز عملیاتی این سند اجرا شود که در این زمینه جلساتی با صندوق جمعیت سازمان ملل برگزار شده است.

سلمان نژاد ادامه داد: اگر سند سالمندان بخواهد اجرا شود، باید بر اساس بودجه بندی و از طریق متولیان مختلف اجرا شود و هزینه های آن در بودجه های سالیانه دیده شود.

وی گفت: تعدادی سالمند تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند و فعالیت های مراقبتی خوبی برای آنها انجام شده اما لازم است برای همه سالمندان نسخه و راه حل داشته باشیم به طور مثال سالمندانی هستند که فرزندان آنان در خارج از کشور به سر می برند و به خدمات مراقبتی نیاز دارند.

به گفته سلمان نژاد، در حال حاضر از هفت میلیون نفر جمعیت سالمند کشور بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر آن بالای ۷۵ سال سن دارند.

طبق آمار سال ۹۵، هفت میلیون و ۴۱۴ هزار و ۹۱ سالمند در کشور وجود دارند که ۹.۲۷ درصد جمعیت ۷۹ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۲۷۰ نفری ایران را تشکیل می دهند و مطمئناً اکنون جمعیت سالمندان کشور به هشت میلیون نفر افزایش یافته است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سالمندی سالمندان شورای ملی سالمندان کشور سازمان بهزیستی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۵۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان شرقی مبدأ صادرات به ۱۰۳ کشور دنیا

ناظر گمرکات آذربایجان شرقی با اشاره به کسب رتبه هفت کشوری در مبادلات تجاری گفت: عملکرد سال قبل در بیشتر بخش‌ها روند افزایشی دارد و مبادلات تجاری استان به بیش از ۳میلیارد و ۲۹۰ میلیون دلار رسید که نسبت به سال ۱۴۰۱، ۱۱.۱۵ درصد افزایش یافت. - اخبار استانها -

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، صادق نامدار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از مبدا آذربایجان شرقی به 103 کشور مختلف دنیا صادرات انجام شده است، گفت: میزان صادرات سال گذشته از گمرک های استان بدون احتساب صادرات نفت خام، نفت کوره، نفت سفید و صادرات از محل تجارت چمدانی را 2 میلیون و 930 هزار تن به ارزش یک میلیارد و 541 میلیون دلار بوده است.

وی، پنج کشور عمده مقصد صادراتی آذربایجان شرقی را به ترتیب کشورهای ترکیه 30.8 درصد، عراق 20.2 درصد، ارمنستان 17.57 درصد، جمهوری آذربایجان 3.6 درصد و گرجستان 3.5 درصد اعلام کرد و گفت: پنج قلم کالای عمده صادراتی استان نیز به ترتیب شامل انواع میلگرد فولادی، پلیمرهای استایرن، قیر نفت، سیم مفتول و کشمش انگوری بود.

نامدار افزود: در بخش واردات 12 ماه سال 1402 در مجموع 549 هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و 750 دلار از مبداء 63 کشور مختلف از طریق گمرکات استان وارد شد که رشد 29 درصد در وزن و ارزش دارد و از این نظر بین استان‌های کشور در رتبه نهم قرار داریم.

وی، پنج کشور عمده مبدأ واردات کالا از گمرکات استان بر اساس میزان واردات را به ترتیب کشورهای ترکیه 57درصد، امارات متحده عربی 12درصد، چین 11درصد، آلمان پنج درصد و کره جنوبی 2 درصد عنوان کرد و گفت: پنج قلم عمده کالای وارداتی به ترتیب شامل، کامیون های کشنده، شمش طلا، انواع توتون، گوشت منجمد گاوی و پودر کاکائو بوده است.

نامدار افزود: در بخش ترانزیت خارجی در 12 ماهه سال گذشته 607 هزار تن کالا از گمرکات استان منتقل شد که با اختصاص 3.4 درصدی از کل ترانزیت کشور به خود، رشد چهار درصدی دارد.

وی گفت: پنج کشور عمده مقصد ترانزیتی از گمرکات آذربایجان شرقی به ترتیب شامل کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، ازبکستان، ترکیه و عراق بوده است. در بخش درآمد، وصولی گمرکات استان 70 هزار و 105 میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال 1401 به میزان 33 درصد افزایش دارد.

آذربایجان شرقی دارای سه اداره کل گمرک در تبریز، سهلان و جلفا و سه واحد گمرکی در مراغه، خداآفرین و نوردوز و همچنین سه دفتر گمرکی در شهرک صنعتی شهید سلیمی تبریز و شهر بناب است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استاندار: عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • مهمترین اخبار پنجم اردیبهشت/حذف«زوج و فرد»در طرح جدید ترافیک
  • آذربایجان شرقی مبدأ صادرات به ۱۰۳ کشور دنیا
  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست
  • اهمیت مسئله جمعیت به درستی در جامعه تبیین شود
  • سوءاستفاده سارق از اعتماد صاحب‌خانه برای سرقت طلاجات
  • یکی از چالش‌ها و مشکلات اصلی دیوارهای صوتی بزرگراه‌ها سرقت آنهاست
  • طولانی شدن زمان تخصیص ارز مشکل عمده پرونده‌های میز گمرک است
  • اجرای طرح پایلوت و رایگان غربالگری شناسایی اختلالات شناختی سالمندان